Noutaja ja tavaroiden kanniskelu

Labbistytsy

Tuli tässä mieleen eräs kysymys jos vain osaisin selittää asian niin, että muutkin tajuaisivat.. :D
Koirallehan ei saisi antaa huomiota, jos se sitä itse tulee vaatimaan. Miten siis toimia, jos noutaja tuo kodin irtaimistoa ihmiselle ilman noutokäskyä? Noutajaahan tulisi aina kehua palautuksesta. Syntyykö tästä kierre, että koira kantaa koko ajan jotain jalkojen juureen kehujen toivossa? Toivottavasti selitin asian ymmärrettävästi..

7

444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noutajia

Aina pitää kehua jos noutaja tuo jonkun esineen. Jos menet sitä kieltämään niin et varmana saa siltä helposti jotain kiellettyä pois. Jos aina kehut, niin koira luovuttaa kielletyn esineen iloisena. Jos kiellät, niin koira juoksee sua karkuun ja kielletty esine jää saamatta takas. Mun pennulla on tapana viedä toisten vesikippoja ja olen aina sitä kehunu, niin siksi tuo ne mulle, eikä vie niitä pois. Ne pennut joita kielletään ja otetaan kaikki kiva pois juoksee karkuun.

• Näin se menee

Labradori kantaa esineitä huvikseen ja opetettuna myös käskystä. Labradorille tulee antaa aina huomiota labradorihan sitä tulee vaatimaan. Koiralle paikka mihin käsket sen tarvittaessa pois sähläämästä. Mene koirakouluun labbiksen kanssa.

• Mäkikunnanhaukku

Jossain vaiheessa aamukahvipöydän viereen saattaa tulla 13 paria kenkiä, 2paria navettasaappaita, kassillinen sanomalehtiä, 3 koiran petiä, matto, limunaatipulloja (täysiä sekä tyhjiä) ja korillinen polttopuita. Parempi kun tuo eikä vie.

• labbis ja kissa

Mun labbis myös innokas tuomaan tavaroita.Yleensä tekee sen kun makaan sohvalla tv:tä katsomassa.Aina kehun vaik välillä ärsyttää.Palloa se tuo taukoomatta ja sitä pitää heittää sille jos en heitä se vinkuu ja hytkyy paikallaan ja tökkii pallolla muo.Jaksais vaik kuinka kauan.Silloin suutuin kun toi eteisestä kissanhiekka astian jossa kakat ja alkoi mun edessä syömään kakkoja.Varmaan vihjaus että ton vois siivota.kantoi se kerran isoo kissaa niskasta eikä kissa sanonut mitään.Labukat on ihania.

• znd

Se on luontaista että koira noutakakoira tuo ja kuljettelee tavaroita. Kieltää ei kannata mutta aina ei tarvitse huomatakkaan.

• LBN12

Annan kantaa kaikkea muuta, mutta arvokkaat ja vaatteet otan pois;)

• neuneu

Meillä on ainakin niin paljon koiralla omia leluja, joita se hakee kopastaan ja kantaa. Kyseessä kultsi. Kenkien kantaminen on jäänyt...:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3362
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      2648
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2538
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1953
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1850
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82