Eläämää kokeena ja perheen

äitinä kysyn nyt?

Miksi teitä nuoria pelottaa sitten vasta kun olette raskaana.Ei silloin tullut mieleen siinä nautinnonhetkellä käyttää ehkäisyä.Minä keskustelin tyttöjeni kanssa nämä asiat selväksi heidän tullessa murrosikään.

5

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katkeratyttö

      Ehkö syitä on monia.. Kaverittomuus mm. oma syyni miks halusin lapsen. Sillä elämä ei ole elämistä yksinäisenä. Silti olihan mulla rohkeutta ruveta seurustelemaan.. tosin sekin vain netin kautta. Ja edelleen oon tän lapsen isän kanssa yhdessä.

      Elämä muuttuu ja niin on vanhempienkin ymmärrettävä lastensa muuttuminen. Mua ei koskaan ole syyllistetty mistään, mutta aina oon ollu kiusattu ja haukuttu.

    • kjrdktdykmdtumyktrtj

      MIKSI NUORET EIVÄT KÄYTÄ EHKÄISYÄ?
      - Nuorimmilla pareilla ei ole välttämättä tarpeeksi tietoa ehkäisystä ja sen tärkeydestä. Jotkut oikeasti luulevat ettei 12-vuotiaana raskaaksi tuleminen ole vielä mahdollista.
      - Ehkäisyn hankkiminen alaikäisenä voi tuntua hävettävältä ja mahdottomalta tehtävältä.
      - Jotkut luulevat seksin olevan parempaa ilman kondomia ja harvempi 13-vuotias uskaltautuu gynekologille e-pillerireseptiä hakemaan.
      - Seksi voi tulla ns. puun takaa eli täysin ennalta suunnittelematta eikä siinä aleta ehkäisyä hakemaan kesken rakastavaisten onnen huuman.

      MITEN NUORIA SAATAISIIN KÄYTTÄMÄÄN EHKÄISYÄ?
      - Enemmän valistusta kouluissa ja kotona.
      - Kauppoihin pitäisi saada enemmän lapsille/nuorille suunnattuja kirjoja, jotka kertovat kaiken oleellisen.
      - Kondomiautomaatteja julkisille paikoille, huoltamoille ja kioskeille. Kolikko vain koneeseen eikä tarvitse punastella kenenkään myyjän edessä.

      • nuoriN85

        JOS EI KEHTAA HAKEA KORTSUPAKETTIA KAUPASTA, ON LIIAN NUORI HARRASTAMAAN SEKSIÄ.

        ja kyllä minä tiesin voivani tulla raskaaksi jos harrastan seksiä, siksi aloitinkin harrastamaan seksiä vasta 16-vuotiaana pitkäaikaisen poikaystäväni kanssa ja molemmat käyttivät silloin ehkäisyä, ettei käy "vahinko".

        täytyy oikeasti olla helvetin tyhmä jos ei ymmärrä että suojaamatonta seksiä harrastaessaan voi tulla raskaaksi.
        ja mulle ei seksi ole koskaan tullut ns."puun takaa"..aina olen osannut käyttää myös omaa järkeä ja arviointikykyä(sekä tilannetajua).


    • yyyber

      Ja onhan tässä vielä se kuningas alkoholi, jota yhä nuoremmat tuntuvat käyttävän. Silloin häviää estot ja ei ehkä ole oma itsensä täysin ja tekee typeryyksiä.

    • qQKkli

      Kyllä ehkäisystä on puhuttu asiallisesti ja valistettu ainakin 40 vuotta tuhaa on selittää mitään mutu juttuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe