Osaisiko joku neuvoa miten ko kameralla saa otettua panoramakuvia. Suomenkielinen käyttis ei sitä neuvo ja englanninkieliseen minulla ei riitä aivokapasiteetti.
Ilmeisesti kamerassa pitää jo kuvaa otettaessa olla jokin nappula valittuna, (tai siis valikosta valittuna :) ) jälkeenpäin kuvia varmaankaan ei saa muutettua panoramakuviksi?
Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa, merellä kun on aika huikeita auringonlaskuja..
C-50 ja panoramakuvat
5
1033
Vastaukset
- jk01
Ainakin c 310:ssa mennään valikossa card setup:iin ja siellä alimpana on panorama. Toimii muuten vain Olympuksen korteilla. Kuvat voi myös jälkikäteen tehdä panoraamakuviksi softalla.
- juusa
...pitääkin katsoa tuota jos löytyisi samanmoinen valinta. Juu se ei kuulemma luonaa kuin Olympuksen omalla kortilla, onneksi olen mennyt vahingossa sellaiset ostamaan myös lisäkorteiksi..
Saako kuvat jälkikäteen muutettua myös sillä kameran mukana tulleella Camedia Master-ohjelmalla? - jk01
juusa kirjoitti:
...pitääkin katsoa tuota jos löytyisi samanmoinen valinta. Juu se ei kuulemma luonaa kuin Olympuksen omalla kortilla, onneksi olen mennyt vahingossa sellaiset ostamaan myös lisäkorteiksi..
Saako kuvat jälkikäteen muutettua myös sillä kameran mukana tulleella Camedia Master-ohjelmalla?Näyttää siltä, ettei Olympuksen Camedia Master hyväksy panoraamaan muita kuin panorama-modessa otettuja kuvia. Esim. Canonin mukana tullut ohjelma pystyy tekemään panoraaman normaalisti otetuista kuvista.
- lonkku33
jk01 kirjoitti:
Näyttää siltä, ettei Olympuksen Camedia Master hyväksy panoraamaan muita kuin panorama-modessa otettuja kuvia. Esim. Canonin mukana tullut ohjelma pystyy tekemään panoraaman normaalisti otetuista kuvista.
Ainakin mulla onnistuu Camedia Master Pro 4.10 ja sieltä Free Stitch Panorama.
Ei ne mitään täydellisiä ole, mutta kelpaa mulle.
En ole käyttänyt kamerasta löytyvää panoraama moodia.
http://koti.mbnet.fi/lonkku33
- kissa
Parhaaksi olen kokenut panoraaman teon usean kuvan yhdistämisellä kuvaohjelman avulla.
Siinä on jonkunverran työtä mutta kamerat eivät suo mahdollisuutta esim 600 x 3500 kokoisien kuvan tallennukseen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.922127Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n332070Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501835Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751360- 861251
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191141Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311060Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men561003- 67936
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.282895