Olen seurannut paljon keskusteluja narsistien uhreista. Harvemmin kuulen minkäänlaista keskustelua narsisteista tai näiden ongelmista.
En osaa uskoa että kukaan päättää "olenpa nyt narsisti" vaan että se on ominaisuus joka tuottaa monille tuskaa mutta eikö narsisti muka kärsi siitä että on narsisti?
Narsisteista
1
187
Vastaukset
- jotain ymmartamatta
Kärsii, aivan tosi paljon. Jotkut ovat ikäänkuin tuhoon tuomittuja.
Mutta
Käsittääkseni, narsismi, kuten myös alkoholismi, ovat sellaisia ongelmie, että kummatkaan niitä eivät myönnä. Alkoholistit tuskin koskaan, kuolevat ennen. Narsistit eivät myönnä..., lukumääriä en tiedä, mutta... tuskin koskaan. Kuuluu vaivan luonteeseen.
Olen nähnyt omassa suhteessani suuren tuskan n:lla. Henkiset kivut ja kärsimyksen. Ne ovat aina sellaisia, että niitä ei voi se henkilö auttaa, jolle hän ne näyttää. Voi antaa lievitystä, pitää hyvänä yms. Pitää siitä. Myös jos keskustelu etenee, ja n saa siitä voimistusta itselleen. Uskoa kumppaniin ja lisää hänen uskoaan tulevaisuuteen.
Sumuun n ei kuitenkaan mene, vaan jatkaa laskelmointiaan. Voit siis lisätä hänen saldoaan, jos haluat.
Narsistin luonne on sellainen niskanpäälle tahtova, ja niinpä kiitos jää laupiaalle saamatta. Mutta jos et halua kiitosta...
Minä otan kiitokseni kyllä, mutta se on yhteinen huvi, joten n. kokee siinäkin olevansa kuitenkin saavalla puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781032
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm89812J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 59738
- 119734
- 109675
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47570
- 18528
Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64502