Minulla on ollut jo 7kk ihottuma jalassa, jonka pelkään olevan ihosyöpää...
Nyt on viimepäivinä alkanut koskemaan kyseiseen jalkaan (polveen, jossa se ihottuma on)
Joten voiko Ihosyöpä aiheuttaa kipua?
Voiko Ihosyöpä aiheuttaa kipua?
7
420
Vastaukset
- b
Millä olet hoitanut ihottumaasi?
Miksi se on vain yhdessä paikassa?
Ihosyöpä tulee yleensä luomeen.
Ota aurinkoa ilman rasvaa!
Auringosta saatavan D-vitamiinin tärkeydestä ei ole puhuttu riittävästi siitä syystä, että tieto sotii aurinkorasvaa myyvän kosmetiikkateollisuuden etuja vastaan.
Auringonvalon ja d-vitamiinin puutos on kuitenkin linkitetty yli 70 syöpätyyppiin. Toki melanooman riski lisääntyy auringossa kärvistellessä, mutta samalla kuitenkin useiden muiden syöpien riski pienenee. Melanooman kuolimisen riski 75 ikävuoteen mennessä on ~0,3%, kun taas kaikkien syöpien riski on yhteensä 9,65%. Tarvitsemme auringonvalosta UVB-säteitä, joiden avulla muodostamme ihollamme d-vitamiinia.
http://www.terve.fi/ihosyopa/harva-aurinkovoide-taysin-turvallinen-iso-osa-jopa-lisaa-ihosyovan-riskia
Jos levitämme ihollemme kemikaalicocktail-aurinkorasvoja, häiritsemme tehokkaasti ihollamme tapahtuvaa d-vitamiinisynteesiä sekä muita iholla muodostuvia fotoreaktiivisia yhdisteitä. On myös hyvä muistaa, että ~60% siitä mitä laitamme ihollemme, imeytyy myös verenkiertoomme. Mitä korkeampi on rasvan SPF-kerroin - sitä enemmän siinä on kemikaaleja. Kemikaalit häiritsevät kehon hormonitoimintaa ja ne saattavat mm. laukaista estrogeeniriippuvaisia syöpiä rinnoissa, kohdun limakalvossa ja eturauhasessa. Jos haluamme välittää ympäristöstämme ja syödä kaloja, niin huomioitava seikka on myös se, että aurinkorasvamme ja niiden sisältämät kemikaalit ajautuvat pesuvesien mukana vesistöihin, jotka voivat sitten vaikuttaa negatiivisesti kaloihin. Täältä voit lukea lisää aurinkovoiteiden haitoista.
http://balanssi.blogspot.fi/2012/06/kuinka-valttaa-auringossa-palaminen.html
Varmin tapa saada D-vitamiinia on ottaa aurinkoa keskipäivällä ja ilman rasvaa. Mutta vain sen verran, että ei pala.
Iltalehti uutisoi äskettäin, että suomalaislapsilla on todettu murtumia ja jopa osteoporoosia, jotka ovat vältettävissä D-vitamiinia lisäämällä. Helsingin alueella tehdyn tutkimuksen mukaan jopa 99 prosenttia helsinkiläisistä koululaisista kärsii D-vitamiinin puutteesta. Iltalehdessä haastateltu ylilääkäri Raimo Rintala suosittelee 50 mikrogramman D-vitamiinilisää myös lapsille.
Eli jos ette syö D-vitamiinilisää, aloittakaa nyt!
D-vitamiini terveyden ylläpitäjä sairauksien torjuja!
Miksi influenssat rantautuvat juuri tänne mihin aurinko ei paista? Aivan oikein, pronssikaudella ihmiset söivät yli kilon kalaa päivässä ja tämä riitti takaamaan riittävän D-vitamiinin saannin, tänä päivänä syödään viljeltyjä kaloja, joiden D-vitamiinipitoisuus on neljännes villikalan pitoisuudesta eli pari mikroa, jos ylipäätään edes syödään kalaa ja joka tapauksessa liian vähän.
Sopiva annos on 50-250 µg/vrk ja paras on käydä mittauttamaan veren seerumipitoisuus.
Joka tapauksessa lasten D-vitamiiniannostukset ovat aivan liian pieniä, näillä annostuksilla vältetään nipin napin riisitauti. Imettävän äidin tulisi saada 75 mikrogrammaa!
http://luomuilija.blogspot.fi/2012/d-vitamiini-terveyden-yllapitaja.html - epäonninen 1
Kortisoni rasvalla... ja muilla rasvoilla ei vaikutusta...
Elä minulta kysy miksi se vain on polveni kohdalla...
Niinhän se tulee, mutta on olemassa sitten niitä alkuvaiheita
-Basaliooma
-Melanooma
-Spinaliooma
Jotka ilmentyvät yhteen kohtaan juuri tuollaisina läiskinä mikä mulla on polvessa...
Haluaisin itse vaan tietää, voiko tälläiset syövät aiheuttaa kipua? - ,
Varaahan aika lääkärin vastaanotolle.
- epäonninen 1
Varaisin, jos olisin suomessa :) Olen viel yli kk ulkomailla ja ei huvittaisi täällä lähteä lääkäriin jos ei ole mitään vaaraa :) Sen takia kyselenkin että onko kellään ollut iho syöpää ja aiheuttanut kipua?? :)
- m
Menet lääkärille, kun palaat Suomeen.
- epäonninen 1
Nainhan se pitaa tehda :)
- mariamonica
epäonninen 1 kirjoitti:
Nainhan se pitaa tehda :)
Juu, lääkäriin ja ihotautilääkärille. Itsekseen pelkääminen on pahinta eikä auta yhtään tilannetta. Jos on basaliooma, voidaan se kirurgisesti poistaa tai pienet muillakin keinoilla. Basaliooman en tiedä keneltäkään henkeä vieneen. Tosin sen eteneminen ei pysähdy, ellei sitä pysäytetä.
Itselläni ollut iso basaliooma päässä v. 2007, leikattiin, ihoa siirrettiin ja nyt takana ihon siirteen poisto päänahkaa venyttämällä ja korjausleikkauksilla. Omaa basalioomaani hoidettiin vuosia virheellisesti ihottumana ja ehti kasvaa aikas isoksi.
Mutta itse olen ajatellut näin, että jos tähän astiseen elämääni jonkun syövän piti tulla niin mieluummin sitten basaliooma. Eli syöpien lottovoitto!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179