Olen seurannut paljon keskusteluja narsistien uhreista. Harvemmin kuulen minkäänlaista keskustelua narsisteista tai näiden ongelmista.
En osaa uskoa että kukaan päättää "olenpa nyt narsisti" vaan että se on ominaisuus joka tuottaa monille tuskaa mutta eikö narsisti muka kärsi siitä että on narsisti?
Narsisteista
1
78
Vastaukset
- jotain ymmartamatta
Kärsii, aivan tosi paljon. Jotkut ovat ikäänkuin tuhoon tuomittuja.
Mutta
Käsittääkseni, narsismi, kuten myös alkoholismi, ovat sellaisia ongelmie, että kummatkaan niitä eivät myönnä. Alkoholistit tuskin koskaan, kuolevat ennen. Narsistit eivät myönnä..., lukumääriä en tiedä, mutta... tuskin koskaan. Kuuluu vaivan luonteeseen.
Olen nähnyt omassa suhteessani suuren tuskan n:lla. Henkiset kivut ja kärsimyksen. Ne ovat aina sellaisia, että niitä ei voi se henkilö auttaa, jolle hän ne näyttää. Voi antaa lievitystä, pitää hyvänä yms. Pitää siitä. Myös jos keskustelu etenee, ja n saa siitä voimistusta itselleen. Uskoa kumppaniin ja lisää hänen uskoaan tulevaisuuteen.
Sumuun n ei kuitenkaan mene, vaan jatkaa laskelmointiaan. Voit siis lisätä hänen saldoaan, jos haluat.
Narsistin luonne on sellainen niskanpäälle tahtova, ja niinpä kiitos jää laupiaalle saamatta. Mutta jos et halua kiitosta...
Minä otan kiitokseni kyllä, mutta se on yhteinen huvi, joten n. kokee siinäkin olevansa kuitenkin saavalla puolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606744- 1003472
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262800- 212458
- 272013
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581852- 251720
- 321588
- 111532
- 491512