Työskentelen marketin kassalla. Tänään vanha mies suuttui, koska paperikassit olivat loppu. Minun olisi pitänyt lähteä hakemaan niitä siltä istumalta. Loppu tarkoittaa loppu, niitä ei ole nyt saatavilla. Pahoittelin ja sanoin hänen voivan ottaa muovikassin ilmaiseksi. Eipä auttanut, kun minun vika tämä traaginen tilanne kuulemma oli. Loppuun ukko laukoi yhden kassatyön ikivihreistä klassikoista:
"Minä maksan sinun palkan."
Et maksa. Yksi asiakas tai tuhat, minun palkka tulee tehdystä ajasta. Eikä sinun tai kenenkään muun asiakkaan nimi ole palkkakuitissa vielä kertaakaan näkynyt.
Asiakas ei maksa palkkaa
14
501
Vastaukset
- lehmänhermot
Asiakas on tavallaan oikeassa.. Jos ei ole asiakkaita, niin ei ole firmassa tuloja, joka tarkoittaa ettei ole tarvetta työntekijöille... Mutta ymmärrän mitä haet takaa. Yksi suurimmista lauseista jota vihaan tuon ohella on "asiakas on aina oikeassa".. Olen työskennellyt tässä firmassa n 12 v. ja voin sanoa että tuo lause on niin väärin ymmärretty.. Jos en suostu tinkimään niin asiakas on "oikeassa" ja suuttuu ja pahimmassa tapauksessa uhkaa ettei ole huomenna töihin tulemista kun hän hommaa potkut kun maksaa meidän palkat.. Olen vieläkin töissä ja tuon lauseen olen kuullut niin monta kertaa.. Yleensä silloin kun asiakas esim asiakas on itse tuhonnut ostamansa tuotteen vaikkapa pesemällä sen sähkökoneen vaatepesukoneessa enkä sitä suostu korvaamaan vaikka takuuta on jäljellä..
Yritä jaksaa.. Tuollaisia asiakkaita on onneksi joskus harvassa - joskus joka toinen.. - ex. kassa.
Poliisit ja monet valtion konttoreissa työskentelevät puhuvat kaikista "asiakkaina".
Ruokakaupassa tuota lausetta käytetään juuri siksi ettei se toimi ollenkaan missään muualla. Yritä sanoa se poliitikolle, poliisille tai verovirkailijalle.... - Tdehi
Minäkin olen kassalla, mutta minulle palkkaa ei maksa edes marketti vaan vuokravälitysfirma. Tulen usein tuuraamaan poissaolijaa. Minun puolesta asiakas voi maksella palkkoja kenelle haluaa niin paljon kuin haluaa, minä voin samalla sanoa että minä pidän asiakkaan ruoissa. Saisivat vähän osoittaa kunnioitusta. Jos minä en olisi tullut töihin, niin eipä olisi kassallakaan ketään ja ei saisi ruokaa eikä mitään muutakaan. Tai ainakin saisivat jonottaa pidempään kun kassoja ei ole tarpeeksi.
Sano sille seuraavan kerran että kasvattaa itse pottunsa ja lehmänsä niin ei tarvitse kassalle maksella palkkoja. Tai pyydä palkankorotusta. - 123%
@Tdehi
Kaupan kassat eivät pyytämällä tai millään muulla tavalla saa palkankorotusta. S-ryhmä maksaa kaikille vain TES pohjaisen palkan. K-puolella yksittäisen kauppiaan kanssa on mahdollista työsuhteen alussa neuvotella tessin ylittävä palkka, jos olet osastovastaava tai muu vastuuhenkilö. En ole koskaan kuullut yhdenkään kassan tai perusmyyjän saaneen palkkaansa muita kuin taulukkokorotuksia.
--
Yksi asiakaspalvelutyön tehtävistä on kuunnella p..kaa. Niin kauan kuin idioottien ruikutukset eivät vaikuta miten kauppaa pyöritetään, minua ei voisi vähempää kiinnostaa. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Elämä on lyhyt. Jos haluaa kuluttaa sitä kassoille kiukuttelemalla, siitä vaan. - Asiakaspalvelija
Kaupan kestokassit olivat lopussa. Tukusta ei saatu kasseja lisää, koska ne olivat tilapäisesti lopussa. Asiakas vaahtoaa, kun ei ole kestokassia löydy. Niin - ei ole kassamyyjän syytä, jos tuote on lopussa!
Samoin - jos on kaupan tarjoustuotteet ovat lopussa, on aivan turha haukkua kassaa. Hän ei tilaa tuotteita kauppaan vaan kauppias tilaa! Isossa kaupassa tilaaja on ruokakauppias tai osastonhoitaja.
Kuinka paljon asiakaspalvelutyössä pitää kuunnella valituksia, kiroamista, haukkumista ja aiheetonta provosointia? Missä on henkisen väkivallan raja?
Työpaikoilla on olemassa luottamusmiehet ja työsuojeluvaltuutetut. On myös ammattiliitto. Ainakin isommissa kaupoissa on paikalla vartijat, joilta saa apua hankaliin tilanteisiin. Meillä on tukena myös hyvät työkaverit ja esimiehet, joille saa ja pitää puhua työpaikan asioista.
Ei siis kannata jäädä yksin pohtimaan asiakaspalvelutyön epäkohtia! Iloista mieltä ja jaksamista kaikille asiakaspalvelutyötä tekeville! - 666+666
Onko sellaista esimiestä syntynytkään joka asettuisi haukkumatilanteissa JULKISESTI myyjän puolelle? Kaiken näkee kun vanhaksi elää paitsi tämän tilanteen. Pikku-pomot ottavat kuolemanvakavasti uhkaukset joissa aasiakas uhoaa vaihtavansa kauppaa milloin mistäkin syystä. Arvatkaa mitä aasiakkaat? Ketään kassaa ei kiinnosta, vaikka ette enää koskaan palaisi. Au revoir!
- 20-20
Tänä päivänä joka alalla vouhotetaan asiakaspalvelun tärkeyttä. Aina se on sitä ollut, mutta aika on muuttanut sen jonkinlaiseen kaupankäynnin rokkistara asemaan. Kaikkia asiakkaita yritetään paijata ja mairitella, vaikka he haluaisivat ostaa pelkän pussin jauhoja ilman sen kummempia illan toivotuksia tai bonuskortin höyläyksiä. Onko ihme, että jotkut äreät yksilöt omaksuvat heille tyrkytettävän Asiakas On Kuningas ja Maksan Teidän Palkat-asenteen?
- kassalainen
Minun kokemuksen mukaan varakkaat ihmiset eivät käytä tätä repliikkiä. Tavalliset tallaajat luulottelevat heidän puolityhjän ostoskorinsa kustantavan Citymarkettien ja Prismojen työntekijöiden palkat vuoden ympäri.
- Suhari...
Oikeasti varakkaat ihmiset eivät jätä mm. taksissa asioidessaan koskaan tippiä, mutta ajavat kyllä senkin edestä euroja mittariin ja tinkaamatta.
Olen vaan pannut merkille. - kollega2
Onko se niin vakavaa? Tietenkin päivästä toiseen tökeröiden kommenttien kuuntelu lievästi sanottuna harmittaa, mutta ei mun päivää ole juntit pystyneet koskaan pilaamaan. Asiat voisi olla huonomminkin. Voisit vaikka olla naimisissa mainitun asiakkaan kanssa ;)
- mdieu
Aspan työ on vuosia ollut useiden tutkimusten kärjessä. Nimittäin ammattiryhmissä joissa esiintyy eniten masentuneisuutta. Ei kannata jäädä miettimään näitä pikku juttuja joita joka päivä kuulee.
"Dont sweat the small stuff. And its all small stuff." - Lemmuska
Ehkä vanha herraa potee yksinäisyyttä. Haluaa kiven kovaa uskoa edes kaupan jäävän kaipaamaan hänen roposiaan, kun noutaja on ehtoolle vienyt. Tuskin pieninkään K-market budjetissaan tuntee yhden vakioasiakkaan poistumista. Sanonnan pitäisi olla "Asiakkaat maksavat palkan."
- 1010999
Minäkin olen miettinyt että missä menee henkisen väkivallan raja aspa-työssä. Ajatelkaa jos muilla työpaikoilla, esim. jossain toimistossa pitäisi kuunnella huoritteluja ja uhkauksia, kyllä siinä työsuojelu tulisi väliin. Itse en ole saanut vartijoista aina apua. kerran asiakas uhkaili tosi pahasti ja vartija vaan vieressä oli että noh noh. Ehkä oli vasta aloitteleva vartija…
- 9+1
Ei taida olla tässä ketjussa henkisestä väkivallasta kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069