Olen ostamassa -97 Neonia autoliikkeestä. Onko 1600 kohtuullinen hinta? Mitä autoista ymmärtämättömän naisen kannattaisi huomioida? Ilmoituksessa lukee: "Automaattivaihteisto, Vähän ajettu, Suomi-auto, Täydellinen huoltokirja, Juuri katsastettu, Vetokoukku, Kahdet renkaat, Metalliväri, Cd-soitin, Lohkolämmitin, Pienikulutuksinen, Vähäpäästöinen, Varustepaketti, Keskuslukitus, Airbag etumatkustajalle, Ohjaustehostin, Airbag kuljettajalla, Ajonestolaite Juuri katsastettu automaattivaihteinen hyväkuntoinen Neon huippuedullisesti, Melkein uudet molemmat renkaat, Irroitettava vetokoukku, Keskuslukitus kaukosäädöllä. Täysi huoltohistoria. Tule heti hakemaan tästä hyvä ja edullinen auto. Seuraava katsastus 8/2013. TARJOUSHINTA!!!!" Onko kallis käytössä? Entä korjaukset, kun ei itse osaa tehdä mitään?
Chrysler Neon 2.0 LE 4d A vm -97, kannattaako ostaa 1600 eurolla
8
319
Vastaukset
- 2XNeon
On liikkeen hinnaksi hivenen yläkantissa, ellei ole vähän sitten ajettu tosi vähän. Mikä on auton ajomäärä siis? Mutta luulsi olevan jo 200-250 tkm mittarissa, silloin hinta pitäisi olla noin 1200-1300, tuore leima on suuri etu - sekä täysi huoltokirja myös.
Itselläni oli juuri vastaavan vuosimallin Neon aikanaan. Ajoin 76 tkm >127 tkm pelkillä huolloilla. Varmempi kuin uudempikoppainen, jonka olen myös omistanut ja siitä hajosi("tyyppivikana") automaattilaatikko. Se on umpisurkea se uudempikorinen muutenkin, lompakolle kävi. Tuo vanhahtava 3-portainen aski on luotettava, ja sillä pärjää kyllä, ei niin paha miltä kuulostaa, hieman variariomainen toki.
Rempat ovat melko kalliit, Autokeskusta ei kannata missään tapauksessa käyttää. Muualla onnistuu sentää hieman halvemmalla. Siis japanilaisia paljon kalliimmat kyllä. Eivät kuitenkaan mahdottomat.
Mutta joo hinta/laatu/ominaisuudet ovat kyllä mainiot. Kerro ajomäärä, niin hinnan kohtuullisuuden osaa arvioida paremmin. Kilometrejä kertynyt ilmoituksen mukaan 182.000
- 2XNeon
Ok, aika kohdillaan hinta autoliikkeen ollessa kyseessä. Tinkiä kannattaa yrittää. Ei minusta noilla spekseillä paha hinta.
- dfdfddvdv
nokkaremppa terhy?kannentiivistte vaihdettu?oli tyyppivikana vanhakoppasissa ei enää uuskoppasissa.takuuseen vaihtoivat ko tiivistettä.oli suunnittelu virhe.jollei noista ja myös laatikon öljyjen-putsareiden vaihdostakuitteja tai voit kysyä rekkarin perustella maahan tuojalta jos on siellä huollettu.itsellä 00 mallinen ja parempiesim ikkunoissa karmit:)saat tolla summalla jo sellasen;)...
- 2XNeon
Kannentiivistevika koski vain kahden ekan vuoden malleja siis 95-96.
97-malliin sitä jo parennettiin. 97 ja eteen päin ei vanhakoppaisissa kansivikaa tyyppivikana. Karmittomuus ei ollut iso pulma. Tämä 3-portainen laatikko luotettavuudeltaan ihan eri tasoa. Uudessa kopassa jäähdyttiminen hajotessa saattavat vedet ja laatikon öljyt sekoittua ja laatikko on käytännössä vaihtokunnossa. Ihan suunnitteluvika, tai tyyppivika, miten vaan. Jatkuvasti myynnissä uusikoppaisia Neoneja automyyntipalstoilla laatikkovikaisena, joissa käynyt juuri tämä juttu. Varsin yleisessä tiedossa. Vanhakoppainen on kyllä fiksumpi ostos, kunhan yksilö on vain hyvä. - fhgjyjghngn
kummasti niitä tiivisteitä vaihdettiin takuuseen 99 asti tuoduissa neoneissa.
oma 00 kanssa 3 lovinen ja laitoin erillisen jäähdyttimen laatikon öljyille.
vanhoissa kiertää samalla tavalla syylärin sisällä omassa kennossaan ko öljyt.
ollut mulla autona yli 7v ja ongelmia.moni ei huolla yms ja sitten valitetaan
kun on paskaa laatua.paras mitä olen lukenut on "porasin laatikon pohjaan aukon ja
sitten hitsasin kolon kiinni" varsin välkky moinen idea;)putsari varmaan origenelli.
ei autot ilman huoltoja kestä Mä ostin saman vuotisen 210 t ajetun LE-mallin manuaalilla 900 egee :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618530- 1384830
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.374213- 213478
- 233032
- 602922
- 292907
- 252370
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4112281- 322239