Informaatiotutkimus (Oulu)

informaatikko

Osaisiko joku kertoa informaatiotutkimuksen opiskelusta Oulussa tai jossain muussa yliopistossa? Onko vaikea päästä sisälle? Miten vaativaa opiskelu on? Millainen on informaatikkojen työtilanne?

3

627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lklo

Minuakin kiinnostaisi tietää informaatiotutkimuksesta. Koen nykyisen alani stressaavaksi ja raskaaksi, ja harkitsen vanhan haaveeni toteuttamista varasuunnitelmana. Kuitenkin epäilen, saisinko töitä kirjastoalalta lukemalla perus- ja aineopinnot, mikä on virallinen pätevyysvaatimus kun maisterintutkinto toiselta alalta on jo. Onko toivoakaan töistä? Millaista kirjastonhoitajan työ käytännössä on?

• areaer

Itse olen lukenut perusopinnot ( yhden kurssin aineopinnoista). Aika helppoja juttuja. Pelkillä perusopinnoilla ja tuolla aineopintojen kurssilla (ns. täydennysosa perusopintoihin) ei tee oikein mitään. Käytännössä vaatimuksena on aina ylempi kk-tutkinto ja 60 op informaatiotutkimusta (tai 60 op osana tutkintoa).

Itsekin haaveilin hieman samalla tavalla, että kirjastoalalle voisi suuntautua ja hieman rennompaa elämää hakea. Valitettavasti aineopinnoissa on työharjoittelu, mutta en sen takia voi työelämästä hypätä tällä hetkellä sivuun.

Töiden saamisesta noin yleisesti en osaa sanoa, mutta siis perus aineopinnot on tosiaan oltava kasassa. Totta puhuen en kyllä ymmärrä miksi, koska ei kirjastotyö ja informaatikon työ nyt mitään niin ihmeellistä ole. Kiinnostavaa kyllä, mutta kyseessä on työ, jonka mielestäni oppii parhaiten tekemällä, ei pänttäämällä.

• ValiTettaVasti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      95
      2143
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1350
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1028
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      904
    9. 122
      787
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      776
    Aihe