heo kansanopisto

emma

Heip!
Meneeköhän nyt väärää kategoriaan, mutta olkoon. Onko kukaan koskaan opiskellut Heossa, H:gin evankelisessa kansanopistossa? Pääsin sinne opiskelemaan valtiotieteitä ja ois kiva kuulla muiden ajatuksia siitä. Kyseessä on siis yksityinen (maksullinen) koulu, joka valmentaa yliopisto-opintoihin ja mitä kaikkea vielä lisäks...

12

5952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piipi

      Itsekin pääsin valtiotieteitä opiskelemaan! Toivottavasti on hyvää opetusta, kun kuitenkin maksut ei ole mitään kovin pieniä.
      Ajattelin ensi keväänä hakea sitten yliopistolle, joten toivottavasti tulevasta vuodesta on hyötyä.

    • päässyt

      Moikka,
      mä oon myös tulossa valtiotieteelliselle linjalle. Jokin aika sitten YleX:ssä haastateltiin tyttöä, joka vietti viime vuoden HEOssa, valtiotiet. linjalla. Sanoi, että melkein jokainen heidän ryhmästä pääsi tänä vuonna sit yliopistoon. Eli eiköhän se aika tehokasta opetusta ole. :)

      Kehui muutenkin paljon tota koulua ja asuntolaa, mukava yhteishenki jne jne..

      Onnistuiko teiltä ongelmitta ja helposti toi opintotukihakemuksen täyttö, mulla olis meinaan kysyttävää jos ootte osannu ton täyttää jo :)

      • emma

        Kiva kuulla hyvää siitä! Soitin eilen sille opettajalle ja vaikutti oikein mukavalta tyypiltä. En ole itse asiassa ehtiny juuri vilkasta sitä opintotukihakemusta, pitänee tehä se tänään. Kannattaa soittaa sille opettajalle jos on vaikeuksia. Se auttaa kyllä, vaikka onkin vielä lomalla.
        Valtio-oppiin oli hakemuksia tullu jo kolmisenkymmentä, joten eiköhän hyvä ryhmä saada aikaan!


      • päässyt
        emma kirjoitti:

        Kiva kuulla hyvää siitä! Soitin eilen sille opettajalle ja vaikutti oikein mukavalta tyypiltä. En ole itse asiassa ehtiny juuri vilkasta sitä opintotukihakemusta, pitänee tehä se tänään. Kannattaa soittaa sille opettajalle jos on vaikeuksia. Se auttaa kyllä, vaikka onkin vielä lomalla.
        Valtio-oppiin oli hakemuksia tullu jo kolmisenkymmentä, joten eiköhän hyvä ryhmä saada aikaan!

        Joo mäkin soittelin joskus pari viikkoa sille opettajalle, kun kyselin noista asuntojutuista yms., ja tosi mukavalta kyllä vaikutti. Oon kyllä aika onnellinen että jostain sain idean hakea HEO:oon!

        Joo taidan sille opettajalle soitella tosta tukihakemuksestakin sitten, tulee varmasti oikeat osotteet ym. laitettua tohon sit.

        Kolmisenkymmentä! Kuulostaa aika mukavalta määrältä joo :) Luulin et siel ois tosi pieni ryhmä. Mut parempihan se vaan on jos on enempi väkeä.


    • proA-

      Moj!

      Heo tähtäimessä myös mulla 26 päivä, mutta linjana tosin kauppatieteet. Poikkeilin tänään vahtimestarin juttusilla kyselemässä kaikkea maan ja taivaan väliltä sekä kävin katsomas niitä kämppiä. Ihan jees - mukavan olonen keittiö keskellä solua ja ok huoneet, vaikkakin ehkä vähän pienet. (Mut se sijainti korvaa kaiken menetetyn tilan!!) =)

      Itse täs pähkäilin vaan, et onkohan kenelläkään tietoa, kuinka timmi vuosi on tulossa? Toisaaltahan ja ennen kaikkea on tietysti hyvä, että opintoja kertyy ja vuodesta tulee tehokas, mutta mitä noi suuret opintoviikkojen määrät käytännössä tarkoittaa?

      • päässyt

        Ei oo tosi, oonpa tyhmä... Kävin eilen siellä ovilla kanssa kurkkimassa kaverin kanssa, enkä tajunnu et siellä vois olla joku jolta sais näistä kysellä... :P

        Kaverini suoritti viime vuonna avoimessa n. 30 opintoviikkoa, ja kyllä se tais aika lailla töitä teettää. Muttei mitenkään huippuraskasta kuitenkaan.

        Kerropa nyt, mitä kaikkea se vahtimestari kertoi? :)


      • proA-
        päässyt kirjoitti:

        Ei oo tosi, oonpa tyhmä... Kävin eilen siellä ovilla kanssa kurkkimassa kaverin kanssa, enkä tajunnu et siellä vois olla joku jolta sais näistä kysellä... :P

        Kaverini suoritti viime vuonna avoimessa n. 30 opintoviikkoa, ja kyllä se tais aika lailla töitä teettää. Muttei mitenkään huippuraskasta kuitenkaan.

        Kerropa nyt, mitä kaikkea se vahtimestari kertoi? :)

        Lähinnä menin utelemaan asuntoasioita - riittääkö kaikille? Voiko toivoa? Millä perusteella ne jaetaan? Milloin voi muuttaa? Mitä asunnoista löytyy jne. Sit lopuksi kävin katsomas yhtä solua...

        Noh, viimevuonna riitti kuulemma kaikille muutamaa pääkaupunkiseutulaista lukuunottamatta. Asuntoja ruvetaan jakaan joskus tän kuun lopussa muutama päivä ennen koulun alkua aloittaen ulkopaikkakuntalaisista jne....ja tietysti toiveiden mukaan..tosin kuulemma niitä on ajoittain aikas vaikea toteuttaa.. ;)

        Hostelli kuulemma lopettaa toimintansa samana päivänä kun meillä koulu alkaa, eli kaikki tavarat vaan 26. päivä messiin!!

        ahjah, mitäköhän muuta mä kyselin..(?) Ei pysty muitamaan.

        Solu näytti tosiaan ihan jees, lepposa tilava keittiö keskellä ja siitä sit neljään huoneeseen ovet. Huoneissa sänky, kirjoituspöytä, kaks vaatekaappia ja muutama kirjahylly seinällä.

        Kokonaisvaikutelma siis jeespoks!


      • päässyt
        proA- kirjoitti:

        Lähinnä menin utelemaan asuntoasioita - riittääkö kaikille? Voiko toivoa? Millä perusteella ne jaetaan? Milloin voi muuttaa? Mitä asunnoista löytyy jne. Sit lopuksi kävin katsomas yhtä solua...

        Noh, viimevuonna riitti kuulemma kaikille muutamaa pääkaupunkiseutulaista lukuunottamatta. Asuntoja ruvetaan jakaan joskus tän kuun lopussa muutama päivä ennen koulun alkua aloittaen ulkopaikkakuntalaisista jne....ja tietysti toiveiden mukaan..tosin kuulemma niitä on ajoittain aikas vaikea toteuttaa.. ;)

        Hostelli kuulemma lopettaa toimintansa samana päivänä kun meillä koulu alkaa, eli kaikki tavarat vaan 26. päivä messiin!!

        ahjah, mitäköhän muuta mä kyselin..(?) Ei pysty muitamaan.

        Solu näytti tosiaan ihan jees, lepposa tilava keittiö keskellä ja siitä sit neljään huoneeseen ovet. Huoneissa sänky, kirjoituspöytä, kaks vaatekaappia ja muutama kirjahylly seinällä.

        Kokonaisvaikutelma siis jeespoks!

        Vasta ekana koulupäivänä saa muuttaa?! Aika mälsää... Ei kyllä pysty tuomaan kaikki kamoja sillon torstaina, täytyy varmaan jättää varsinainen muutto sit siihen viikonlopuks.

        Jos sinne vie tv:n, vahtiikohan ne maksanko tv-luvan...? >:)

        Ja oot oikeessa, mahtava sijainti korvaa tilan pienuuden!!!!! :):):) Alkas jo koulu, lomailu on tylsää.


    • päässyt

      Enää yksi kohta hakemuksessa, jonka kohdalla epäröin!

      Elikkä, mikä on suoritettavan tutkintomme nimi? Ite oon siis valtiotieteiden linjalla, sen tuohon merkitsinkin "opintolinja"-kohtaan, tarviikohan tuohon "suoritettava tutkinto"-kohtaan laittaa mitään? Joku "valtio-opin approbatur" vai?

    • jaana

      Mulla meni kyllä vuosi täysin hukkaan (olin myös valtiotieteellisen puolella). Samat asiat olisi esim. avoimessa yliopistossa oppinut paljon halvemmalla, ja tuoltahan ei saa edes mitään ammatillista pätevyyttä. Asuntola oli myös todella ankea (pieni huone piti jakaa kämppiksen kanssa, ei ollut edes väliseinää).Pelkkää ajanhaaskausta rikkaiden perheiden kakaroille jotka eivät päässeet oikeaan korkeakouluun. Pahoittelen jos joku ottaa tästä herneen nenäänsä, mutta tällainen oli oma kokemukseni.

      • proA-

        Eipä tuossa mitään sitten - osaanpahan suhtautua ainakin oikealla tavalla: tulossa on siis hukkaan heitetty vuosi. ;)

        Melkoisen mielenkiintoinen johtopäätös sinulla tuossa "jotka eivät päässeet oikeaan korkeakouluun." No ainakin omalta osaltani voin vain todeta, etten edes hakenut.

        Kyllä muuten ainakin oma järkeni jo sanoo, ettei tietenkään tuollaisesta vuoden pituisesta sessiosta voi eikä myökään tulisi saada minkään moista AMMATILLISTA pätevyyttä.

        Mutjoo - innolla "hukkaan heitettyä vuotta" odottaen. ;)


    • Anonyymi

      En todelllakaan suosittelisi tota koulua kenelläkään. Tunneilla vaan höpötellään, eikä oppii mitään. Lukuvuosimaksu on liian kallista, opetuslaatu ei oo niin hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe