Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

KÖYHÄN JUHLAT

ymmällään??

Miten olette järjestäneet köyhänä juhlat / menneet juhliin? Juhliin kutsutaan , mutta juhlapaikka saattaa olla kaukana, sinne menoon ei ole esim. opiskelijalla / vanhemmallakaan autoa, juhlavaatteet , lahjat jne maksavat. Miten olette köyhänä ylipäänsä menneet juhliin jos esim. juuri niitä kimppakyytejä EI siis ole jne. Ymmärtääkö kutsuttu väki kun jättäytyy pois juhlista. Tai miten olette itse järjestäneet juhlat köyhänä. MAHDOTTOMUUS??

16

1455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ++0p

      Nyyttäri bileet pystyyn

    • no joo

      Käyn juhlissa jos kutsutaan, ostan jotain pientä, olen vienyt myös vain kortin. En käy joka juhlassa jos ovat kaukana, ei sitä tarvitse selitelläkään sen kummemmin vaikkei paikalla olisikaan, hyvä on toki ilmoittaa ettei pääse.

    • Rohkeasti juhlimaan

      Milläs ne muut sinne juhliin menee ? Kai voisi joltain kysyä kyytiä. Sitten viet jonkun omatekemän lahjan, kortin tms. mielikuvituksen tuotteen. Otat rennon asenteen, nautit tarjoilusta ja seurustelusta. Olet kutsuttu, siis tervetullut. Lainaat vaatteet, jos ei muuten löydy sopivia. Yleensä ihmisellä on edes yksi siisti vaateparsi. Jos joku sinua vaatteiden perusteella arvostelee, se on hänen häpeänsä. Otat asuksesi iloisen mielen, kiitollisuuden kutsusta ja sosiaalisen asenteen.
      Itse voit järjestää nyyttäreitä, kunnes taloutesi kohenee. Jos se joillekin tuottaa ongelmia, tai he sitä arvostelevat, eivät he ole yhteydenpidon arvoisia ihmisiä.
      Teet miten hyvänsä, ratkaisu on sinun. Muut sitten päättävät miten suhtautuvat. Älä murehdi turhia, murheita saa ilmankin, vaan nauti elämästä tässä ja nyt niillä eväillä kun elämä antaa. Paremmat ajatkin koittavat.

    • Hohhoijjaa....

      "MILLÄS NE MUUT SINNE JUHLIIN MENEE" Luuletko tosissas että joku koukkaa sun kautta jos matka on pitkä? Tai ostaa sulle vaatteet jos itselläsi ei ole rahaa? Voi herranjestas miten tyhmä vastaus nimimerkillä "rohkeasti juhlimaan"

      • 12+11

        Eiköhän tuossa ehdotuksessa tarkoitettu nimenomaan sitä, että jos muita vieraita asuu lähistöllä, heiltä voisi kysyä kyytiä. Tai jos joku asuisi vieläkin kauempana, ja reitti kulkisi kotikaupungin kautta. Kysyminenhän ei ole keltään pois. :)

        Eikä ollut puhetta myöskään siitä, että joku ostaisi vaatteet, jos itsellä ei ole niihin rahaa, vaan lainaisi. Lainavaatteita kohdellaan hyvin, ja ne sitten käytön jälkeen palautetaan siistinä ja pestynä takaisin omistajalleen.

        Jos itse järjestäisin juhlat, ja joku ystävistäni ei pääsisi paikalle, koska matka on liian pitkä, eikä rahaakaan ole, ymmärtäisin sen täysin. Yrittäisin silti auttaa, sillä minä juhlien järjestäjänä tiedän, keitä muita on kutsuttu juhliin, ja voin ehdottaa mahdollisia kyytejä.

        Lisäksi, en järjestä juhlia sen takia, että saisin lahjoja. Kortti on aina mukava, ehkä jotain pientä, mutta minun mielestäni juhliin kutsutaan ihmisiä, ei lahjoja.


    • Ite olen käyttänyt vanhoja juhlavaatteita "tuunattuna" ja vienyt lahjan joka sopii budjettiin. Joskus se on pelkkä kortti, joskus askartelen jotain hienoa ja luovaa ja joskus ostan pienen lahjakortin johonkin liikkeeseen. Ajatus on tärkein ja se että osallistuus.

      Kyllä muut vieraat koukkaa kyytiin jos on matkan varrella. Pitää vain uskaltaa aukasta suu ja kysyä :)

    • juhlija

      Joka juhliin ei tarvita uutta asua ja yleensä lähes kaikkien kaapista löytyy jotain edes vähän siistimpää vaatetta. Lahja ostetaan oman taloudellisen tilanteen perusteella. Jos rahaa ei ole niin sitten sitä ei ole, itse askarreltu kortti voi monelle olla lahjaa mieluisampi tuliainen. Jos juhliin kutsuja yhtään tuntee vieraitaan, hän tietää heidän elämäntilanteensa ja ymmärtää kyllä ettei esim. työttömällä yksinhuoltajalla välttämättä ole kovin paljon ylimääräistä. Mitä kyytiin tulee, kannattaa kysyä juhlien järjestäjältä vinkkiä, jos ei tunne ketään muita vieraita. Monet ovat valmiita tekemään parin kilometrin koukkausen kun vaan uskaltaa pyytää. Huomaa että isojen juhlien (esim. häiden) kohdalla ei kannata vaivata omilla kyytiongelmilla juhlakalua, vaan ottaa yhteyttä vaikka kaasoon, vanhempiin, lapsiin, sisaruksiin ynnä muihin henkilöihin joiden tiedät osallistuvan juhlien valmisteluihin. Ja ajoissa kannattaa tietysti olla liikkeellä tämän kyytiasian kanssa.

    • mis'd b'day

      Kyllä köyhyys voi olla hyvä peruste tai ei silloin vält juhlituta.

      lahjat on tylsyyden huippu, ja harva aikuinen niitä edes oikeasti tarvitsee

    • Mietin miten köyhät viihtyy luokkakokouksissa.

      • ei todellakaan

        Minä taas mietin miksi kukaan lähtis luokkakokouksiin ? Oli köyhä tai rikas.


    • 9875034

      Pieni esimerkki voisi mennä näin:

      Junamatka, menopaluu: 100 € (tässä tapauksessa Itä-Suomesta jonnekin etelään).
      Hotelli: 70 € per yö.
      Lahja: 50 €, voi olla enemmänkin.

      Kaikilla ei välttämättä ole 230 € ylimääräistä käsillä. Tai entä jos onkin? Mitä jos tulee toiset juhlat? Tai jokin äkillinen tarve? Jos rahan puute on todellista, on todellakin syytä miettiä, onko varaa matkustaa juhliin, vaikka miten haluaisi olla läsnä.

    • 1 + 2 = 3

      Minun appivanhempani ovat olleet köyhiä ja vaikka eivät enää ole niin silti se haju ei lähde pesemälläkään. Heitä ei ole kutsuttu juuri mihinkään muihin juhliin kuin hautajaisiin. Sikäli kätevää koska silloin ei tarvitse hävetä että ei ole ostanut kallista lahjaa.

    • tärkein kisu pöydäs

      Eikö kansallisen kulttuurin nimissä ole tärkeämpi kysyä kenen viinat joisin kun ei ole omaan pulloon rahaa? Sitähän se JUHLIMINEN oikeasti tarkoittaa täällä suomessa.

    • Mini-Mani

      Muistan kun yksinhuoltajana oli rahat tiukalla. Arkeen ne riittivät kun tarkkana oli, mutta ei mihinkään ylimääräiseen. Oikein pelkäsin, ettei VAAN postiluukusta putoaisi jotain kutsukorttia juhliin. Aina eivät lapsetkaan olleet tervetulleita, ja mihinkäs minä ne lapset olisin pistänyt. Ja toisaalta, koko porukan vaatettaminen juhlatamineisiin sekä matkat julkisilla liikennevälineillä olisivat olleet rahallisesti mahdottomuus. Ilman lahjaa noloa mennä myös syömään koko porukalla.
      Kun ei ollut lähisukulaisiakaan lapsenvahdeiksi, niin jäi kyllä yleensä menemättä.
      Meidän perheessä järjestettiin juhlia vain lasten merkkipäivinä. Omista synttäreistä ja muista olin hys-hys, ei semmoisiin olisi ollut varaa.
      Eli juhlikaa, juhlikaa toki itseänne, kunhan ette minua kutsu!

    • Osaan kokata, leipoa

      Eli jos järjestän juhlat, niin olen saanut pöydän notkumaan - halvalla.

      Lahjaksi olen aina vienyt itse leivottuja kakkuja, muffinsseja jne.

      Kaverit kun oppivat, että ruokaa on, niin alkoivat sitten puolestaan tuomaan viinit.

      Eräs kaveri toi lahjaksi jopa 6 viinilasia. Ikeasta ostettuja halpoja olivat, mutta so what? Ajatus oli pääasia, ja lahjan käyttöarvo itsessään huomattavasti suurempi kuin hinta.

      Paikalle olen itse aina mennyt bussilla, vaikka aikaa siihen toki tuhlaantuu. Yleensä olen saanut/voinut jäädä yöksi kylään, kun busseja ei sitten enää takaisinpäin kulje kuin vasta seuraavana päivänä.

    • N

      Mistä ymmällään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2162
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      44
      1864
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1550
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      68
      1525
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1442
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1372
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1332
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1291
    Aihe