Omituinen vastuukäsitys

...

Keltaisessa lehdistössä oli uutinen (uutinen uutinen)

Mutta jotenkin juttu oli groteski. Joku turkulainen faija oli kattonut, että 16 vuotiasa kakaransa oli tullut kännissä himaan. Onko toi nyt muka jotenkin erikoinen asia?

Tyyppi oli siis kuulustellut lastaan, ja oli kuullut sen olleen pärtsäämässä paarissa. Ja äijähän tuohtuneena po. ravintolaan, Missä oli meuhkannut, ja vanhana urheiluvalmentajana huomannut monia alaikäisiä lapsia, joille oli tarjoiltu alkkomahoolia.

Oli sitten soitellut vähän kaikkialla, alkoholitarkastajaa ja iltapäivälehteä myöten.

Tota. Mihinkä kundilta iteltä unohtui, että ei ite seuraa kakaransa hommia, ja jostainhan se kakara saa rahansa paarireissuilleen. Että niinkuin paarin vika, kun pikkukundi on kännissä?

Ok- ei alaikäisille saa tarjota alkoholia ravintelissa. Mutta miksi siis faija nostaa älämölyn, kun kakaransa kulkee paarissa juopo0ttelemassa?

Täysin käsittämätön asia. Samantapainenhan oli vasta muutama viikko sitten. Äitee myi iltapäivälehteen jutun pojastaan, joka oli ilman ajolupaa ja rekisteröymättömällä moottoripyörällä ajanut poliisia pakoon ja poliisi oli joutunut käyttämään etälamautinta ja kiilaamaan kakaran pois tieltä. Tossakin tapauksessa syy oli vain poliisin. Asiaan ei liittynyt mitenkään se, että jollain on kakara ajelemassa laittomasti. Ja että jokuhan se sillekin kakaralle on sen pyörän ostanut/varastanut.

Tää yhteiskunta alkaa olemaan todella ääliömäinen, siis ääliömäisine ihmisineen.

=DW=

48

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Niin, korppiksella on sit naisten juttu.
        Vähempiälyinen.

H.

• ...

Opettelehan kuule mustilainen uimaan.

=DW=

• ??

Meinaatko, ettei kenenkään kantsi välittää mistään.

Käsittääkseni viinan kippaajalla on vastuu kittaajasta, ja iästä?

• ...

Mun käsittääkseni vanhemmilla on vastuu lapsistaan. Vanhemmat vaan nykyään koittaa työntää kaiken oman vastuunsa kaikkien muitten niskaan. Onko se sitten sen mummon syy, jolta kakara potkii aivot ketoon?

=DW=

• ??
        ... kirjoitti:

Mun käsittääkseni vanhemmilla on vastuu lapsistaan. Vanhemmat vaan nykyään koittaa työntää kaiken oman vastuunsa kaikkien muitten niskaan. Onko se sitten sen mummon syy, jolta kakara potkii aivot ketoon?

=DW=

Kuka isä tai äiti voi nuuhkia pentunsa jäljessä, kuin vihikoira?

Kai lain säädännön mukaan pitäisi viinan kippaajienkin toimia?

Turhaa hurskastelua ja vastuun kiertoa.

• ...
        ?? kirjoitti:

Kuka isä tai äiti voi nuuhkia pentunsa jäljessä, kuin vihikoira?

Kai lain säädännön mukaan pitäisi viinan kippaajienkin toimia?

Turhaa hurskastelua ja vastuun kiertoa.

Osuit ytimeen.

Vastuu kakaroista on nimenomaan vanhemmilla. Että se niinkuin siitä vastuusta ja sen kiertämisestä.

=DW=

• ... kirjoitti:

=DW=

"..."

Niinpä, tännehän voi älykkäitä ajatuksiaan laittaa , jos on.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10890960

H.

• ??
        ... kirjoitti:

Osuit ytimeen.

Vastuu kakaroista on nimenomaan vanhemmilla. Että se niinkuin siitä vastuusta ja sen kiertämisestä.

=DW=

Teoriassa, toki.

• ...

• Hatun nosto isälle
        ... kirjoitti:

=DW=

Mun mielestä se isä just toteutti omaa vastuutaan omasta lapsestaan selvittämällä mistä oli viinaa saanut ja puuttumalla tarjoojan laittomaan toimintaan.

• ... kirjoitti:

Opettele sinä mustilainen uimaan.

=DW=

"..."

Noh, korppiksella on sit tilalle tunteiden vuo.

H.

• ...
        Hatun nosto isälle kirjoitti:

Mun mielestä se isä just toteutti omaa vastuutaan omasta lapsestaan selvittämällä mistä oli viinaa saanut ja puuttumalla tarjoojan laittomaan toimintaan.

Hattu aanukseen tollaselle.

Kun ei ois pitänyt antaa kakaralle rahaa paariin menemiseksi tai viinaa juotavaksi.

Tää on näköjään tämänpäivän ilmiö. Aikanaan, äijä ois ensin piessyt pojan ja sen päälle mennyt sinne jonnekin paariin ja vetänyt ottaan paarimikkoa. Nykypäivän faija hokaa yllättäen olevansakin isä ja heti on soittelemassa iltapäivälehteen siit. että ei hoida lastenkasvatustaan oikein mitenkään.

=DW=

• Hatun nosto isälle
        ... kirjoitti:

Hattu aanukseen tollaselle.

Kun ei ois pitänyt antaa kakaralle rahaa paariin menemiseksi tai viinaa juotavaksi.

Tää on näköjään tämänpäivän ilmiö. Aikanaan, äijä ois ensin piessyt pojan ja sen päälle mennyt sinne jonnekin paariin ja vetänyt ottaan paarimikkoa. Nykypäivän faija hokaa yllättäen olevansakin isä ja heti on soittelemassa iltapäivälehteen siit. että ei hoida lastenkasvatustaan oikein mitenkään.

=DW=

Juupa, mun lapset on kyllä tienanneet 16 vuotiaana itse omat käyttörahansa eikä ole ollut tarvista vaatia heitä tilittämään omien rahojensa käyttöä.
        Onneksi on ihmisiä jotka pystyvät selvittämään asioita muutenkin kuin ottaan vetämällä.
        Taidat olla aika ukkoontunut äijänkäppyrä, ainakin ajatuksesi on menneeltä vuosituhannelta.
        Joutaa tommoselle kapakille rapsauttaa anniskelukielto muutamaksi viikoksi, ehkä oppivat sitten kyselemään papereita.

• ...
        Hatun nosto isälle kirjoitti:

Juupa, mun lapset on kyllä tienanneet 16 vuotiaana itse omat käyttörahansa eikä ole ollut tarvista vaatia heitä tilittämään omien rahojensa käyttöä.
        Onneksi on ihmisiä jotka pystyvät selvittämään asioita muutenkin kuin ottaan vetämällä.
        Taidat olla aika ukkoontunut äijänkäppyrä, ainakin ajatuksesi on menneeltä vuosituhannelta.
        Joutaa tommoselle kapakille rapsauttaa anniskelukielto muutamaksi viikoksi, ehkä oppivat sitten kyselemään papereita.

?

Miten niin tienanneet. Nykypäivänä käydään kouluja melkein kolmikymppiseksi, että edes pääsee mihinkään töihin. Autokuskiksekaan ei pääse kuin 18- vuotiaana. Harvoja ammatteja muuten, siihen voi tuurillaan päästä ilman mitään tutkintoa. Mutta nyt istuu viiskymppiset ukot pulpeteissa "opiskelemassa" logistiikka-alan perustutkintoa. Joopjoo, ukot ajaneet reilut 30 vuotta rekkaa töikseen, mutta nykyään ei enää riitä "pätevyys".

Tollanen 16- vuotias kakara on tienannut rahansa ryöstelemällä jotain Siwa- kauppoja, ei se ole edes tietoinen, mitä sana "työ" edes tarkoittaa.

=DW=

• Hatun nosto isälle
        ... kirjoitti:

?

Miten niin tienanneet. Nykypäivänä käydään kouluja melkein kolmikymppiseksi, että edes pääsee mihinkään töihin. Autokuskiksekaan ei pääse kuin 18- vuotiaana. Harvoja ammatteja muuten, siihen voi tuurillaan päästä ilman mitään tutkintoa. Mutta nyt istuu viiskymppiset ukot pulpeteissa "opiskelemassa" logistiikka-alan perustutkintoa. Joopjoo, ukot ajaneet reilut 30 vuotta rekkaa töikseen, mutta nykyään ei enää riitä "pätevyys".

Tollanen 16- vuotias kakara on tienannut rahansa ryöstelemällä jotain Siwa- kauppoja, ei se ole edes tietoinen, mitä sana "työ" edes tarkoittaa.

=DW=

Näin varmaan onkin sinun ympäristössäsi ja tuttavapiirissäsi, kaikki ei kuitenkaan elä 'tasollasi'

• Pirre*
        ... kirjoitti:

?

=DW=

Eläpä yleistä, kyllä nuoret menee töihin jos saavat työtilaisuuden,
        esim. 1. Pojanpoika, ikää muutama viikko vaille 14 sta, pyysi tädiltää jotain työtä, ja tarjottu työ kelepasi.

Esim. 2. veljeni 15 vuotias oli koulukaverinsa maatilalla työssä melk. koko kesän, sekä just. kortin saanu veljesä turvesuolla traktoria ajamassa, siihen asti kuin sateinen kesä sen mahdollisti.

esim. 3. kolmas, hieman vanhempi veljeni poika, on koko tähän astisen opiskelu aikansa ( 3 vuotta), ollut töissä sähkömiehenä.

Ja varmasti löytyy esimerkkejä työhaluisista nuorista vaik kuin jos vaan sopivaa tekmistä keksitään, siis oikeaa työtä.

• Tase pappa

Johan oli vuodatus. Vai ettei kapakan vika, jos tarjoilee 16 vuotiaalle viinaa humalaan asti.
      Kakarat ovat aikojen alusta viinansa saaneet, mutta ravintola, jossa on portsarilla ohjeet " päästä sissän, jos on jonkinlaiset paperit".
      On poken ja viinurin aika vaihtaa ammattia, jos ei pysty erottamaan 16 vuotiasta, karvatonta kakaraa yli 18 vuotiaasta.Näitä alaikäisiä oli kapakassa useita, kun ilmoitus tehtiin.
      Lain kiertämistä kapakalta, rahastusmielessä, sillä siisti. Törkeää sellaista, kaiken karvaisen lisäksi.

Jos nuoret tietävät että jossakin ei pantata viinan tarjoilua, ikärajoista huolimatta, niin sinne ja äkkiä. Onhan komeaa olla kapakassa ja kehuskella kavereille jälkeen päin asiasta. Ollaan niin aikuisia - että.

Isä kantoi upeasti sen vastuunsa, joka Isälle kuuluukin.
      Asiaa ei muuksi muuta sekään tosiasia, että kakarat ryyppää, mutta oppivat samalla, missä kulkee sopivan ja sopimattoman raja. siinä se on, missä lapsuuden ja aikuisuuden lainsäädännöllinen ikäraja on.

• ...

Höpöhöpö.

Mä ite kuljin kaljalla paarissa 15 vuotiaana. Ja osulasta ostin kaljaa 16 vuotiaana. Se on ihan tavallinen asia. Hitto, miten aikuiset muka kuvitelleet ennenkään kakaroittensa saaneen promilleja? Juomalla net promillet tulee.

Tässä aloituksessa siis pointtina vanhempien ääliömäisyys nykyaikana. Tapahtui mitä tahansa, vastuu kakaroitten tekemisistä ei kuulu vanhemmille mitenkään, kaikki on aina jonkun muun vika.

Sivumennen, mulla ei kakarana ollut vääriä henkkareita, mutta monilla tutuilla oli. Ei poke tai viinanlaskia ala tekeen poliisille rikostutkintapyyntöä, jos aavistelevat jonkun olevan alaikäinen tai väärillä papereilla. Paarin liikeidea on myydä juotavaa, ei toimia salakyttänä viranomaisille.Kun paarin pitäjä ei ole viranomainen ite.

Tää makaaperisuus just ällistyyttää. Jotkut ei kattele kakaroittensa tekemisien perään ja jos jotain sattuu tapahtumaan, heti syytellään muita, ketä nyt sattuu keksimään syyllisiksi, vanhempien vastuullahan ei ei kuulu mikkään, kasvattaminen on juu muitten vastuulla.

En nyt oikein tiedä. Min mielestä toi kakara sai ihan yhtä pahan rangaistuksen, kuin taannoinne moottoripyärähäirikkökin. Mutta kummassakin tapauksess pääsyyllinen, elikkä mude tai faija jäi rangaistamatta. Että niinkuin halolla ottaan tollasille "kasvattajille".

http://www.youtube.com/watch?v=R3me6ifiaNY&feature=related

=DW=

• nyt myöhäistä jo
        ... kirjoitti:

Höpöhöpö.

Mä ite kuljin kaljalla paarissa 15 vuotiaana. Ja osulasta ostin kaljaa 16 vuotiaana. Se on ihan tavallinen asia. Hitto, miten aikuiset muka kuvitelleet ennenkään kakaroittensa saaneen promilleja? Juomalla net promillet tulee.

Tässä aloituksessa siis pointtina vanhempien ääliömäisyys nykyaikana. Tapahtui mitä tahansa, vastuu kakaroitten tekemisistä ei kuulu vanhemmille mitenkään, kaikki on aina jonkun muun vika.

Sivumennen, mulla ei kakarana ollut vääriä henkkareita, mutta monilla tutuilla oli. Ei poke tai viinanlaskia ala tekeen poliisille rikostutkintapyyntöä, jos aavistelevat jonkun olevan alaikäinen tai väärillä papereilla. Paarin liikeidea on myydä juotavaa, ei toimia salakyttänä viranomaisille.Kun paarin pitäjä ei ole viranomainen ite.

Tää makaaperisuus just ällistyyttää. Jotkut ei kattele kakaroittensa tekemisien perään ja jos jotain sattuu tapahtumaan, heti syytellään muita, ketä nyt sattuu keksimään syyllisiksi, vanhempien vastuullahan ei ei kuulu mikkään, kasvattaminen on juu muitten vastuulla.

En nyt oikein tiedä. Min mielestä toi kakara sai ihan yhtä pahan rangaistuksen, kuin taannoinne moottoripyärähäirikkökin. Mutta kummassakin tapauksess pääsyyllinen, elikkä mude tai faija jäi rangaistamatta. Että niinkuin halolla ottaan tollasille "kasvattajille".

=DW=

ja mitä sinusta tuli? alkoholisti? Vanhempiesi olisi kannattanut ehkä puuttua ajoissa juomiseesi.

• Tase pappa
        ... kirjoitti:

Höpöhöpö.

=DW=

DW / Makaaberia on ainoastaan se, että voit yrittää puolustaa selkeää baarinpitäjän AHNEUTTA.
        Vaikka kuinka ajattelet, jos osaat, niin laki koskee anniskelua jokaista kapakoitsijaa. Yksiselitteisesti.
        Luuletko, etten itse ole hakenut viinaani 15 kesäisenä. Luuletko, ettei meikäläinenkin ole juonut kaljaa ravintolassa 16 vuotiaana.
        luuletko, etten ole pantannut rippikelloani kylän taksikuskille 16 vuotiaana, saadakseni pimeän Salmisaarelaispullon.
        Arvaapa, monestiko olen isäni pullon, sieltä kumisaappaasta vohkinut.
        Siksipä tiedän, mistä puhun, kun sanon, "Isälle hatunnosto ja korkealle".
        siksipä tiedän, mistä puhun ja mitä sanon.
        Tämä Isä kantoi vastuunsa kasvattajana, sekä kansalaisena. On klopin oma valinta, miten sen myöhemmin kokee.

Jos Laki ei pure tällaista ahneutta vastaan, niin kynnys seuraavaan rikkomukseen olisi matalampi.
        Tällaiset ahneet saattaisivat, omantunnon hiukkaakaan soimaamatta, myydä vaikka huumeita, jos valvonta ontuu, eikä kukaan kanna kansalaisvastuutaan.
        Toivottavasti, kaltaisiasi kasvattajia ei ole monta, jotka moittivat tavallasi vastuunsa tuntevaa isää.

• ...
        Tase pappa kirjoitti:

DW / Makaaberia on ainoastaan se, että voit yrittää puolustaa selkeää baarinpitäjän AHNEUTTA.
        Vaikka kuinka ajattelet, jos osaat, niin laki koskee anniskelua jokaista kapakoitsijaa. Yksiselitteisesti.
        Luuletko, etten itse ole hakenut viinaani 15 kesäisenä. Luuletko, ettei meikäläinenkin ole juonut kaljaa ravintolassa 16 vuotiaana.
        luuletko, etten ole pantannut rippikelloani kylän taksikuskille 16 vuotiaana, saadakseni pimeän Salmisaarelaispullon.
        Arvaapa, monestiko olen isäni pullon, sieltä kumisaappaasta vohkinut.
        Siksipä tiedän, mistä puhun, kun sanon, "Isälle hatunnosto ja korkealle".
        siksipä tiedän, mistä puhun ja mitä sanon.
        Tämä Isä kantoi vastuunsa kasvattajana, sekä kansalaisena. On klopin oma valinta, miten sen myöhemmin kokee.

Jos Laki ei pure tällaista ahneutta vastaan, niin kynnys seuraavaan rikkomukseen olisi matalampi.
        Tällaiset ahneet saattaisivat, omantunnon hiukkaakaan soimaamatta, myydä vaikka huumeita, jos valvonta ontuu, eikä kukaan kanna kansalaisvastuutaan.
        Toivottavasti, kaltaisiasi kasvattajia ei ole monta, jotka moittivat tavallasi vastuunsa tuntevaa isää.

Vanhempien ahneus kyseessä

Kun ei ite raski kasvattaa kakaroitaan, yhteiskunnan ois tehtävä sekin asia?

Että niinkuin asiaa taas JA osus sekä uppos, mietis sitä....

=DW=

• ...
        nyt myöhäistä jo kirjoitti:

ja mitä sinusta tuli? alkoholisti? Vanhempiesi olisi kannattanut ehkä puuttua ajoissa juomiseesi.

?

hah, joopajoo taas. mä olen vuosittain kuuskuukautta antibioottikuurilla. Välillä juu juopottelenkin. MUTTA en ole sekaisin päästäni, kuten lestaatit ja muut hullut, jotka uskoo johonkin joulupukkiin tai hammaskeijuun.

Meinaat sitten vietellä "joulua", kulkea kirkossa, hoilottaa virsiä ja tehdä kaikenlaista muutakin järkevää, selvästä päästä?

=DW=

• Tase pappa
        ... kirjoitti:

Vanhempien ahneus kyseessä

Kun ei ite raski kasvattaa kakaroitaan, yhteiskunnan ois tehtävä sekin asia?

Että niinkuin asiaa taas JA osus sekä uppos, mietis sitä....

=DW=

DW / Johan olet epeli, tai taaskin antibioottikuuri katkolla, eikä antabusresepti ole voimassa.
        Toisaalla syytät vanhempia vastuuttomaksi, jotka eivät kasvata lapsiaan.
        Tässä tapauksessa Isä kantoi kasvattajan vastuun. Sinä morkkaat moisesta.
        Päätä jo, kumpaa mieltä olet. Äläkä ota enää, ainakaan paljon.

• Kyllä asialliset anniskelupaikat osaavat erottaa alaikäiset täysi-ikäisistä ja pitävät ne poissa. Räkälöitä on vain liikaa ja heikommat eivät katso kenelle myyvät, kunhan rahaa tulee...

On siinä varaa karsintaan.

Toinen asia sitten on, että tuonikäisten touhuista ovat vanhemmat vielä vastuussa mutta kukas sitä peiliin viitsisi katsoa, menee se rikki vähemmälläkin...

• "yo-huuhkaja"

voisikohan nämä itku-virret siirtää Korppiksen aloitukseen?
        Minun aloitukseeni kun eivät ajatukset riitä.

H.

• näin on nähtävä
        hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

H.

Se on huomattu monta kertaa.
        Meille muille kyllä riittää aloituksiimme ajatuksia!

• ...

Rikosoidellinen vastuu.

Alle 15 vuitias ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa tekemistään. Korvausvelvollinen aiheuttamistaan vahingoista, korvausvelvollisuus käytännössä vanhempien.

Mutta tollanen 16- vuotias on jo vastuussa teoistaan oikeudenkin edessä. Haloo, faija käräytti kakaransa alkoholilain rikkomisesta.

=DW=

• hunksz kirjoitti:

"yo-huuhkaja"

H.

Kaikin mokomin siirrä vain nuo samat jankkauksesi sinne tai mieluiten omiin ketjuihisi. En ole käynyt aikoihin katsomassa mutta mahtavat näyttää kauniilta kun viesti toisensa perään on maininta siitä että on joskus jossakin sanottu, tai meinattu, tai ajateltu, tai melkein...

Älä vaivaudu vastaamaan täällä, vastaa omaan ketjuusi jos et osaa olla nyt(kään) hiljaa.

• ... kirjoitti:

Rikosoidellinen vastuu.

Alle 15 vuitias ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa tekemistään. Korvausvelvollinen aiheuttamistaan vahingoista, korvausvelvollisuus käytännössä vanhempien.

Mutta tollanen 16- vuotias on jo vastuussa teoistaan oikeudenkin edessä. Haloo, faija käräytti kakaransa alkoholilain rikkomisesta.

=DW=

Mitä välii, harvoinpa nuo sukulaiset ovat lojaaleja toisilleen jos eivät satu kuulumaan mafiaan...

• "marrywangellen"

Rauhoitu nyt DW,

Vaikka lapset ovatkin aikanaan kauniita.
      Kaikenlaista sinun intohimoosi liittyykin.
      Tänne ne mielikuvasi eivät kuulu.
      H.

• ...

Opettele sinäkin mustilainen uimaan.

=DW=

• Kenelle tuo profiili kuuluu?

• 20

Ei puutu enää montaa vastausta :))))

• Pirre*

Joo..onhan niitä vastuuttomia jotka ei noudata lakia, kuten nyt tässä tapauksessa alaikäisille myyneet, ja monessa tapauksessa ihan vasiten viinaa lapsille välittävät vanhat juopot.

Isä toimi ihan oikein, hyvä että on vielä olemassa vastuullisia vanhempia.

p.s. ei tarvihe vastata...

• ...

Ps.

Kakara rikkoi lakia, kun osti paarista kaljaa alaikäisenä. Ja siittäkös faija nostaa metelin. Tajuatko, syyllinen, eli teon tehnyt oli se kakara, paarissa olivat tulleet harhautetuiksi ja erehtyneet myymään lainvastaisesti juotavaa alaikäiselle.

Tää ilmiö yleistyy jatkuvasti kaikkialla. Nyt näyttää olevan trendinä ostaa kevareita kevarikortti-ikäisille kakaroille. Kellään ei mitään huolta, vanhemmat vapaat vastuusta ja kakara pääsee poliisia pakoon jonnekin metikköön, minne autolla ei pääse perään. Joopajoo, tuntomerkkeinä kilvetön ajopeli, mustat vaatteet ja musta kypärä, eti sellaista nyt siinä sitten.

Mutta noin asiaa sivuten. Alkanut tympiintymään tohon pihapiiriin ilmestyneeseen ADHD- kakaraan jo melkoisesti. Outo juttu, kakara huutaa ja raivoaa pihalla aamusta iltaan, eikä kukaan tunne sen vanhempia. Tietääkseni yks naapuri soitti jo poliisille heittepannusta lapsesta, met muut odotellaan sitten poliisin tulemista.

Tää nykyaika on tällasta. Jollain sairas kakara, eikä se kiinnosta vanhempia. Vielä kymmenkuntakin vuotta sitten meillä oli ihan rauhallista tässä. Kun kakarat leikkimässä, vanhemmista joku väijymässä. Nyt kakarat heiluu miten vaan jokapaikassa, eikä niitten vanhempia näy missään, eikä niitä edes tunne kukaan.

Pitäis mennä ostaan keskikaljaa, mutta oottelen vähän aikaa. Hokannut, noit pihan kauhukakarat heillelee palloilla kaikkia ohokulkijoita. Huomion pyytämistähän se on, mutta eip käy kateeksi paikallinen postimies, joka saa pallon päähänsä jokaikinen päivä. "Sori, se oli vahinko".

Lapsilla on kasvattajansa ja niitten pitää ola vanhemmat, ei yhteiskunta.

=DW=

• ystäväl. kehoitus
        ... kirjoitti:

Ps.

Kakara rikkoi lakia, kun osti paarista kaljaa alaikäisenä. Ja siittäkös faija nostaa metelin. Tajuatko, syyllinen, eli teon tehnyt oli se kakara, paarissa olivat tulleet harhautetuiksi ja erehtyneet myymään lainvastaisesti juotavaa alaikäiselle.

Tää ilmiö yleistyy jatkuvasti kaikkialla. Nyt näyttää olevan trendinä ostaa kevareita kevarikortti-ikäisille kakaroille. Kellään ei mitään huolta, vanhemmat vapaat vastuusta ja kakara pääsee poliisia pakoon jonnekin metikköön, minne autolla ei pääse perään. Joopajoo, tuntomerkkeinä kilvetön ajopeli, mustat vaatteet ja musta kypärä, eti sellaista nyt siinä sitten.

Mutta noin asiaa sivuten. Alkanut tympiintymään tohon pihapiiriin ilmestyneeseen ADHD- kakaraan jo melkoisesti. Outo juttu, kakara huutaa ja raivoaa pihalla aamusta iltaan, eikä kukaan tunne sen vanhempia. Tietääkseni yks naapuri soitti jo poliisille heittepannusta lapsesta, met muut odotellaan sitten poliisin tulemista.

Tää nykyaika on tällasta. Jollain sairas kakara, eikä se kiinnosta vanhempia. Vielä kymmenkuntakin vuotta sitten meillä oli ihan rauhallista tässä. Kun kakarat leikkimässä, vanhemmista joku väijymässä. Nyt kakarat heiluu miten vaan jokapaikassa, eikä niitten vanhempia näy missään, eikä niitä edes tunne kukaan.

Pitäis mennä ostaan keskikaljaa, mutta oottelen vähän aikaa. Hokannut, noit pihan kauhukakarat heillelee palloilla kaikkia ohokulkijoita. Huomion pyytämistähän se on, mutta eip käy kateeksi paikallinen postimies, joka saa pallon päähänsä jokaikinen päivä. "Sori, se oli vahinko".

Lapsilla on kasvattajansa ja niitten pitää ola vanhemmat, ei yhteiskunta.

=DW=

Muuta korpeen saat olla rauhassa koska et siedä ihmisiä.

• ...
        ystäväl. kehoitus kirjoitti:

Höh

Paljon kalliimaksi tulee korvessa maksella kauhukakaroitten ja loispummieläkeläisten elämää, kuin kaupungissa. Kattele veroäyrejä.

=DW=

• ystäväl. kehoitus kirjoitti:

"ystäväl. kehoitus"

Tuskin hän ymmärtää kopiointinsa.
        Eihän se kivaa ole hukkua korppiksen massaan.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"ystäväl. kehoitus"

Tuskin hän ymmärtää kopiointinsa.
        Eihän se kivaa ole hukkua korppiksen massaan.
        H.

Tosin, tota...

Hih, hih!

H.

• hunksz kirjoitti:

Tosin, tota...

Hih, hih!

H.

Montako kertaa hukkuvaa on tässäkin ketjussa kehotettu opettelemaan uimataito?

• yhdeksänkymmentä+

Eipä huvita käydä täällä enää, syyn huomaa jokainen joka ajattelee järkevästi. Hetken hupina H menee, mutta häneen kyllästyy nopeasti. Ei ressukka ymmärrä lopettaa, sääli.
      Epätoivon vimmalla tyrkyttää omia aloituksiaan. Useimmat onneksi jättävät ne väliin, ovat jotain oppineet.
      Käyn nuorempien palstalla, ovat järkevämpiä.

• meeriamanda

Tämä 60v palsta ei ole eikä perustu kenenkään kirjoittelijan silmätikuksi ottoon!
        Sen jokaisen pitäisi tajuta. Ylläpito suorittaa bannit, itse voi välttää vastaamasta ei kiinnostavalle.

Miksi antaa vaikuttaa kenenkään mielipiteiden omaan ajatteluun. Kun pitkään on palstallamme ollut, oppii ns. tuntemaan vakioniccejä, tiedostaan kuka haluaa vängätä .... sivuutan.://

Minkä kirjoitin ...sen kirjoitin. Ihmettelen monesti noita eipäs - juupas inttämisiä ...joita jokukin kutsuu keskusteluksi ;;D

• Jos 16-vuotias tulee humalassa kotiin, ja kertoo juopotelleensa ravintolassa, mielestäni vastuullinen vanhempi puuttuu asiaan. Alaikäisten juopottelu ravintolassa ei ole sallittua, eikä se ole heille oikea paikka. Jos ravintolassa tai useammassakin tarjoillaan alkoholia alaikäisille, on vanhemman syytä puuttua asiaan, ottaa yhteys alkoholitarkastajaan ja nostaa aiheesta yleinen keskustelu. - Nostan isälle hattua, vaikka tietysti hän olisi voinut valita asiallisemman linjan esiintymiselleen.

Se, että lapsi tulee kerran kotiin humalassa, ei ole merkki vanhemman vastuuttomuudesta. Ko. vanhempi kantoi vastuutaan laajemminkin, koska huolestui holtittomasta anniskelusta omassa lähiympäristössään, ja teki asialle jotain. - Se millaisia seuraamuksia omalle pojalleen asiasta koitui ja millaisia sopimuksia kotona tehtiin, on yksityisasia, eikä kuulu julkisuuteen.

En näe yhteyttä kahdella aloituksessa esille nostetulla asialla, joista jälkimmäistä on jo käsitelty täälläkin.

• meeriamanda

Sinä siis hyväksyt tuollaisen vastuuttoman alkotuotteiden anniskelun ... ammatti-ihmisiltä? Olisin toiminut kun tuo iskä, takuulla roisimmin sanoin..niin uskon!

Et selvästikään tiedä miten työlästä on tienata pesueelle leipää ja samanaikaisesti huolehtia kotona olevasta murkkuikäisestä?
      Minä tiedän, se oli karmeinta sen 2 - 3v minkä se kesti.

Onnellisesti päättyi - vaan en kenellekään soisi samaa kokemusta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      59
      778
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      763
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      43
      636
    4. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      212
      565
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      516
    6. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      513
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      51
      508
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      496
    9. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      82
      473
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      37
      470
    Aihe