C-50 ja panoramakuvat

juusa

Osaisiko joku neuvoa miten ko kameralla saa otettua panoramakuvia. Suomenkielinen käyttis ei sitä neuvo ja englanninkieliseen minulla ei riitä aivokapasiteetti.

Ilmeisesti kamerassa pitää jo kuvaa otettaessa olla jokin nappula valittuna, (tai siis valikosta valittuna :) ) jälkeenpäin kuvia varmaankaan ei saa muutettua panoramakuviksi?

Olisin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa, merellä kun on aika huikeita auringonlaskuja..

5

1044

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jk01

Ainakin c 310:ssa mennään valikossa card setup:iin ja siellä alimpana on panorama. Toimii muuten vain Olympuksen korteilla. Kuvat voi myös jälkikäteen tehdä panoraamakuviksi softalla.

• juusa

...pitääkin katsoa tuota jos löytyisi samanmoinen valinta. Juu se ei kuulemma luonaa kuin Olympuksen omalla kortilla, onneksi olen mennyt vahingossa sellaiset ostamaan myös lisäkorteiksi..

Saako kuvat jälkikäteen muutettua myös sillä kameran mukana tulleella Camedia Master-ohjelmalla?

• jk01
        juusa kirjoitti:

...pitääkin katsoa tuota jos löytyisi samanmoinen valinta. Juu se ei kuulemma luonaa kuin Olympuksen omalla kortilla, onneksi olen mennyt vahingossa sellaiset ostamaan myös lisäkorteiksi..

Saako kuvat jälkikäteen muutettua myös sillä kameran mukana tulleella Camedia Master-ohjelmalla?

Näyttää siltä, ettei Olympuksen Camedia Master hyväksy panoraamaan muita kuin panorama-modessa otettuja kuvia. Esim. Canonin mukana tullut ohjelma pystyy tekemään panoraaman normaalisti otetuista kuvista.

• lonkku33
        jk01 kirjoitti:

Näyttää siltä, ettei Olympuksen Camedia Master hyväksy panoraamaan muita kuin panorama-modessa otettuja kuvia. Esim. Canonin mukana tullut ohjelma pystyy tekemään panoraaman normaalisti otetuista kuvista.

Ainakin mulla onnistuu Camedia Master Pro 4.10 ja sieltä Free Stitch Panorama.
        Ei ne mitään täydellisiä ole, mutta kelpaa mulle.
        En ole käyttänyt kamerasta löytyvää panoraama moodia.

http://koti.mbnet.fi/lonkku33

• kissa

Parhaaksi olen kokenut panoraaman teon usean kuvan yhdistämisellä kuvaohjelman avulla.
      Siinä on jonkunverran työtä mutta kamerat eivät suo mahdollisuutta esim 600 x 3500 kokoisien kuvan tallennukseen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      105
      1109
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      61
      1072
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      830
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      144
      818
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      705
    6. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      103
      601
    7. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      89
      591
    8. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      53
      557
    9. 78
      551
    10. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      528
    Aihe