vaihatteko vaipan ennen vai jälkeen?

%%%%%%%%%%%

ruoan

7

321

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on joo

sitten kun sinne on "tarpeeksi" pissattu tai sinne on kakkattu. Mitä sen on väliä onko se ennen väi jälkeen ruoan? ja riippuu vähän iästäkin, (et sano millaista ruokaa) pikkuvauva voi nukahtaa tissille/pullolle niin ei tarvi mennä vaihdolle heti jos ennen vaihdettu jo eikä kakkaa heti ruon jälkeen. ja isompi voi taas kakkata jo ennen kun poistuu pöydästä, joten ei kai sitä nyt voi yleistää että ennen vai jälkeen, oma järki nyt mukaan ja vaihda vaippa tarvittaessa...

• Lappeenrannasta. ap

no en kyl oo mikään vastasyntyneen äiti kun "vauva" ei oo vauva enään ja ei oo mikään provo. Minä, tekstin aloittaja kirjoitin tämän.

• vapparalllllillla
        Lappeenrannasta. ap kirjoitti:

no en kyl oo mikään vastasyntyneen äiti kun "vauva" ei oo vauva enään ja ei oo mikään provo. Minä, tekstin aloittaja kirjoitin tämän.

No, sitten vastaan sinulle, että vaippamerkistä riippuen vaihda vaippa riittävän usein. kakkaisessa ja pissaisessa vaipassa lapselle voi tulla virtsatietulehdus. Parempi siis vaihtaa liian usein kuin liian harvoin.

• 43747878739

Jos olet ihan vastasyntyneen vauvan äiti, niinkuin luulen, niin vaihtaisin vaipan ennen tissittelyä, koska pikkuinen niin helposti nukahtaa rinnalle.

Muutenkin vastasyntyneet puklii, jos niitä käydään täydellä vatsalla "pyörittelemään".

Kolmas syy on, että vauva herää ja virkistyy kunnolla ruokailulle, kun vaippa vaihdetaan ensin. Imetys on tehokkaampaa, kun vauva on kunnolla hereillä.

Ohjeistus muuttuu vauvan kasvaessa. :)

• herran pieksut

Hei. Miksi tehdä vauvaa, jollei sitä vertaa tiedä vaipan vaihtamisesta yhtään mitään.

• lpr85

Just. No minä en ainakaan tee vauvaa vaipanvaihtamisen takia. Olen raskaana ja voin kertoa ettei minulla ole aavistustakaan siitä, kuinka usein vaipan joutuu vaihtamaan, kuinka usein vauva pitää syöttää jne. enkä aio koko raskausaikaani kuluttaakaan moisten ihmettelemiseen. Kaikelle aikansa. Sori vain jos kaikista ei superäitejä tule!

• /)(%(/

1-vuotiaalta vaihdan nykyään vaipan pääsääntöisesti ruuan jälkeen. Aamulla vaihdetaan ennen aamupalaa. Lounaan jälkeen vaihdan ennen päikkäreitä. Välipalan jälkeen. Päivällisen jälkeen. Iltapalan jälkeen. Tosin tähän tulee sitten aina vähän muutoksia riippuen siitä milloin lapsi kakkaa. Jos kakkaa just ennen lounasta, niin en sitten enää vaihda uudelleen vaippaa tietenkään lounaan jälkeen... Potalla käydään silloin tällöin, ei tuo sinne mitään vielä tee. Joskus vahingossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7790
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1989
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1930
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      929
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe