Italia vai Kanada?

ItaliaKanada

Haaveilen vaihto-oppilasvuodesta, mutta kysymysmerkki on vielä se, minkä maan valitsisin. Kärkipaikasta taistelevat Kanada ja Italia.

Italia kiinnostaisi kulttuurillisesti, olen käynyt maassa pari kertaa ja ilmasto, ruoka ja sun muut ovat aivan ihania. Kieli kuitenkin arveluttaa. En osaa italiaa yhtään, eikä kieli edes ole maalmalla kovin hyödyllinen moneen muuhun verrattuna. Vaihtoon lähtööni on tosin vielä jonkin aikaa, joten ehtisin opiskella etukäteen vähän alkeita. Silti mietityttää, onko järkeä valita maa, jossa puhutaan ihan vierasta kieltä, jonka osaamisesta ei ole edes välttämättä juurikaan hyötyä? Olen opiskellut koulussa englannin ja ruotsin lisäksi ranskaa B2-kielenä.

Toinen vaihtoehtoni olisi siis Kanada, joka olisi kielen kannalta se täydellinen vaihtoehto. Voisin kehittää sekä englannin että ranskan taitojani (aloitin ranskan kahdeksannella luokalla). Kyllä Kanada kiinnostaa maanakin, muttei yhtä paljon kuin Italia.

Onko kenelläkään kokemuksia näistä valtioista? Minkä perusteella päätös kannattaa tehdä, kuinka paljon kielivalinnalla on merkitystä? Valitsen kummin tahansa, kolmosvaihtoehdoksi laitan todennäköisesti Uuden-Seelannin. Espanjat tai vastaavat eivät innosta, vaikka espanjan kielelle olisi varmasti enemmän käyttöä kuin italialle. Myös Ranskan olen sirtänyt vähän taka-alalle. Olen kuullut parilta ihmiseltä, että siellä on vaikea tutustua varsinkin tyttöihin (usein ylimielisiä/kateellisia) ja koulupäivät ovat pitkiä. Ääh. Mitä mieltä olette?

3

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hihi, oon "periaatteessa" samassa tilanteessa ku sä mut oon vaa menos kielimatkalle.. :D meen tosiaan espanjaan enkä osaa hädin tuskin ees sanoo moi (okei ehkä nyt kumminki mut silti)

      Mut mun mielest Italia on se parempi vaihoehto(:

    • twwwwwwwu

      Moi, itse asun Kanadassa. Täällä on erittäin mukavaa ja turvallista. Ihmiset ovat fiksuja ja todella ystävällisiä. Koulut on jaettu englanninkielisiin ja ranskankielisiin. Monet ranskankielisellä alueella asuvat ihmiset puhuvat omien kokemusteni mukaan yllättävän huonosti englantia ja ovat toisinaan sisäänpäinlämpeäviä. Suosittelen englanninkielistä aluetta; esimerkiksi englannin- ja ranskankielisen alueen rajalla. Olen asunut myös Yhdysvalloissa ja Iso-Britanniassa ja kielen kannalta Kanadassa puhuttu englanti on mielestäni helpointa ja selkeintä. Suosittelen!

      Ps. Itse olin aikoinaan yliopistovaihdossa maassa, jonka kieltä puhutaan vain siellä ja jota osasin erittäin vähän. Lisäksi siellä puhutaan huonosti englantia. Onhan se palkitsevaa kun selviää esimerkiksi parturissa käynnistä tai muun asian hoidosta vähäisellä maan kielen osaamisen, englannin ja viittomisen sekoituksella, mutta kokonaisuutena suosittelen mieluummin maata joka vie jo olemassa olevaa kielitaitoasi huomattavasti eteenpäin. Siksi Kanada, eikä Italia.

    • ItaliaKanada

      Kiitos vastauksista! Kanadan puolelle olen nyt kallistumassa. Stressaan asioista helposti, joten Italiaan lähtö ummikkona voisi olla turhan kova pala. Onhan Kanadassakin paljon hyvää kulttuurissa sun muussa, Italiassa voi sitten matkustella noin muuten halutessaan. En edes tiedä, onko ruusuinen ennakkokäsitykseni maasta kovin realistinen. Joten Kanadaan siis :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe