http://www.iltalehti.fi/talous/2012090316034172_ta.shtml
OUL-STO ja -CPH lentoja lisää.
HEL-OUL loppuu
11
278
Vastaukset
- juupajuu...
Jos oululainen lähtee vaikka Roomaan, ei kannata lentää kahdella pysähdyksellä, jos pääsee yhdellä.
- niinpä niin
Oulu-Helsinki-reitti on suunnilleen ainoa reitti, joka voisi kannattaa Suomen sisäisen matkustuksen takia. Liikennetarvetta on paljon, ja lentäminen on vielä vähän nopeampaa kuin juna.
Blue1 menestyi reitillä aika hyvin niin kauan kuin kilpailijana oli vain ylihinnoiteltu Finnair. Norwegiania vastaan eivät rahkeet riitä, se on nyt myönnetty.
- Tarkkkailija
Blue1:n perustoimintaa ovat olleet Helsinki - Oulu ja Helsinki - Tukholma. Muu on ollut puuhastelua, joka on joskus tuottanut hiukan, enimmäkseen kuitenkin ollut tappiollista.
Oulun reitti loppuu, aika lyhyellä varoitusajalla. Syyt on kerrottu aika rehellisesti: kova kilpailu (Norwegian) ja konsernin käsky (reitti ei tuota SAS-konsernin kannalta koska harva jatkaa SASsin yhteyksille).
Nykyinen strategia, jossa toimitaan yhä puhtaammin SASsin syöttöyhtiönä eli lennetään Suomesta Tukholmaan ja Köpikseen (ja Osloon), saattaisi toimia jos konekanta olisi toisenlainen, pienempiä koneita, joilla saa paremmat frekvenssit. Mutta koneet hankittiin ihan toisenlaista strategiaa varten, Euroopan-valloitusta plus noita kahta vanhaa pääreittiä. (HEL-STO on tietysti pakko pitää, mutta kovan kilpailun takia senkin tulevaisuus on...) - Blue1 tulevaisuus?
"Oulu-Helsinki-reitti on suunnilleen ainoa reitti, joka voisi kannattaa Suomen sisäisen matkustuksen takia".
Kyllä, mutta ei kannata, kun kilpailua on reitillä liikaa.
"Nykyinen strategia, jossa toimitaan yhä puhtaammin SASsin syöttöyhtiönä eli lennetään Suomesta Tukholmaan ja Köpikseen (ja Osloon), saattaisi toimia jos konekanta olisi toisenlainen, pienempiä koneita, joilla saa paremmat frekvenssit".
Ei niitä kaikkia reittejä suinkaan B717:lla lennetä. Hyvin paljon reittejä operoi Golden Air. Koneissa ei ole vikaa, vaan strategiassa. Nyt mennään oikeaan suuntaan, josta voidaan hakea taas nousua. Blue1:sen tappiot ovat kuitenkin moninkertaistuneet, eikä väite "lopunalkua" ole välttämättä täysin väärä.
Eurooppaa Blue1 ei pysty valloittamaan, kun SAS on taustalla. On tietyt asiat, jotka SAS tytäryhtiöltään haluaa, kun se sitä rahoittaakin. Jos Blue1 voisi toimia Ryanairin mallin mukaan, voisi tulevaisuus olla täysin päinvastainen. - Heikolta näyttää
On koneissa vikaa: omat koneet eivät sovi nykyiseen strategiaan. Juuri siksihän joudutaan käyttämään wet leasea, joka on kallista - sillä yleensä paikataan tilapäisesti aukkoja.
Vaikea nähdä, mistä nousua enää tulisi. Ei Skandinaviaan tai sen kautta matkustaminen ole hirveästi lisääntymässä. Suomesta pääsee maailmalle monella tavalla, eikä Blue1 SAS vaihtoehdot ole erityisen kilpailukykyisiä.
Esimerkiksi reitillä Oulu-Pariisi toki voisi olla kiinnostavia Blue1 SAS yhteyksiä. Mutta sielläkin Norwegian on vastassa. Siltä löytyy toimivat yhteydet, Helsingin kautta, kohtuullinen aika, hintaa parisataa jos ostaa hyvissä ajoin etukäteen. Finnarillla pääsee vielä vähän nopeammin, hinta toki on noin kaksinkertainen. - Hauska ja kiva
Nyt meille kaikille on varmaankin tullut aika selväksi mistä syystä Norwegian myy halvalla ja polkee hintoja.
Hauska ja kiva tapa lentää,sekä samalla viitata kintaalla säännöille ja määräyksille.
Rehtiä ja tervettä kilpalua vai mitä.- Rehti
Tosi rajua: Norwegian myy halvalla kilpaillakseen markkinoilla!
Kyllä sellainen pitäisi estää, jotta vanhan ajan lentoyhtiöt voisivat palata myymään lippuja heille mukavilla hinnoilla. Ja sitähän yritetään parjauskampanjoilla, kanteluilla jne. ja jopa viranomaisten toimilla. Voi kyllä olla, että Eta-säädökset kieltävät kilpailun estämisen kikkailuilla, joilla yritetään määräillä, minkä maan työehtosopimuksia ulkomainen yritys saa noudattaa.
Joten ei taida ehtiä pelastamaan Blue1:tä. - nousee...
Ja kun kilpailu vähenee, niin hinnat...
- realistinen
SAS ei kauaa kestä. Sano.
- jassoo
SAS on viittä vaille valmis konkurssiin, ja samalla rytisee pulu. Suuret eurooppalaiset firmat (ja pieni Finski) nauraa partaansa kun konkurssipesä yrittää myydä läpmätää paskaa.
- SUR-rur-realisti
Sassi möi jo hangaarit saadakseen kruunuja kassaan. Kun ne on tuhlattu, meneekin jo sormi suuhun. Tuskin siinä kukaan ehtii partaansa naureskellä, kilpailu jatkuu vähintään yhtä kovana. Sano.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset27217604Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"19212512Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El736222MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny345178Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään775048Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.584196Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja513773Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003712NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun673496Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463179