Miettimisen aihetta.

Harras Taja

"Itse en suuremmin pidä esimerkiksi jääkiekosta - minusta se on brutaali urheilulaji jonka kannattajien ajatusmaailma tuntuu kovin vieraalta - mutta en silti kirjoita lehtien mielipidefoorumeille pläjäyksiä joissa vaatisin jääkiekon kieltämistä, avautuisin siitä kuinka kaikki lätkänpelaajat ovat varmasti hulluja vaimonhakkaajia ja väkivaltaisia apinoita ja kuinka kaikki voisivat vaikkapa pelata ringetteä jääkiekon sijasta.
Ja miksipä kirjoittaisinkaan - en minä siitä lätkästä niin paljon tiedä että voisin jotenkin perustellusti sitä vastustaa, kaikki lausuntoni olisivat täyttä höpöhöpöä ja tunnepohjaista rääpimistä. Tämä periaate ei kuitenkaan tunnu jarruttelevan niitä ihmisiä jotka ovat päättäneet - yleensä tuntematta ampumaurheilulajeja, metsästystä tai muuta aseharrastusta lainkaan - vastustaa jämäkästi aseita."

http://www.plzi.com/tekstia/omat/hiplaajat.htm

3

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Nuo fanaatikot ovat niin tohkeissaan ja täynnä vihaa, että turha kai mitään heille on höpistä. Kohta tämä herrasmies mr hörhö tulee kirjoittamaan tähänkin ketjuun oman fiksun mielipiteensä.

Tärkeintä hänelle ja monelle muulle lienee se, että oma elämisen tuska pitää kanavoida johonkin (vihaan) ja aseet ovat helppo kohde vihalle koska muutama toimittajakin vihaa ja muistaa siitä kaikkia muistuttaa.

Kuten esille on tullut, aika harva tietää aseharrastuksesta paljon mitään.

Jääkiekkoa ihannoidaan, koska toimittajat siitä pitävät. Jos urheilu-uutisissa korostettaisiin tappeluja ja niitä analysoitaisiin kriittisesti eikä ihannoiden, vastustaisi vähintään puolet kansasta jääkiekkoa.

• Politicos

Mun mielestä tässä ketjussa tulee hyvin esiin kun vihreä Helsinkiläinen lähtee aseita kieltämään ja vastassa on asiallisia henkilöitä kertomassa faktaa, että pystyttäisiin edes puhumaan oikeilla termeillä ja selkeää teko tyhmyyttäkin alkaa olla Vesa Virrin olemuksessa kun ei ollut tajunnut ennen avautumistaan ottaa asioista selvää edes pienen pientä tiedon murusta, jotta olisi edes jonkinlainen pohja koko keskusteluun asiasta blokkauksensa jälkeen.

http://vesavirri.puheenvuoro.uusisuomi.fi/115920-aseet-eivat-tapa-vaan-ihmiset

• -

Aseiden vastustaminen on joillekin uskonto. Ja uskonnon levittämisessä tarkoitus pyhittää aina keinot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      8176
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      174
      3792
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3299
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      255
      2551
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2185
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2035
    7. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      29
      1980
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1912
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1788
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1783
    Aihe