HEL-OUL loppuu

+- ?

11

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupajuu...

      Jos oululainen lähtee vaikka Roomaan, ei kannata lentää kahdella pysähdyksellä, jos pääsee yhdellä.

      • niinpä niin

        Oulu-Helsinki-reitti on suunnilleen ainoa reitti, joka voisi kannattaa Suomen sisäisen matkustuksen takia. Liikennetarvetta on paljon, ja lentäminen on vielä vähän nopeampaa kuin juna.

        Blue1 menestyi reitillä aika hyvin niin kauan kuin kilpailijana oli vain ylihinnoiteltu Finnair. Norwegiania vastaan eivät rahkeet riitä, se on nyt myönnetty.


    • Tarkkkailija

      Blue1:n perustoimintaa ovat olleet Helsinki - Oulu ja Helsinki - Tukholma. Muu on ollut puuhastelua, joka on joskus tuottanut hiukan, enimmäkseen kuitenkin ollut tappiollista.

      Oulun reitti loppuu, aika lyhyellä varoitusajalla. Syyt on kerrottu aika rehellisesti: kova kilpailu (Norwegian) ja konsernin käsky (reitti ei tuota SAS-konsernin kannalta koska harva jatkaa SASsin yhteyksille).

      Nykyinen strategia, jossa toimitaan yhä puhtaammin SASsin syöttöyhtiönä eli lennetään Suomesta Tukholmaan ja Köpikseen (ja Osloon), saattaisi toimia jos konekanta olisi toisenlainen, pienempiä koneita, joilla saa paremmat frekvenssit. Mutta koneet hankittiin ihan toisenlaista strategiaa varten, Euroopan-valloitusta plus noita kahta vanhaa pääreittiä. (HEL-STO on tietysti pakko pitää, mutta kovan kilpailun takia senkin tulevaisuus on...)

    • Blue1 tulevaisuus?

      "Oulu-Helsinki-reitti on suunnilleen ainoa reitti, joka voisi kannattaa Suomen sisäisen matkustuksen takia".

      Kyllä, mutta ei kannata, kun kilpailua on reitillä liikaa.


      "Nykyinen strategia, jossa toimitaan yhä puhtaammin SASsin syöttöyhtiönä eli lennetään Suomesta Tukholmaan ja Köpikseen (ja Osloon), saattaisi toimia jos konekanta olisi toisenlainen, pienempiä koneita, joilla saa paremmat frekvenssit".

      Ei niitä kaikkia reittejä suinkaan B717:lla lennetä. Hyvin paljon reittejä operoi Golden Air. Koneissa ei ole vikaa, vaan strategiassa. Nyt mennään oikeaan suuntaan, josta voidaan hakea taas nousua. Blue1:sen tappiot ovat kuitenkin moninkertaistuneet, eikä väite "lopunalkua" ole välttämättä täysin väärä.

      Eurooppaa Blue1 ei pysty valloittamaan, kun SAS on taustalla. On tietyt asiat, jotka SAS tytäryhtiöltään haluaa, kun se sitä rahoittaakin. Jos Blue1 voisi toimia Ryanairin mallin mukaan, voisi tulevaisuus olla täysin päinvastainen.

    • Heikolta näyttää

      On koneissa vikaa: omat koneet eivät sovi nykyiseen strategiaan. Juuri siksihän joudutaan käyttämään wet leasea, joka on kallista - sillä yleensä paikataan tilapäisesti aukkoja.

      Vaikea nähdä, mistä nousua enää tulisi. Ei Skandinaviaan tai sen kautta matkustaminen ole hirveästi lisääntymässä. Suomesta pääsee maailmalle monella tavalla, eikä Blue1 SAS vaihtoehdot ole erityisen kilpailukykyisiä.

      Esimerkiksi reitillä Oulu-Pariisi toki voisi olla kiinnostavia Blue1 SAS yhteyksiä. Mutta sielläkin Norwegian on vastassa. Siltä löytyy toimivat yhteydet, Helsingin kautta, kohtuullinen aika, hintaa parisataa jos ostaa hyvissä ajoin etukäteen. Finnarillla pääsee vielä vähän nopeammin, hinta toki on noin kaksinkertainen.

    • Hauska ja kiva

      Nyt meille kaikille on varmaankin tullut aika selväksi mistä syystä Norwegian myy halvalla ja polkee hintoja.
      Hauska ja kiva tapa lentää,sekä samalla viitata kintaalla säännöille ja määräyksille.
      Rehtiä ja tervettä kilpalua vai mitä.

      • Rehti

        Tosi rajua: Norwegian myy halvalla kilpaillakseen markkinoilla!

        Kyllä sellainen pitäisi estää, jotta vanhan ajan lentoyhtiöt voisivat palata myymään lippuja heille mukavilla hinnoilla. Ja sitähän yritetään parjauskampanjoilla, kanteluilla jne. ja jopa viranomaisten toimilla. Voi kyllä olla, että Eta-säädökset kieltävät kilpailun estämisen kikkailuilla, joilla yritetään määräillä, minkä maan työehtosopimuksia ulkomainen yritys saa noudattaa.

        Joten ei taida ehtiä pelastamaan Blue1:tä.


      • nousee...

        Ja kun kilpailu vähenee, niin hinnat...


    • realistinen

      SAS ei kauaa kestä. Sano.

    • jassoo

      SAS on viittä vaille valmis konkurssiin, ja samalla rytisee pulu. Suuret eurooppalaiset firmat (ja pieni Finski) nauraa partaansa kun konkurssipesä yrittää myydä läpmätää paskaa.

    • SUR-rur-realisti

      Sassi möi jo hangaarit saadakseen kruunuja kassaan. Kun ne on tuhlattu, meneekin jo sormi suuhun. Tuskin siinä kukaan ehtii partaansa naureskellä, kilpailu jatkuu vähintään yhtä kovana. Sano.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe