Comanche 90cc ei käynnisty

matsku.hak

Olisiko kellään kokemusta mikä noissa tekee sen, että ei lähe käyntiin?
CDi ja tulppa vaihdettu,kaasari läpikäyty, kaikki liitokset putsattu ja rasvattu contact greasella, virtalukkokin tuntuisi toimivan, puolan toimintaa ei sen kummemin tutkittu, pitäskö puolan vihreässä olla jatkuva 12v jännite? vai silloin vain kun kipinä tulee?
onkohan magneeton suunnalla hajoavia komponentteja?

muksut alkavat olla jo kuumana kun ei kone toimi :( ja aikaa ei ole purkaa koko vekotinta paloihin..

12

10861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      yleensä ton käymättömyyden aiheuttaa kipinän puute,se miksi sitä ei tule voi johtua useasta eri syystä esim.puola rikki,johto jostakin poikki ym.

      • Joo-of

        Minulla riitti se että koputtelin bähän johtoja ja avasin mangneeton itsellä 110 cc comance mutta kun painaa kaasua se ei jaksa liiku iha vähä kun se luistattaa nii liikkuu.


    • kpg1

      ota polttoaineletku irti kaasarista ja varmista tuleeko bensaa, jos ei starttaa letku irrallaan, kunnes tulee ainetta.

      Itse jouduin ottamaan peruutuksen vauhdinrajoittimen pois käytöstä sekoilujen (ei starttaa tai nelisti) vuoksi, sen jälkeen on pelannut. Ko sydeemi on ainakin 300:ssa ohjaustangon edessä muovikuorien alla, parin tulitikkulaatikon kokoinen klimppi, jossa kolme johtoa. Johdot irti ja peruuttaa voi voi vaikka täysillä! Vaarallista, mutta monta ongelmaa ratkesi

    • ......

      Meillä haettiin samaa vikaa, joka löytyi penkin alta. Yksi johto oli mennyt poikki. Liitos kuntoon ja menoksi.

    • random87

      mikä vika comanche 90cc mönkijässä ku kipinä tulee ja bensaakin tulee nii ei lähre käyntiin? yön aikana oli mennyt rikki kun ei lähre käyntiin millään?? mikä vika vois olla?

    • Mönkkäri 90cc

      Sama vika, mutta startti ei starttaa.

      Purin sen keksinnön ja otin startin irti. Joutuu avaamaan magneton kopan. Ketjuvälitys. Ei näkyvää tai havaittavaa vikaa. Hiiletkin oli about puoliksi kulunu, mutta vika ei ollu siinä.

      Kasasin startin ja apuvirtakaapeleilla kokeilin toimivuutta ja yllätys - Se toimii. Mystistä.

      Nyt löysin Youtubesta videon joka havainnolstaa venttiilien säädön.

      VALVE ADJUSTMENT ON A CHINESE QUAD

      http://www.youtube.com/watch?v=xZ8hBOGeQSA

      Ongelmana on juuri toi kylmänä käynnistäminen. Ei lähde käyntiin ennen kuin kuumailmapuhaltimella lämmittää pytyn kädenlämpöiseksi tai hieman sen yli. Ollut ajossa noin 4 vuotta. Nyt eka remppa.

      Akku meni jo ekana kesänä. Apuvirralla on sitten sen jälkeen pärjätty.

      • Kazuma90cc

        Sama juttu


    • merkkierkki

      Kato onko kaikki virta/hätä sammuttimet kunnolla kiinni ite oli irti ja ei lähteny

    • Hikkedjjs

      Ei Helvetti jos et saa käyntiin toimivaa vehettä kun mun kamuki upotti mun Mönkkärin 90cc comanchen 60Sentin Syvään ojaan ja lähti Pakoputken irti oton jälkewn käyntiin

      • kuusikymppinen

        Apua, staattorista paloi se isompi käämi.Johtui siitä ilmeisesti kun sulake paloi ja laitettiin liian iso sulake ,nyt käämikenttä vaihdettu sulake palaa aina kun akunkengän kytkee.Kun irrottaa käämikentän johdotuksen sulake ei pala mutta ei tietysti konekkaan toimi järki on loppu kertokaa viisaammat missä voi olla vika.


    • Etteli

      Vaikka alkuperäinen viesti on 4 v vanha niin otan sen verran kantaa asiaan jos jollakin tilanne on siltä osin akuutti vielä. Onhan noita mönkkäreitä käytössä kuitenkin 'hurumukket'. Tuolla jossakin välissä mainittiin venttiilien säädöistä. Ne kannattaa tarkastaa että on välystä eikä venttiilit kanna. Venttiilien suojatulpat ja magneeton suojus sekä ajoituksen tarkastusta varten oleva proppu pois että pääsee pyörittelemään konetta oikeaan asentoon. Sitten eikun tekemään tarkastusta ja säätelemään.

    • Anonyymi

      Minun mönkijä sitä pitää koko ajan korjata ja minä olen ärsyyntynyt minun serkun kanssa mutta minun eno korjasi sitä 4kertaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe