Millaista on elämässä epäonnistuminen?

♂ ♀ nainen ihanainen

Kysytäänpä mielipitteitä tästäkin.
(vastaparina aiempaan onnistumiskyssäriin).

Mielestäni VAIN se on epäonnistumista elämässä, jos tekee toiselle ihmiselle tahallaan pahaa (jopa toistuvasti).

59

353

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastauksesi kysymykseesi. Epäonnistumisen määrityksesi oli suppea.

"Vain se on epäonistumista elämässsä, jos tekee toiselle ihmiselle tahallaan pahaa."

En siis ole epäonnistunut.

• ♂ ♀ nainen ihanainen

korppis:
        "Epäonnistumisen määrityksesi oli suppea."

Toki näin.
        Toivoinkin teidän muiden näkemyksiä.

Lisään omiani vielä, että jos tekee heikommalleen pahaa - siihenhän kuka vaan kykenee!!! - niin se on epäonnistumista elämän lahjansa käytössä mielestäni.

• Epäonnistuminen elämässä? Kuka sen määrittelee milloin joku on epäonnistunut elämässään?
      Ehkä joku on omasta mielestään onnistunut, mutta toisten mielestä epäonnistunut.
      Jokainen katsoo asiaa omalta kannaltaan, ei toisen elämästä voi lausuntoa antaa.
      Vain epäonnistunutko tekee pahaa, tai epäonnistuu tehdessään toiselle pahaa, ei voi pitää paikkaansa.

• Anceli@

Samaa mieltä kanssasi.

• korppis kirjoitti:

Anceli@

Samaa mieltä kanssasi.

korppis :)
        Minäkin olen usein samaa mieltä kanssasi.

• ♂ ♀ nainen ihanainen
        korppis kirjoitti:

Anceli@

Samaa mieltä kanssasi.

@Anceli:
        "Vain epäonnistunutko tekee pahaa, tai epäonnistuu tehdessään toiselle pahaa, ei voi pitää paikkaansa."

Tuossa edellä on kaksi eri asiaa:
        "Vain epäonnistunutko tekee pahaa"
        Ehei, tuota en olleskaan tarkoittanut!

"epäonnistuu tehdessään toiselle pahaa"
        Juuri näin.
        Me ihmiset voimme valita, miten toimimme. Kohtalo tuo eteemme asioita ja ihmisiä mutta jotain jää meidän itsemmekin päätettäväksi. Emme ole tahdottomia robotteja.
        Voimme valita, mitä teemme taikka sanomme (kirjoitamme tällä 60 saitilla esim.).

• ♂ ♀ nainen ihanainen kirjoitti:

@Anceli:
        "Vain epäonnistunutko tekee pahaa, tai epäonnistuu tehdessään toiselle pahaa, ei voi pitää paikkaansa."

Tuossa edellä on kaksi eri asiaa:
        "Vain epäonnistunutko tekee pahaa"
        Ehei, tuota en olleskaan tarkoittanut!

"epäonnistuu tehdessään toiselle pahaa"
        Juuri näin.
        Me ihmiset voimme valita, miten toimimme. Kohtalo tuo eteemme asioita ja ihmisiä mutta jotain jää meidän itsemmekin päätettäväksi. Emme ole tahdottomia robotteja.
        Voimme valita, mitä teemme taikka sanomme (kirjoitamme tällä 60 saitilla esim.).

Ihmiset voivat valita miten toimivat, se on totta.
        Mutta eikö usein pidetä esim. rikollisia elämässään epäonnistuneina, ja kun he tekevät pahaa, sitä ei oikeastaan ihmettele kukaan.
        He ovat toisten mielestä jo valmiiksi epäonnistuneita, epäonnistuvatko he siis vasta ensimmäistä kertaa pahaa tehdessään. Vai olisko joku seikka heidän elämässään jo mennyt pieleen ennen sitä.
        Epäonnistuneet jossakin? Päättäneet jotakin väärin?

• ♂ ♀ nainen ihanainen
        Anceli kirjoitti:

Mutta eikö usein pidetä esim. rikollisia elämässään epäonnistuneina, ja kun he tekevät pahaa, sitä ei oikeastaan ihmettele kukaan.
        He ovat toisten mielestä jo valmiiksi epäonnistuneita, epäonnistuvatko he siis vasta ensimmäistä kertaa pahaa tehdessään. Vai olisko joku seikka heidän elämässään jo mennyt pieleen ennen sitä.

@Anceli:

Olin itsekin ajattelemassa niin, ettei kukaan epäonnistu elämässään, mutta sitten muistin tämän Itä-Helsingissä tapahtuneen 8-vuotiaan Eerikan kohtalon ja tulin toisiin ajatuksiin.

• Anceli kirjoitti:

korppis :)
        Minäkin olen usein samaa mieltä kanssasi.

Olet elämän opettama realisti, kuin myös. Nyt lähden ajelee mökille. Maalasin eilen anoppilasta periytyneen piirongin samalla vanhalla vihreän värillä samalla kuin aikaisemmat nukketaloni, joten se sopii sitten lisärakennukseksi kun tilat käy entisissä pieniksi.

Ei taho jääädä aikaa heikonpien nokkimiseen kun asettaa itselleen tavoitteita miellyttää vain itseään, hassujen harrastusten parissa.

Joko marjat on poimittu, minulla porisee punaviinimarjaviini tuolla keittiön nurkassa ; )

• korppis kirjoitti:

Olet elämän opettama realisti, kuin myös. Nyt lähden ajelee mökille. Maalasin eilen anoppilasta periytyneen piirongin samalla vanhalla vihreän värillä samalla kuin aikaisemmat nukketaloni, joten se sopii sitten lisärakennukseksi kun tilat käy entisissä pieniksi.

Ei taho jääädä aikaa heikonpien nokkimiseen kun asettaa itselleen tavoitteita miellyttää vain itseään, hassujen harrastusten parissa.

Joko marjat on poimittu, minulla porisee punaviinimarjaviini tuolla keittiön nurkassa ; )

Noinhan tuo taitaa olla, elämä opettaa realistiksi ja sarkastiksi, vaikka kaikk ieivät siitä pidä, eivätkä sitä ymmärrä.. :)
        Jätetään heikommat rauhaan ja harrastetaan mieluummin hassuja.

Marjat on lähes kaikki poimittu, muutama litra nyt saattaa vielä puskissa piileskellä.
        Tein tänään kesäkurpitsa-halloumijuusto-ohukaisia, jestas sentään, kun olivat hyviä..

Mukavaa lauantaita siulle.. :)

• ♂ ♀ nainen ihanainen
        korppis kirjoitti:

korppis:

Ehdit kuitenkin hutaista kommentin, että minun määritykseni on suppea :D
        Ja heikompikin olen, koska en kuulu 60 -saitin keskinäisen kehumisen kerhoon.

@Anceli:

Olin itsekin ajattelemassa niin, ettei kukaan epäonnistu elämässään, mutta sitten muistin tämän Itä-Helsingissä tapahtuneen 8-vuotiaan Eerikan kohtalon ja tulin toisiin ajatuksiin.

Maailmassa on paljon pahaa ja pahoja ihmisiä, sille emme kai voi mitään. Syitä löytyy jokaiseen pahaan tekoon, vaikka ne olisivat kuinka käsittämättömiä ja julmia. Emme pääse pahan ihmisen aivoihin niitä syitä tutkimaan.
        Kuinka joku voi tehdä pahaa lapselle, se menee yli ymmärryksen.
        Tai yleensä kenellekään, mutta pieni lapsi tarvitsee aivan erityisen suojeluksen ja turvan näitä pahoja tekoja vastaan.

• ♂ ♀ nainen ihanainen
        Anceli kirjoitti:

Maailmassa on paljon pahaa ja pahoja ihmisiä, sille emme kai voi mitään. Syitä löytyy jokaiseen pahaan tekoon, vaikka ne olisivat kuinka käsittämättömiä ja julmia. Emme pääse pahan ihmisen aivoihin niitä syitä tutkimaan.
        Kuinka joku voi tehdä pahaa lapselle, se menee yli ymmärryksen.
        Tai yleensä kenellekään, mutta pieni lapsi tarvitsee aivan erityisen suojeluksen ja turvan näitä pahoja tekoja vastaan.

@Anceli:
        "Maailmassa on paljon pahaa ja pahoja ihmisiä"

Totta.
        Ja tämähän on myös yksi pahan "tekemisen" muoto, jos ei tee mitään estääkseen pahantekoa.

Yleensähän pitempään jatkuneen pahan tekemisen mandollistavat ne ihmiset, jotka asiasta tietävät eivätkä silti viitsi toimia. Esim. koulukiusaaminen mahdollistuu juuri näin, kun kukaan ei uskalla riskeerata omaa mukavuuttaan ja puuttua asiaan, helpompaa katsella vaan tumput suorina sivusta ja toivoa, että joku muu toimii.

@Anceli:
        "Maailmassa on paljon pahaa ja pahoja ihmisiä"

Totta.
        Ja tämähän on myös yksi pahan "tekemisen" muoto, jos ei tee mitään estääkseen pahantekoa.

Yleensähän pitempään jatkuneen pahan tekemisen mandollistavat ne ihmiset, jotka asiasta tietävät eivätkä silti viitsi toimia. Esim. koulukiusaaminen mahdollistuu juuri näin, kun kukaan ei uskalla riskeerata omaa mukavuuttaan ja puuttua asiaan, helpompaa katsella vaan tumput suorina sivusta ja toivoa, että joku muu toimii.

Lipsahdettiin nyt elämässä epäonnistumisesta pahaan ja pahan tekemiseen.
        Joissakin tapauksissa, silloin kun jotain todella pahaa on tapahtunut, eikä ole tehnyt mitään sen estääkseen, ihminen kärsii voimakkaista itsesyytöksistä.
        Ja silloin hän varmasti tuntee epäonnistuneensa, jos ei koko elämässään, niin ainakin tässä kohdassa. Ei toiminut silloin kun olisi pitänyt.
        Itsesyytösten kanssa on vaikea elää.
        Ei ollut tarpeeksi varovainen, ei huolehtinut lapsen turvallisuudesta.
        Näitä ikäviä tapauksiahan on lähiaikoina käynyt, esim. nämä lasten ampumiskuolemat, vanhempien osa on todella vaikea.
        Ei riitä että suru on valtava, siihen liittyy paljon muuta juuri näitä itsesyytöksiä, eikä mikään enää koskaan palaa ennalleen.

• ....................
        Anceli kirjoitti:

Kiinnijääneet rikolliset saattavat olla epäonnistuneita, mutta maa on täynnä rikollisia
        joita ihaillaan ja he ovat esimerkki monille, kun eivät jää kiinni rikoksistaan.

Oletko onnistunut elämässä ketjun aloittaja on taatusti epäonnistunut, kysymys kielii siitä.

• .................... kirjoitti:

Kiinnijääneet rikolliset saattavat olla epäonnistuneita, mutta maa on täynnä rikollisia
        joita ihaillaan ja he ovat esimerkki monille, kun eivät jää kiinni rikoksistaan.

Oletko onnistunut elämässä ketjun aloittaja on taatusti epäonnistunut, kysymys kielii siitä.

Rikollisuutta on montaa eri lajia, nämä perinteiset rosvot ja ryövärit ovat sitä alinta sakkia, herrat painivat omassa sarjassaan. Ovat jopa kunnioitettuja kansalaisia.

En pysty sanomaan mitään siitä, onko ketjun aloittaja epäonnistunut sillä en tunne häntä ollenkaan.
        Tämän aloituksen perusteella en häntä voi arvostella.

Jos mietin itseäni, niin jonkun mielestä minä olen epäonnistunut.
        Mielipiteeni ja viestini ovat saaneet miinuksia, joista en tosin piittaa laisinkaan, mutta joku on sitä mieltä, että ne ovat huonoja mielipiteitä.
        Itse en koe epäonnistuneeni, olen kirjoitusteni takana, joten miksi välittää jonkun toisen, tuntemattoman mielipiteestä.

Tämä vain esimerkkinä siitä, mitä ensimmäisessä viestissäni kirjoitin. Vaikka itse kokee onnistuneensa, joku toinen pitää sinua epäonnistuneena.

• ,,,,,,,,,
        Anceli kirjoitti:

Rikollisuutta on montaa eri lajia, nämä perinteiset rosvot ja ryövärit ovat sitä alinta sakkia, herrat painivat omassa sarjassaan. Ovat jopa kunnioitettuja kansalaisia.

En pysty sanomaan mitään siitä, onko ketjun aloittaja epäonnistunut sillä en tunne häntä ollenkaan.
        Tämän aloituksen perusteella en häntä voi arvostella.

Jos mietin itseäni, niin jonkun mielestä minä olen epäonnistunut.
        Mielipiteeni ja viestini ovat saaneet miinuksia, joista en tosin piittaa laisinkaan, mutta joku on sitä mieltä, että ne ovat huonoja mielipiteitä.
        Itse en koe epäonnistuneeni, olen kirjoitusteni takana, joten miksi välittää jonkun toisen, tuntemattoman mielipiteestä.

Tämä vain esimerkkinä siitä, mitä ensimmäisessä viestissäni kirjoitin. Vaikka itse kokee onnistuneensa, joku toinen pitää sinua epäonnistuneena.

an...

"Oletko onnistunut elämässä " ketjusta kirjoitin eli ----:n aloittamasta en tästä ketjusta.

• :/
        ,,,,,,,,, kirjoitti:

an...

"Oletko onnistunut elämässä " ketjusta kirjoitin eli ----:n aloittamasta en tästä ketjusta.

Ei uponnut.

• .,.

No vaikkapa uhri sen määrittelee.

• ,,,,,,,,, kirjoitti:

an...

Vastaukseni voi koskea mitä ketjua tahansa, minulla ei ole kykyä eikä halua arvioida kenenkään epäonnistuneisuutta. Kirjoitin näköjään tämän, kun olisi pitänyt kirjoittaa tuon, virheitä tapahtuu. Anteeksi.

• Sanonpahan laulun sanoin: "Me ollaan sankareita kaikki, kun oikein silmin katsotaan".

Syntyissämme emme kaikki saa samaa määrää lahjoja ja edellytyksia, toisille perhe tuhlaa kannustusta, toinen ei saa sitä anomallakaan. Kaikkien perheilläei ole siihen edellytyksiäkään.
      Elämä ei kohtele meitä kaikkia silkkihanskoin. Toinen saa tanssia ruusujen päällä, toisen polku on päällystetty särmäisillä kivenmurikoilla.

Jatkan toisen laulun sanoin: " mut’ muista että
      ihmiselämään riittää, kun selviydytään".

Mitäpä tässä omia aivojaan rasittaa, kun on jo noin hyvin sanottu.

Pahuus ja hyvyys, kovin korkealentoisia subjektiivisia termejä. Elämä ei ole mustavalkoista, pitkälle aika harmaata.

• ♂ ♀ nainen ihanainen

@◑ :
        "Me ollaan sankareita kaikki, kun oikein silmin katsotaan".

Tästä olen eri mieltä, kun ajattelen esim tuota juuri oikeudessa käsiteltävää 8-vuotiaan Eerika- tytön kohtaloa.

" mut’ muista että

Tämä laulu kuuluu vakiolainauksiini!
        Joskin selviytymättömyyskään ei lie epäonnistumista: kaikilla eivät voimat riitä.

@◑ :
        "Me ollaan sankareita kaikki, kun oikein silmin katsotaan".

Tästä olen eri mieltä, kun ajattelen esim tuota juuri oikeudessa käsiteltävää 8-vuotiaan Eerika- tytön kohtaloa.

" mut’ muista että

Tämä laulu kuuluu vakiolainauksiini!
        Joskin selviytymättömyyskään ei lie epäonnistumista: kaikilla eivät voimat riitä.

Kliseillä jatkaakseni, 'ei sääntöä, ilman poikkeusta.'
        Ja oikeusasiasta tuskin kukaan mielestäni voi olla muuta mieltä.

Ehdin hetken mietiskellä, minun hyvyyteni voi olla toisen pahuus.
        Kumman painaa enemmän. Onko ihminen oikeutettu pitämään aina itseään oikeassa olevansa, hyvänä, vai onko se vain näköalattomuutta?.
        Mitä, kun kaksi omasta mielestään hyvää on oikeutettu johonkin samaan, jonka voi vain toinen saada, kumpi ja kampi?

Loppulausekin on varmasti totta. Ei kaikille ole annettu kaikkea.
        Armeliaisuus auttaa itseä ja muita.

• ♂ ♀ nainen ihanainen
        kirjoitti:

Kliseillä jatkaakseni, 'ei sääntöä, ilman poikkeusta.'
        Ja oikeusasiasta tuskin kukaan mielestäni voi olla muuta mieltä.

Ehdin hetken mietiskellä, minun hyvyyteni voi olla toisen pahuus.
        Kumman painaa enemmän. Onko ihminen oikeutettu pitämään aina itseään oikeassa olevansa, hyvänä, vai onko se vain näköalattomuutta?.
        Mitä, kun kaksi omasta mielestään hyvää on oikeutettu johonkin samaan, jonka voi vain toinen saada, kumpi ja kampi?

Loppulausekin on varmasti totta. Ei kaikille ole annettu kaikkea.
        Armeliaisuus auttaa itseä ja muita.

@◑:
        "Mitä, kun kaksi omasta mielestään hyvää on oikeutettu johonkin samaan, jonka voi vain toinen saada, kumpi ja kampi?"

Kertoisitko esimerkin tästä.

Jos on rakkaudesta kysymys, niin kohde valitsee :)

@◑:
        "Mitä, kun kaksi omasta mielestään hyvää on oikeutettu johonkin samaan, jonka voi vain toinen saada, kumpi ja kampi?"

Kertoisitko esimerkin tästä.

Jos on rakkaudesta kysymys, niin kohde valitsee :)

Ei minun ajatukseni nytkään liihoitelleet noin korkeissa sfääreissä. Ajattelin ihan jotain realistista kohdetta.
        Kun työpaikalla työntekijä, hyvä ihminen mielestään, joutuu kiusauksen kohteeksi, pomokin on erittäin hyvä omasta mielestään, eikä miellä kohteluaan kiusaukseksi, vaan esimiestehtäväänsä kuuluvaksi, onko kumpikin hyvä oikeassa?
        Nythän jopa syyllistetään kiusattu. Kysyisinpä, miten luokan arin ja pienin tyttönen, on syyllinen siihen, että isot pojat jopa tönivät häntä, suullisen ilkeilyn lisäksi.
        Mistä arka voi nostaa röyhkeyttä, jos se on joistakin tavoiteltavaa?
        Näkeekö, kokeeko, tunteeko ihminen itsensä, vaiko aina vain puolustelee itseään?

Kuinka monesti voi valita vain äärilaidan, kuinka usein on valittava mutkitteleva kärrytie kohteesta toiseen?

Taitaa täydellisiä onnistujia meistä ihmisistä olla melko harvoja, kuin täydellisiä epäonnistujiakaan.
        Sopiva sekoitus sopinee jokaiselle, on sovittava.
        Etten nyt juuttunut lillukanvarsiin, vaan se suotaneen minullekin?

Kanojen kasvatus, useinmiten, on kanojen kannalta pahaa ja epäonnistunutta, kertoo Jamie Oliverin ohjelma.
        Ostajat senkin kai saavat aikaan, ovatko he hyviä vai pahoja, ja kenen näkökulmasta?

• ♂ ♀ nainen ihanainen
        kirjoitti:

Ei minun ajatukseni nytkään liihoitelleet noin korkeissa sfääreissä. Ajattelin ihan jotain realistista kohdetta.
        Kun työpaikalla työntekijä, hyvä ihminen mielestään, joutuu kiusauksen kohteeksi, pomokin on erittäin hyvä omasta mielestään, eikä miellä kohteluaan kiusaukseksi, vaan esimiestehtäväänsä kuuluvaksi, onko kumpikin hyvä oikeassa?
        Nythän jopa syyllistetään kiusattu. Kysyisinpä, miten luokan arin ja pienin tyttönen, on syyllinen siihen, että isot pojat jopa tönivät häntä, suullisen ilkeilyn lisäksi.
        Mistä arka voi nostaa röyhkeyttä, jos se on joistakin tavoiteltavaa?
        Näkeekö, kokeeko, tunteeko ihminen itsensä, vaiko aina vain puolustelee itseään?

Kuinka monesti voi valita vain äärilaidan, kuinka usein on valittava mutkitteleva kärrytie kohteesta toiseen?

Taitaa täydellisiä onnistujia meistä ihmisistä olla melko harvoja, kuin täydellisiä epäonnistujiakaan.
        Sopiva sekoitus sopinee jokaiselle, on sovittava.
        Etten nyt juuttunut lillukanvarsiin, vaan se suotaneen minullekin?

Kanojen kasvatus, useinmiten, on kanojen kannalta pahaa ja epäonnistunutta, kertoo Jamie Oliverin ohjelma.
        Ostajat senkin kai saavat aikaan, ovatko he hyviä vai pahoja, ja kenen näkökulmasta?

@◑:
        "Ajattelin ihan jotain realistista kohdetta.
        Kun työpaikalla työntekijä, hyvä ihminen mielestään, joutuu kiusauksen kohteeksi, pomokin on erittäin hyvä omasta mielestään, eikä miellä kohteluaan kiusaukseksi, vaan esimiestehtäväänsä kuuluvaksi, onko kumpikin hyvä oikeassa?"
        "Näkeekö, kokeeko, tunteeko ihminen itsensä, vaiko aina vain puolustelee itseään?"

Kumpikin voi olla oikeassa, koska ihminen ei tunne itseään .
        Minulla ei ole vastaavaa esimerkkiä työelämästä mutta koulusta kyllä:

Oli ala-asteen vimeisellä luokalla (12v ovat tuolloin) yltiöuskovaisen perheen lapsi, joka oli ylikiltti ja kaikessa mielisteli opettajaa. Tämä lapsi uskoi, että sillä lailla on hyvä, kun vanhempansakin olivat ylpeitä hänen käytöksestään ja stipendejä tuli koulusta. Tämä oppilas piti esim sisäkenkiä.i vaikkeivat toiset oppilaat siitä opettajien toiveesta piitanneet. Varsin usein sisäkengät piilotettiin milloin mihinkin, korkeiden kaappien päälle. Kavereita oli tämän vaikea saada luokkatovereista ja yksin seisoskeli välitunnit pihalla. Yritti toki mennä sellaisten juttusille, joita vanhempansa pitivät sopivina kavereina mutta juttunsa olivat niin tylsiä toisten mielestä, että karttelivat kovin. Myös koulumatkoilla oli samanlaista karttelua.
        Vanhemmat ottivat opettajaan yhteyttä, kertoivat lastansa kiusattavan koulussa ja moittivat noita sopivaksi katsomiaan kavereita, etteivät ole heidän lapsensa kanssa.
        Olisi mielestäni tässä ollut parasta kasvattaja-aikuisten avata vähän ylikiltin oppilaan silmiä. Jouduttaa murrosikäistymistään, jossa toiset olivat pitemmällä. Kovin yltiöuskovaiselle voisi kertoa, että on muunlaistakin ajattelua ja että ei ole sopivaa kailottaa tuollaisten ihmisten joutuvan helv.ettiin. Mutta, mutta eivätpä taida yltiösukovaiset vanhemmat helpolla näin tehdä...
        Tässä tapauksessa opettaja ei paljon puuttunut asiaan, mitä nyt vähän kehotteli luokkatovereita ottamaan ko. oppilaskin mukaan. Vaikeata hänellä oli ja meni pois liuokasta ja jonnekin erityiskouluun. Nykyään kuulemma on ryyppää ja renttuilee.

◑:
        "Kanojen kasvatus, useinmiten, on kanojen kannalta pahaa ja epäonnistunutta,"

Juu ja koiran pitokin kotieläimenä.

@◑:
        "Ajattelin ihan jotain realistista kohdetta.
        Kun työpaikalla työntekijä, hyvä ihminen mielestään, joutuu kiusauksen kohteeksi, pomokin on erittäin hyvä omasta mielestään, eikä miellä kohteluaan kiusaukseksi, vaan esimiestehtäväänsä kuuluvaksi, onko kumpikin hyvä oikeassa?"
        "Näkeekö, kokeeko, tunteeko ihminen itsensä, vaiko aina vain puolustelee itseään?"

Kumpikin voi olla oikeassa, koska ihminen ei tunne itseään .
        Minulla ei ole vastaavaa esimerkkiä työelämästä mutta koulusta kyllä:

Oli ala-asteen vimeisellä luokalla (12v ovat tuolloin) yltiöuskovaisen perheen lapsi, joka oli ylikiltti ja kaikessa mielisteli opettajaa. Tämä lapsi uskoi, että sillä lailla on hyvä, kun vanhempansakin olivat ylpeitä hänen käytöksestään ja stipendejä tuli koulusta. Tämä oppilas piti esim sisäkenkiä.i vaikkeivat toiset oppilaat siitä opettajien toiveesta piitanneet. Varsin usein sisäkengät piilotettiin milloin mihinkin, korkeiden kaappien päälle. Kavereita oli tämän vaikea saada luokkatovereista ja yksin seisoskeli välitunnit pihalla. Yritti toki mennä sellaisten juttusille, joita vanhempansa pitivät sopivina kavereina mutta juttunsa olivat niin tylsiä toisten mielestä, että karttelivat kovin. Myös koulumatkoilla oli samanlaista karttelua.
        Vanhemmat ottivat opettajaan yhteyttä, kertoivat lastansa kiusattavan koulussa ja moittivat noita sopivaksi katsomiaan kavereita, etteivät ole heidän lapsensa kanssa.
        Olisi mielestäni tässä ollut parasta kasvattaja-aikuisten avata vähän ylikiltin oppilaan silmiä. Jouduttaa murrosikäistymistään, jossa toiset olivat pitemmällä. Kovin yltiöuskovaiselle voisi kertoa, että on muunlaistakin ajattelua ja että ei ole sopivaa kailottaa tuollaisten ihmisten joutuvan helv.ettiin. Mutta, mutta eivätpä taida yltiösukovaiset vanhemmat helpolla näin tehdä...
        Tässä tapauksessa opettaja ei paljon puuttunut asiaan, mitä nyt vähän kehotteli luokkatovereita ottamaan ko. oppilaskin mukaan. Vaikeata hänellä oli ja meni pois liuokasta ja jonnekin erityiskouluun. Nykyään kuulemma on ryyppää ja renttuilee.

◑:
        "Kanojen kasvatus, useinmiten, on kanojen kannalta pahaa ja epäonnistunutta,"

Juu ja koiran pitokin kotieläimenä.

Eivät nuo olleet minun kokemuksiani, voisin niistäkin toki kirjoittaa.
        Mutta, uskon, kiusaajalla on suuria ongelmia, joita yrittää peittää itseltään ja muilta, keräämällä itselleen "hovin", kehittymättömällä arvostelukyvyllä varustetun hännystelijäjoukon.
        Tunteiden summa ei liene vakio eri henkilöillä, tai toisten peili vääristää.

Ikuna ei olisi siihen aikaan, 60-luvulla tullut mieleenkään uskaltaa valittaa kiusaamisesta yhtään kenellekään, minulla eikä muilla ainakaan meidän luokalla.
        Arat lastenkotilapsetkin sulkeutuivat aina supumpaan. Siinä esimerkki kohderyhmästä. Ei meilläkään opettaja asiaan puuttunut, tuntui joskus sanoissaan olevan kiusaajien joukkueessa.
        Kyllä tietoisesti toisia kiusaavalla on tyhjiö jossain kohtaa lanttuaan, niin uskon.

Kiusaaminen ei ollut aloituksen aihe, mutta kai on hyvä, että siitä edes puhutaan. Sille tasolle se näyttää usein päättyvänkin.

• En ole epäonnistunut koskaan.

Toki on ollut tilanteita joissa olisin voinut toimia toisinkin, mutta on turha itkeä maahan kaatunutta maitoa.
      Voi vain ottaa opiksi.

"Pahaa" olen tehnyt vain saman sukupuolen provosoimana tai torjuakseni uhkaa.
      Vastaavasti olen joskus joutunut myös "pahanteon" kohteeksi. Ainakin se kerta opetti laskemaan kahteen.

• ♂ ♀ nainen ihanainen

@laiska-lasse:
        "Voi vain ottaa opiksi." "laskemaan kahteen"

Nämä ovatkin hyviä!

Kun ottaa opiksi, ei koko elämä epäonnistu - mitä nyt joku pieni vikasuuntaan eksyminen tulee.
        Kyllä meikäläinenkin voi sanoa Kari Tapion lailla, että "moneen väärään vuonoon purteni mun ui". Muttei karikolle murskautunut vaan nyt seilaan auringossa ja leppoisassa myötätuulessa. Tarkemmin ajattelemalla vastoinkäymisiäni olen löytänyt itsestäni(kin :D syytä - omista valinnoistani - joten ei ole aihetta katketroitua kovasta kohtalostaan vaan ymmärrettävä, että itsellä on niin kova pää, että tarvittiin opetusta kantapään kautta, jotta meni perille.

• Jos tekee toiselle pahaa niin on epäonnistunut? nut jos onnistuu siinä pahanteossa kuten se hesalainen pariskunta? onko silloin onnistunut omassa lajissaan?
      Mä sanoisin et tollanen pahuuren teko on oman elämänsä väärinkäyttämistä ei epäonnistumista.
      Epäonnistumista vois olla esim,oman lapsen suojeleminen joltain ja siin mennää metsään.

• Epä-Onni

Olen epäonnistunut kaikissa ihmissuhteissani. Aina.
      Olen epäonnistunut huvilan eli mökin hankinnassa.
      Olen epäonnistunut kaikessa sijoitustoiminnassani.
      Olen epäonnistunut useimmissa harrastuksissani.
      Olen epäonnistunut rikosilmoituksissa. Poliisi ei tutki yhtään tekemääni rikosilmoitusta.

Olkaa te muut onnellisia minunkin puolestani. Ainakin joku asia teillä meni paremmin.

• ♂ ♀ nainen ihanainen

@Epä-Onni:
        "Ainakin joku asia teillä meni paremmin."

Jess, monella päivä on pelastettu, kun löytää niitä, joilla menee vielä huonommin.

• bessie*

Aloitukseen

Mielestäni elämässä ei voi onnistua tai epäonnistua. Ainakaan sitä ei voi arvioida kukaan muu kuin oman elämänsä käyttänyt, oman kuolemansa hetkellä.

• Pirre*

Jos lapseni olisivat murhamiehiä ja rosvoja, silloin katsoisin olevani epäonnistunut - kasvattajana ja niinollen ihmisenä.

• Pirre*

..ja niin jos lapseni olisivat lastensa tappajia ja kiduttajia, silloin elämälläni ei olisi mitään virkaa.

• Jaaaaa... Jokaisella on haaveita ja haaveille tyypillistä on etteivät ne toteudu. Aika tavallista on että tavoitteistakin jotkut jäävät toteutumatta.

Jos tavoitteiden epäonnistuminen on itsestä kiinni ja jatkuvaa, voi sanoa että on epäonnistunut elämässä. Syitä tietysti voi hakea siitä ettei osaa erottaa toisistaan haaveita ja tavoitteita, tai siitä ettei pysty keskittymään, tai siitä että ei osaa toimia oikein.

• Taas olen jotenkin ihan ulkona tosta ajattelusta.
        Mulla oli haaveita ja unelmia, ei ne olleet tavoitteita.
        Ne toteutu. Olen sanonut viimeksi eilen että vain kaksi mun haaveistani on enää toteutumatta. Hirsitalo ja merilainen.
        Olen oikea haaveilija luonne Ja niitä on ollut paljon.
        Olen ne toteuttanut, ja nyt olenkin tavallaan pihalla itseni kanssa.
        Mistä uusia haaveita, joita alkaisin toteuttamaan.

Tavoitteet on sitten taas jotenkin kylmiä.
        Kirjoitit kunniahimosta tuolla jossain. Sitä ei mulla ole pätkääkään, tai halua muutenkaan päteä missään.

Unelmat ja haaveet on eri niitä työstän aina ilolla.

• tulisilla kirjoitti:

Taas olen jotenkin ihan ulkona tosta ajattelusta.
        Mulla oli haaveita ja unelmia, ei ne olleet tavoitteita.
        Ne toteutu. Olen sanonut viimeksi eilen että vain kaksi mun haaveistani on enää toteutumatta. Hirsitalo ja merilainen.
        Olen oikea haaveilija luonne Ja niitä on ollut paljon.
        Olen ne toteuttanut, ja nyt olenkin tavallaan pihalla itseni kanssa.
        Mistä uusia haaveita, joita alkaisin toteuttamaan.

Tavoitteet on sitten taas jotenkin kylmiä.
        Kirjoitit kunniahimosta tuolla jossain. Sitä ei mulla ole pätkääkään, tai halua muutenkaan päteä missään.

Unelmat ja haaveet on eri niitä työstän aina ilolla.

Noo, sitten vain olet ulkona, ei se niin vaarallista ole. En väittänyt etteivät haaveetkin voisi toteutua, tosin niiden toteutuminen osoittaa joko uskomatonta tuuria tai sitten, tavallisemmin, sitä ettei uskalla haaveilla. Sellainen pelko on taas epäonnistumisen pelkoa ja syntyy vasta vanhemmalla iällä kun joku on kunnolla satuttanut.

Sanotaan että miulle nuo hirsitalo tai vene olisivat tavoitteita, voisin ne halutessani toteuttaa, vaikka saman tien. Mutta se, että löytäisin sanokaamme tälle maapallolle uuden lintulajin on haave, sen toteutuminen ei ole vähimmässäkään määrin todenäköistä, vaikka mahdollista se toki on...

• ohi meni
        yohuuhkaja kirjoitti:

Noo, sitten vain olet ulkona, ei se niin vaarallista ole. En väittänyt etteivät haaveetkin voisi toteutua, tosin niiden toteutuminen osoittaa joko uskomatonta tuuria tai sitten, tavallisemmin, sitä ettei uskalla haaveilla. Sellainen pelko on taas epäonnistumisen pelkoa ja syntyy vasta vanhemmalla iällä kun joku on kunnolla satuttanut.

Sanotaan että miulle nuo hirsitalo tai vene olisivat tavoitteita, voisin ne halutessani toteuttaa, vaikka saman tien. Mutta se, että löytäisin sanokaamme tälle maapallolle uuden lintulajin on haave, sen toteutuminen ei ole vähimmässäkään määrin todenäköistä, vaikka mahdollista se toki on...

Tai haaveilee niin huimia että tietää etteivät ne koskaan tule toteutumaan.

• ohi meni kirjoitti:

Tai haaveilee niin huimia että tietää etteivät ne koskaan tule toteutumaan.

Haaveileehan joku siitäkin että syntyisi joku päivä nelikätisenä tai siivekkäänä.

Mutta monet ovat kiivenneet Mt Everestille tai muuta vastaavaa... ja löydetäänhän noita tieteelle uusia lajeja näinäkin päivinä...

• ||
        yohuuhkaja kirjoitti:

Haaveileehan joku siitäkin että syntyisi joku päivä nelikätisenä tai siivekkäänä.

Mutta monet ovat kiivenneet Mt Everestille tai muuta vastaavaa... ja löydetäänhän noita tieteelle uusia lajeja näinäkin päivinä...

Monet ovat kiivenneet, jopa jalaton mies, ei vain haaveillut.

• ohi meni
        || kirjoitti:

Monet ovat kiivenneet, jopa jalaton mies, ei vain haaveillut.

Ihminen itse päättää haaveidensa tason ja tietää onko hänellä kykyä ja mahdollisuuksia niiden toteuttamiseen. Ilman että tuntee epäonnistuneensa elämässään.

• ||
        ohi meni kirjoitti:

Ihminen itse päättää haaveidensa tason ja tietää onko hänellä kykyä ja mahdollisuuksia niiden toteuttamiseen. Ilman että tuntee epäonnistuneensa elämässään.

Ja viisas osaa asettaa tavoitteensa edellytystensä mahdollistavalle tasolle.
        Eli samoin sanottiin.

Tyhmyyttää tavoitella kuuta, jos ei ole meteoriitti.

• ohi meni kirjoitti:

Molemmista vastauksistasi heijastuu tuo epäonnistumisen pelko. Haaveet ovat haaveita, ei niiden tarvitse toteutua, ne rikastuttavat elämää muuten.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Molemmista vastauksistasi heijastuu tuo epäonnistumisen pelko. Haaveet ovat haaveita, ei niiden tarvitse toteutua, ne rikastuttavat elämää muuten.

Tuossa olen samaa mieltä ettei kaikkien haaveiden tarvikaan toteutua.
        Ja luulen että juuri nuo materia haaveet on mulla niitä.
        On kivaa mietiskellä sitä hirsitaloa, se muuttaa muotoaan ja olemustaan ajoittain.
        Samoin sen ympäristö.

Toisaalta aikoinaan kun yksi unelma toteutui, en olisi koskaan uskonut sen toteutuvan. Mutta unelmoin siitä kuitenkin.
        Kun tuli aika alkaa elää todeksi sitä ei mikään ollut sellaista kun olin kuvitellut.
        Huomasin äkkiä että haluan pois siitä.
        Ei turhaan myöskään sanota että "varo mitä unelmoit, voit vielä saada sen"
        Mutta sekin on nyt koettua ja elettyä elämää ettei siinä mikään hukkaan mennyt.

• Sattuman Ville
        tulisilla kirjoitti:

On kivaa mietiskellä sitä hirsitaloa, se muuttaa muotoaan ja olemustaan ajoittain.
        Samoin sen ympäristö.

Toisaalta aikoinaan kun yksi unelma toteutui, en olisi koskaan uskonut sen toteutuvan. Mutta unelmoin siitä kuitenkin.
        Kun tuli aika alkaa elää todeksi sitä ei mikään ollut sellaista kun olin kuvitellut.

"Ei turhaan myöskään sanota että "varo mitä unelmoit, voit vielä saada sen""

Minulle kävi juuri noin.
        Nuorena haaveilin, että kun pärjäisin vähemmällä unella, ehtisin touhuta enemmän. Nyt minun on otettava 1-2 nukahtamispilleriä että saisin nukuttua edes muutaman tunnin. Jos en nuku, en pysty tekemään mitään, nuokun vain tarmottomana ja toimettomana, kaikki aika menee totaalisesti hukkaan.

Nuorena kun en osannut touhuta naisten kanssa enkä sen takia saanut naista, toivoin että menisi halut ja kyvytkin. Nyt kun ne ovat menneet, niin nyt osaisin jo naisenkin iskeä. Vaan miksi tuottaa toiselle pettymys?

Eli totta on tuo varoitus!

• ohi meni
        yohuuhkaja kirjoitti:

Erehdyt, ei se ole epäonnistumisen pelkoa, vaan sitä että näkee asiat realistisesti. Haaveilla voi mutta ei masennu eikä koe epäonnistuneensa mikäli haaveet eivät toteudu. Haaveileminenhan on ihanaa.

• huomioinut
        tulisilla kirjoitti:

Samoin sen ympäristö.

tulisilla, huomannut että et pysty keskustelemaan asiasta vaan kerrot aina vain iitsestäsi. Suppea maailmakuva, et näe kysymystä laajemmin?Kirjoitat blogia.

• huomioinut kirjoitti:

tulisilla, huomannut että et pysty keskustelemaan asiasta vaan kerrot aina vain iitsestäsi. Suppea maailmakuva, et näe kysymystä laajemmin?Kirjoitat blogia.

Asiasta vastasin yohuuhkajalle.
        Tosin omasta elämästä.
        En todellakaan kirjoita blogia, en täällä enkä muutenkaan.
        Täällä muutes kirjoitetaan omasta elämästä erittäin paljon.
        Muutkin kun minä :))

• huomioinut
        tulisilla kirjoitti:

Asiasta vastasin yohuuhkajalle.
        Tosin omasta elämästä.
        En todellakaan kirjoita blogia, en täällä enkä muutenkaan.
        Täällä muutes kirjoitetaan omasta elämästä erittäin paljon.
        Muutkin kun minä :))

Totta kai kirjoitetaan silloin kun siitä on kysymys mutta ei aina useasti on aiheena muu ja silloin tarvitaan tietoa ja yleissivistystä.

• ohi meni kirjoitti:

Erehdyt, ei se ole epäonnistumisen pelkoa, vaan sitä että näkee asiat realistisesti. Haaveilla voi mutta ei masennu eikä koe epäonnistuneensa mikäli haaveet eivät toteudu. Haaveileminenhan on ihanaa.

Realismi on pessimismin synonyymi, se sana mitä uskaltaa julkisesti käyttää kun ei voi myöntää perääntyvänsä kaikesta.

Realismia on se joka on toteutunut, ei se josta ei usko että se voisi toteutua.

Mitään todella suurta ei saavuta jos ei uskalla irrottaa jalkojaan maasta. Siksi monen tämänikäisen elämä tuntuu jo eletyltä.

• &&&&&

vastau :

erittäin pettyny omaan itseensä, kaikki meni pieleen mitä rakastan ja rakstin,

luulin olevani hyvä,

lopputulos = yksinäinen vanhuus.

• sitroen.

Samat sanat.

• Tase pappa

Mielestäni karmeimmillaan epäonnistumisensa joutuu kokemaan sellaiset Äidit ja Isät jotka ovat omasta mielestään tehneet parhaansa, kasvattaessaan lastaan.
      Sitten saavatkin huomata, pettymyksekseen, että lapsi onkin joku narkkari, jolla ei ole enää toivoa kierteen katkaisemisesta. Mukaan on tullut rikokset ja ehkä elämäntavan seurauksena syntyneet parantumattomat sairaudet.

Ainakin kuvittelen, kasvattajana, että sellainen on sydäntä särkevää epäonnistumisen tunnetta, vastausten kyselemistä, vaikka ei vastausta mistään saakaan.
      Takuulla siinä tilanteessa vanhemmat syyttävät itseään ja omaa epäonnistumistaan kasvattajana, vaikka syy voikin olla aivan jossakin muualla.

• voi meitä ihmisiä

Nämä narkkarit on rikollisten uhreja, joku on houkutellu heidät ensimmäisen kerran kokeilemaan jotain huumetta, ja siihen onki jääny koukkuun,
      raamatussa sanottan,

" myllynkivi pantakoon kaulaan ja upotettakoon mereen, joka houkuttelee yhdenki syntiin, eli huumeen käyttöön "

maailma on paha paikka elää jos kaikista lapsista ei pidetä hyvää huolta ja pystytä suojelemaan pahuudelta.

• Salander*

Ei elämässä voi epäonnistua. Se olisi sitten kuolema.

Vaikka itse tuntisi epäonnistuneensa, niin kuin luin täällä muutaman, niin silti on voinut tietämättään tehdä vaikutuksen jonkun toisen elämässä. Voin kokemuksen suurella rintaäänellä sanoa, että vaikka joku tekisi pahaa toiselle, sekin osaltaan kasvattaa. Tosin vaikeamman kautta. Mutta kasvattaa joka tapauksessa. Voiko sellainen elämä olla epäonnistunut?

• siinäpä ne

Kun ei ole ammattia, ei työtä, ei pitkää avioliittoa, kun lapset on laiminlyöty viinan ja "rakkauden" takia. Päihteet vieneet. Rikollisuus.

• Mieleeni nousee kaksi erilaista epäonnistumisen mallia, jotka molemmat pohjautuvat suunnattomaan itsekkyyteen, oman edun tavoittelemiseen ja vastuun välttelemiseen.

Jos aikuinen ei kanna vastuutaan vanhempana, vaan laiminlyö lapsensa ja jättää kasvatus- ym. vastuun kokonaan muiden huoleksi pelkästään oman itsekkyytensä vuoksi. Omien lasten laiminlyöminen ja heitteille jättäminen on mielestäni pahimman laatuista elämässä epäonnistumista.

Jos joku ryhtyy vallan kahvaan päästyään hurvittelemaan ja hävittää perimänsä omaisuuden, ehkä menestyneen yrityksenkin, joka on tarjonnut monille ihmisille työpaikan ja leivän.

Ilman erityisiä lieventäviä asianhaaroja kutsuisin molempia malleja elämässä epäonnistumiseksi. - Oletan, että aloittaja tarkoitti "normaaleja" ihmisiä, ja jätämme sairaat rikolliset keskustelun ulkopuolelle.

• elon arkea

Kyllähän sairastumisetkin ja
      vammautuminen esm liikenteessä, työtapaturmissa ym.
      särkee monet haaveet ja unelmat, sit joutuu kokoamaan
      elämänsä palikat uudestaan uuteen uskoon.

Loistavat puitteet ei elämän alkutaipaleellakaan ole tuttuja kaikille, monilta nuorilta
      nk. leikataan siivet l. unelmat ei kanna haavoitettuja ja satutettuja lapsukaisia --
      onkohan elinikäinen raskas työkään uraputken oravanpyörässä kenenkään unelma
      sekään. Elämän onni lienee niitä pieniä onnensirpaleita silloin tällöin raatamisen lomassa, ei kai kenenkään elämää voi kokonaan epäonnistumisena pitää
      vaikkei mitään hienoa menestystarinaa ole esitettävänä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      41
      13262
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      96
      4705
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      119
      4246
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3728
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      57
      3453
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      120
      3397
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      51
      2345
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      47
      2329
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      32
      2100
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      15
      1763
    Aihe