Noutaja ja tavaroiden kanniskelu

Labbistytsy

Tuli tässä mieleen eräs kysymys jos vain osaisin selittää asian niin, että muutkin tajuaisivat.. :D
Koirallehan ei saisi antaa huomiota, jos se sitä itse tulee vaatimaan. Miten siis toimia, jos noutaja tuo kodin irtaimistoa ihmiselle ilman noutokäskyä? Noutajaahan tulisi aina kehua palautuksesta. Syntyykö tästä kierre, että koira kantaa koko ajan jotain jalkojen juureen kehujen toivossa? Toivottavasti selitin asian ymmärrettävästi..

7

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noutajia

      Aina pitää kehua jos noutaja tuo jonkun esineen. Jos menet sitä kieltämään niin et varmana saa siltä helposti jotain kiellettyä pois. Jos aina kehut, niin koira luovuttaa kielletyn esineen iloisena. Jos kiellät, niin koira juoksee sua karkuun ja kielletty esine jää saamatta takas. Mun pennulla on tapana viedä toisten vesikippoja ja olen aina sitä kehunu, niin siksi tuo ne mulle, eikä vie niitä pois. Ne pennut joita kielletään ja otetaan kaikki kiva pois juoksee karkuun.

    • Näin se menee

      Labradori kantaa esineitä huvikseen ja opetettuna myös käskystä. Labradorille tulee antaa aina huomiota labradorihan sitä tulee vaatimaan. Koiralle paikka mihin käsket sen tarvittaessa pois sähläämästä. Mene koirakouluun labbiksen kanssa.

    • Mäkikunnanhaukku

      Jossain vaiheessa aamukahvipöydän viereen saattaa tulla 13 paria kenkiä, 2paria navettasaappaita, kassillinen sanomalehtiä, 3 koiran petiä, matto, limunaatipulloja (täysiä sekä tyhjiä) ja korillinen polttopuita. Parempi kun tuo eikä vie.

    • labbis ja kissa

      Mun labbis myös innokas tuomaan tavaroita.Yleensä tekee sen kun makaan sohvalla tv:tä katsomassa.Aina kehun vaik välillä ärsyttää.Palloa se tuo taukoomatta ja sitä pitää heittää sille jos en heitä se vinkuu ja hytkyy paikallaan ja tökkii pallolla muo.Jaksais vaik kuinka kauan.Silloin suutuin kun toi eteisestä kissanhiekka astian jossa kakat ja alkoi mun edessä syömään kakkoja.Varmaan vihjaus että ton vois siivota.kantoi se kerran isoo kissaa niskasta eikä kissa sanonut mitään.Labukat on ihania.

    • znd

      Se on luontaista että koira noutakakoira tuo ja kuljettelee tavaroita. Kieltää ei kannata mutta aina ei tarvitse huomatakkaan.

    • LBN12

      Annan kantaa kaikkea muuta, mutta arvokkaat ja vaatteet otan pois;)

    • neuneu

      Meillä on ainakin niin paljon koiralla omia leluja, joita se hakee kopastaan ja kantaa. Kyseessä kultsi. Kenkien kantaminen on jäänyt...:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      204
      8284
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4678
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2250
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1835
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1746
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe