Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

nurmikko ja miehet

shadrach

Mahtaisiko teiltä rakkaat ystävät löytyä hyvää perustelua siihen, että miksi miesten mielestä pihalla pitää aina olla niin paljon nurmikkoa? Itse en saa aikaiseksi kompromissia oman miehen kanssa, perusteluna hän käyttää sitä, että kun aina pitää sitten nurmikkoa leikatessa väistellä niitä puskia. Olen yrittänyt perustella omaa kantaani (istutusten lisäämistä) sillä, että sittenhän nurmikon leikkaaminen vähentyisi, kun pihassa olisi edes joku nurkkaus varattu pelkästään istutuksille. Löytyisikö muita hyviä perusteluja joilla saisin mieheni uskomaan siihen, että istutukset vähentävät hänen työtaakkaansa?

13

1629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sarianna

      Meillä on aivan sama juttu. Itse olen yrittänyt selittää pihan viihtyvyyden kasvavan ja sen että talokin näyttäisi asutulta.
      Mikään ei ole muuttanut mieheni mielipidettä. Tästä päättelin, että istutan paljon kukkia ja rakennan istutuksia ja LEIKKAAN ITSE NURMIKON.

    • Putte Puutarhuri

      En ole saanut koulutusta puutarhapsykologiassa (eikö ollutkin hieno uudissana), mutta työssäni joudun markkinoimaan usein juuri tällaista kauneutta ja koristeellisuutta pihoihin. Argumentti joka on tehonnut lähes aina on, että kerron sen lisäävän huomattavasti joko talon tai osakkeitten arvoa. Tämä on kaiken lisäksi totta. Useimmat kiinteistövälittäjätkin aikoessaan myydä varsinkin omakotitalon tilaavat ammattilaisen laittamaan pihan kauniiksi. Se ei tarkoita missään nimessä pelkäksi nurmikoksi. Katsotaan olisiko minusta vielä puutarhapsykologiksikin. Kerro miten mies suhtautui tähän argumenttiin.

    • Likka

      Mitä enemmän sitä nurmikkoa saadaan ja mitä kauemmin sen leikkaamiseen menee ja niinpä jo on miehellä hyvä syy hankkia päältäajettava leikkuri... meillä on "vasta" 1500 m2 nurmea ja nyt tulee ainakin 700 m2 lisää kun tehdään pihan laajennusta. On se vaan meidän mies niin onnellinen kun saa sillä leikkurillaan ajella ja tehdä ajoennätyksiä ja erilaisia suunnitelmia mikä on järkevin ajosuunta ja -tapa... nurmen leikkaus on tiedettä....

      Meillä saa kyllä istuttaa "mihin vain" kunhan jää ajoleikkurin levyinen kaista joka puolelle.

      • Annikki

        Kumpi on kumpaa varten: ajoleikkuri pihaa varten vai piha ajoleikkuria varten? Onneksi vastaan pihastani yksin:) mitä nyt perilliset joskus vaativat ajoleikkuria ja avaria golfnurmikoita ja naapurit motkottavat liian pitkäksi päässeestä nurtsista. Onneksi on etäisyyttä sen verran, etteivät voi kellekään valittaa sen häiritsevän heidän silmäänsä ja alentavan heidän talonsa arvoa.


    • Luomu

      Taikasana on "luonnonmukainen puutarha" tämä muoti-ilmiö tulossa Suomeenkin, muualla maailmassa jo kovaa huutoa.

      Tässä lisätietoa omakotitalon rakentajalle parhaasta ideasta vuosikymmeniin.
      http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1133;5563 ;32111
      "Ei puutarhaa hoideta, vaan sen kasvua tarkkaillaan, opastaa puutarhuri, kirjailija ja Helsingin yliopiston kasvitieteellisen puutarhan eläkkeellä oleva johtaja Pentti Alanko."

      "Maailmalla luonnonmukainen puutarha on nyt muoti-ilmiö, Saksassa tehdään puutarhoihin jopa soita, naurahtaa Pentti Alanko."

      "Nurmikon sijaan Pentti Alanko suosittelee pihaketoa tai maanpeittokasveja."

      "Syystöiden osalta luonnonmukainen puutarha on helppohoitoinen. Alanko ja Kahila luettelevat eräitä perussääntöjä: Älä haravoi lehtiä syksyisin. Älä leikkaa kukkien kuihtuneita varsia. Älä muokkaa ja käännä maata."

      ...ja nyt loppui nurmikon leikkuu ja haravointi!

      • luonnonmukainen rulaa

        Joo, tämä on ollut se mitä meille on sovellettu
        ja molempien yhteisestä halusta. Nurmikkoa on vain pieni ala lasten leikkejä varten. Muualla maanpettokasveja, kukkaniittyä, pensaita ja perennapenkkejä. Perustamisvaiheen jälkeen ollaan päästy paljon helpommalla ja mielestäni piha on älyttömän paljon komeampi kuin pelkkä nurmikko jota myös voisi 'viheraavikoksi' kutsua.


    • niilo

      Kuulostaa kovin tutulta.Minulla yksineläjälle kelpaa parhaiten laaja nurmikenttä ilman minkäälaisia istutuksia.Naapurin isäntä kehui kuinka avara ja kaunis tonttini on ja tietty haukkui kuinka hänen vaimon pitää jatkuvasti olla istuttamassa puskia heitin muutenkin minusta niin ahtaanoloiselle tontille.Vastaavasti toisen naapurini vaimo ohikulkiessaan muistutti etten ole vieläkään tehnyt minkäälaisia istutuksia.Toipa vielä pussillisen kukansiemenia ohjeitten kera.

      • Annikki

        naapurit ne yleensä parhaiten tietää mikä sun pihalle (ja ylipäätänsä sulle) on hyväksi.


    • mas

      että ruohonleikkuu hidastuu mitä enempi on istutuksia... mulla ainekin ottaa kovasti aikaa niitten istuksien kiertäminen.
      Toinen syy on että mies pitää suurista selkeistä alueista, nainen taas ei, puska siellä, puska täällä.

      • shadrach

        helpompaa se ruohonleikkuu, jos saisi istuttaa suuria alueita, niin sitten siellä olisi vain kitkemistä (jos sitäkään, katteet on keksitty=)).


    • Mikko S.

      Moni mies on tosiaan seonnut nurmikoihin. Niiden kanssa pelaaminen ei nimittäin edellytä älyllistä toimintaa.
      Esimerkiksi appiukkoni valittelee olevansa jo vanha ja raihnas mies, mutta nurmikkoa pitää joka kesä laajentaa niin omakotitalon, kesäpaikkana olevan vanhan kotitalonsa kuin myös rantamökkinsä tiluksilla: äijältä menee niiden nurmien ajeluun puolitoista päivää kerralla eli hullu mikä hullu.
      Tietenkin ukon piti sitten ostaa lelukseen 2500 euron ajoleikkuri, vaikka tekohampaitakaan ei muka olisi varaa korjauttaa.
      Minä taas olen juuri kyllästynyt lopullisesti raahaamaan leikkuria oman rinnetonttimme mäkeä edestakaisin. Nyt ei muuta kuin pensasta ja perennaa siihenkin. Liika nurmikko on pihassa yhtä kodikasta kuin asfaltti hautakummulla.
      Muuten: olenkohan enemmän naisten mieleen kun julkenen asettua kapinaan sukupuoleni perusviettejä ilmentävää nurmikkohulluutta vastaan?

      • shadrach

        Luulisin nurmikkohulluttomuuden vetävän naisia puoleensa kuin kärpäsiä. Varsinkin baaritiskillä loistava iskurepliikki on että "lähdettäiskös perennapenkkiin köllöttelemään, katsos kun mulla ei ole nurmikkoa"=).


      • niilo
        shadrach kirjoitti:

        Luulisin nurmikkohulluttomuuden vetävän naisia puoleensa kuin kärpäsiä. Varsinkin baaritiskillä loistava iskurepliikki on että "lähdettäiskös perennapenkkiin köllöttelemään, katsos kun mulla ei ole nurmikkoa"=).

        Ja kyllähän naisväki loppujen lopuksi saa niitä kukkia tontilleen istuttaa.Voidaankin sanoa että tontti,jossa ei ole kukkaistutuksia,on yksinäisen miehen omistuksessa.Jos taas on kukkia,mutta rikkinäinen keinu pihamaalla,onkin kyse yksinhuoltajaäidin omistamasta tontista.Mutta eihän minulla ole edes vesimittaria.Minulle muistutettiin että talo ilman vesimittaria on kuin nainen ilman hamea.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe