Ulkomailta: Nikonin kielivalikon sisältö?

tyhmempää saa hakea

Olen mahdollisesti ostamassa eBaysta D3000-kameran ja ehkä jonkin toisenkin passelin rungon erään ryhmän käyttöön. Tutkin omaa kameraani (D3100) ja valikossa oli kieliä japanista ranskaan ja venäjästä suomeen eli varsin kattavasti. Mikäli ostan ulkomailta rungon, voiko olettaa että sen valikkoon sisältyy suomi? Onko eri kielipaketteja olemassa, eli onko jokaisessa saman mallin rungossa samat kielet vai löytyykö poikkeuksia? Tuli mieleen kun joillakin myyjillä on teksti "UK version".

5

265

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotimaan

Jos se on sittenkin US- version? Amerikkalaisille on erilaisia malli- ym. merkintöjä. Itse ostin aikoinaan Ruotsista Nikonin ja ainakin siihen valikkoon sisältyi suomenkieli. Jos olet asiasta epävarma niin kysy sieltä e-baysta. Varmaankin vastaavat mielellään.

• Rungoissa maaversio

kertoo lähinnä missä sen rungon takuu on voimassa. Toiminnoiltaa ja ohjelmistoiltaan rungot ovat kyllä samanlaiset joka maailman kolkassa.

• firmis

" Mikäli ostan ulkomailta rungon, voiko olettaa että sen valikkoon sisältyy suomi?"

Et voi.

Firmwaren päivityksellä lulisi asian ratkeavan.

• pööpööpoo

Pitäisikö nyt ketä uskoa?

• Nikonvastaa

Hei Antti,

Kiitos viestistäsi,
      Mukava kuulla, että Nikonin digikamerat kiiinostavat.
      Takuun kannalta on tietenkin hyvä tietää, että euorooppalainen takuu toimii
      vain meillä täällä Euroopassa. Käytettyjen tuotteiden kannalta katsoen
      sillä asialla ei ole pahemmin väliä.

Emme osaa sanoa täysin varmaksi onko joitakin täsmämarkkinoille tehtyjä
      tuotteita olemassa. Japani ei niistä pahemmin ilmoittele ainakaan Eurooppaan.

Tuki saa silloin tällöin puheluja asiakkailta, jotka ovat hankkineet kameransa
      Euroopan ulkopuolelta. Näissä on ollut säännöllisesti suomalainen valikko
      noin D80 -kamerasta lähtien.

Mitään kielipäivitys-laiteohjelmistoa ei luultavasti tarvitse eikä niitä ole tehty.
      Jos onnistutte löytämään kameran ilman suomenkielistä valikkoa, siihen
      ei pysty lisäämään suomenkielistä vaihtoehtoa. Helpointa on kysyä myyjältä
      voisiko hän tarkistaa kyseisen kameran valikon kielet.

Avaa tapaus tarvittaessa ja aivan toisille asioille kannattaa tehdä uusi kysely.

Ystävällisin terveisin,

Juhani Kaariainen
      Nikon Tekninen Tuki
      www.europe-nikon.com/support

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1682
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      107
      869
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      634
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      608
    6. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      90
      606
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      566
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      536
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      520
    Aihe