http://www.iltalehti.fi/talous/2012090316034172_ta.shtml
OUL-STO ja -CPH lentoja lisää.
HEL-OUL loppuu
11
211
Vastaukset
- juupajuu...
Jos oululainen lähtee vaikka Roomaan, ei kannata lentää kahdella pysähdyksellä, jos pääsee yhdellä.
- niinpä niin
Oulu-Helsinki-reitti on suunnilleen ainoa reitti, joka voisi kannattaa Suomen sisäisen matkustuksen takia. Liikennetarvetta on paljon, ja lentäminen on vielä vähän nopeampaa kuin juna.
Blue1 menestyi reitillä aika hyvin niin kauan kuin kilpailijana oli vain ylihinnoiteltu Finnair. Norwegiania vastaan eivät rahkeet riitä, se on nyt myönnetty.
- Tarkkkailija
Blue1:n perustoimintaa ovat olleet Helsinki - Oulu ja Helsinki - Tukholma. Muu on ollut puuhastelua, joka on joskus tuottanut hiukan, enimmäkseen kuitenkin ollut tappiollista.
Oulun reitti loppuu, aika lyhyellä varoitusajalla. Syyt on kerrottu aika rehellisesti: kova kilpailu (Norwegian) ja konsernin käsky (reitti ei tuota SAS-konsernin kannalta koska harva jatkaa SASsin yhteyksille).
Nykyinen strategia, jossa toimitaan yhä puhtaammin SASsin syöttöyhtiönä eli lennetään Suomesta Tukholmaan ja Köpikseen (ja Osloon), saattaisi toimia jos konekanta olisi toisenlainen, pienempiä koneita, joilla saa paremmat frekvenssit. Mutta koneet hankittiin ihan toisenlaista strategiaa varten, Euroopan-valloitusta plus noita kahta vanhaa pääreittiä. (HEL-STO on tietysti pakko pitää, mutta kovan kilpailun takia senkin tulevaisuus on...) - Blue1 tulevaisuus?
"Oulu-Helsinki-reitti on suunnilleen ainoa reitti, joka voisi kannattaa Suomen sisäisen matkustuksen takia".
Kyllä, mutta ei kannata, kun kilpailua on reitillä liikaa.
"Nykyinen strategia, jossa toimitaan yhä puhtaammin SASsin syöttöyhtiönä eli lennetään Suomesta Tukholmaan ja Köpikseen (ja Osloon), saattaisi toimia jos konekanta olisi toisenlainen, pienempiä koneita, joilla saa paremmat frekvenssit".
Ei niitä kaikkia reittejä suinkaan B717:lla lennetä. Hyvin paljon reittejä operoi Golden Air. Koneissa ei ole vikaa, vaan strategiassa. Nyt mennään oikeaan suuntaan, josta voidaan hakea taas nousua. Blue1:sen tappiot ovat kuitenkin moninkertaistuneet, eikä väite "lopunalkua" ole välttämättä täysin väärä.
Eurooppaa Blue1 ei pysty valloittamaan, kun SAS on taustalla. On tietyt asiat, jotka SAS tytäryhtiöltään haluaa, kun se sitä rahoittaakin. Jos Blue1 voisi toimia Ryanairin mallin mukaan, voisi tulevaisuus olla täysin päinvastainen. - Heikolta näyttää
On koneissa vikaa: omat koneet eivät sovi nykyiseen strategiaan. Juuri siksihän joudutaan käyttämään wet leasea, joka on kallista - sillä yleensä paikataan tilapäisesti aukkoja.
Vaikea nähdä, mistä nousua enää tulisi. Ei Skandinaviaan tai sen kautta matkustaminen ole hirveästi lisääntymässä. Suomesta pääsee maailmalle monella tavalla, eikä Blue1 SAS vaihtoehdot ole erityisen kilpailukykyisiä.
Esimerkiksi reitillä Oulu-Pariisi toki voisi olla kiinnostavia Blue1 SAS yhteyksiä. Mutta sielläkin Norwegian on vastassa. Siltä löytyy toimivat yhteydet, Helsingin kautta, kohtuullinen aika, hintaa parisataa jos ostaa hyvissä ajoin etukäteen. Finnarillla pääsee vielä vähän nopeammin, hinta toki on noin kaksinkertainen. - Hauska ja kiva
Nyt meille kaikille on varmaankin tullut aika selväksi mistä syystä Norwegian myy halvalla ja polkee hintoja.
Hauska ja kiva tapa lentää,sekä samalla viitata kintaalla säännöille ja määräyksille.
Rehtiä ja tervettä kilpalua vai mitä.- Rehti
Tosi rajua: Norwegian myy halvalla kilpaillakseen markkinoilla!
Kyllä sellainen pitäisi estää, jotta vanhan ajan lentoyhtiöt voisivat palata myymään lippuja heille mukavilla hinnoilla. Ja sitähän yritetään parjauskampanjoilla, kanteluilla jne. ja jopa viranomaisten toimilla. Voi kyllä olla, että Eta-säädökset kieltävät kilpailun estämisen kikkailuilla, joilla yritetään määräillä, minkä maan työehtosopimuksia ulkomainen yritys saa noudattaa.
Joten ei taida ehtiä pelastamaan Blue1:tä. - nousee...
Ja kun kilpailu vähenee, niin hinnat...
- realistinen
SAS ei kauaa kestä. Sano.
- jassoo
SAS on viittä vaille valmis konkurssiin, ja samalla rytisee pulu. Suuret eurooppalaiset firmat (ja pieni Finski) nauraa partaansa kun konkurssipesä yrittää myydä läpmätää paskaa.
- SUR-rur-realisti
Sassi möi jo hangaarit saadakseen kruunuja kassaan. Kun ne on tuhlattu, meneekin jo sormi suuhun. Tuskin siinä kukaan ehtii partaansa naureskellä, kilpailu jatkuu vähintään yhtä kovana. Sano.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1424505- 932149
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152071Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi771918Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1421542Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541532VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1041395- 751326
- 1011307
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1201109