jess, mun aloitteesta saatiin järvenpään koirapuistoihin

nyt saa puistorauhan

viimein ne päivitetyt versiot koirapuisto säännöistä ku lähetin hieman järvenpään kaupungille sähköpostia :D me ei ikinä päästä kiltin koirani kanssa puistoon ku siel on joku munanjatke koira, venäläistaustanen muija aggressiivisen koiransa kanssa. joku toinen muija koirasusiensa kanssa puolusti sitä venäläistaustasta muijaa että jokainen tulee omalla vastuulla puistoon, mut eipä oo enää niitä näkyny puistossa jostaki kumman syystä ku onki nyt mustaa valkosella. luuserit! jos sinun koirasi on aggressivinen ja ei tule muiden kanssa toimeen -älä tuo sitä puistoon!

nykyää saadaa puistoilla ihan rauhassa, KILTIN KOIRANI kanssa :) viimeksi ku oltiin menossa isojen puolelle siellä oli joku mastiffi/bull tyyppinen koira iso sellainen, kuonokoppa naamalla, juuri sen näköinen että käy päälle jos menee lähelle, onneksi ei tarvinnu edes suutani avata ku se nainen tajus lähtee puistosta pois. mä arvostan ja tykkään tollasesta meiningistä. ei mul muuta. mut ihmiset lukekaa puisto sääntöjä, ei ne siel huvin vuoksi oo.

17

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 33333333333333333333

      joo niin mä kattelin et oli tullu lepolan koiraparkkii ja vielä eriksee nimetty isojen ja pienien puolet ja mitta ja paino kriteerit :) kyllä mäki oon saanu asiasta sun toisesta lähettää postia kaupungille, onneks ne sentää joskus kuuntelee meitä veronmaksajiakin :) ja joo ei niitä vihaisia koiria puistoon ku säännöt kuitenki niin sanoo, ja olen itekki törmänny siihen bull rotuunn mistä mainitsit, mutta olin ite pienten puolella...

      • joopajoo

        jaa.
        no , pääsikö se bull puremaan sen kuonokoppansa lävitse teidän koirianne , vai mitä te täällä vaahtoatte ?

        olen itse myös järvenpäästä ja omistan rottweilerin , en viitsi mennä usein kyseiseen puistoon kun siellä on teidänlaisianne hysteerikkoja , koirani on erittäin sosiaalinen ,
        kun menen autolta portille, tai oikeastaan siihen " eteiseen "puolet porukasta katselee kauhuissaan ja loput lähtee pois :)

        en jaksa myöskään vastailla tyhmiin kyselyihin : onko se vihainen ?


      • 33333333333333333333
        joopajoo kirjoitti:

        jaa.
        no , pääsikö se bull puremaan sen kuonokoppansa lävitse teidän koirianne , vai mitä te täällä vaahtoatte ?

        olen itse myös järvenpäästä ja omistan rottweilerin , en viitsi mennä usein kyseiseen puistoon kun siellä on teidänlaisianne hysteerikkoja , koirani on erittäin sosiaalinen ,
        kun menen autolta portille, tai oikeastaan siihen " eteiseen "puolet porukasta katselee kauhuissaan ja loput lähtee pois :)

        en jaksa myöskään vastailla tyhmiin kyselyihin : onko se vihainen ?

        minä en ainaka ikinä kysy onko koira vihainen, koska VIHAISIA KOIRIA EI SAA TUODA PUISTOON, joten päivässelvä asia!!

        ja kyse ei oo siitä pääseekö koira puree kuonokoppa pääs, ei tietenkää, mut jos puistoon saisi tuoda niitä vihaisia koiria, ni varmaa joka toisella puistolla olijoista olis kuonokoppa pääs..... ja en ole hysteerikko. puolustan kilttejä koiria ja niiden vapauksia. puistot on pelkästään sosiaalisille koirille.

        sinun tekstistäsi paistaa epävarmuus itseäsi ja koiraasi kohtaan. silloin usein ku ihminen on epävarma ni sitä varmemmin otetaa just noita esim rotikoita. jos ajattelet vaan muita että en mee puistoon ku mull on tän ja tän rotunen koira ni ihmiset ei kumminka tykkää. miksi olet hommannu koiran , jonka kanssa et pääse nauttimaan elämästä ja puistoilusta, vaan välität mitä muut ajattelee?? ehkä joku muu rotu olis ollu sulle parempi...

        vaikka mul olis kuin ns. tappajakoiran näkönen ja vasikan kokonen koira ni kyllä mä sen kanssa menisin puistoon ja vähät välittäsin mitä siitä ajatellaan, kuhan vaa koira on kiltti ja sosiaalinen, ni mitä sit??? ja ehkä sä voisit omalta osaltas parantaa rotikoiden mainetta sillä että puistoilet sen kanssa ni ihmiset näkee, että ei se rotu oo se mikä merkkaa...

        joten vaihdA asennettasi ja nauti puistoilusta, tässä ei ollu muusta kyse ku siitä että toivotaan kilttejä koiria puistoon, ei niitä päivänselviä munanjatkeita. itse kävelen kilometrejä kys. puistoon enkä käänny pois sieltä vaan sen takia että joku tuo vihaisen koiran sinne, ei se joka ei osaa olla sillä on oikeus lähtee puistosta.. tästä voisi kirjoittaa romaanin.. mut ehkä annan olla...


      • Joopajoo
        33333333333333333333 kirjoitti:

        minä en ainaka ikinä kysy onko koira vihainen, koska VIHAISIA KOIRIA EI SAA TUODA PUISTOON, joten päivässelvä asia!!

        ja kyse ei oo siitä pääseekö koira puree kuonokoppa pääs, ei tietenkää, mut jos puistoon saisi tuoda niitä vihaisia koiria, ni varmaa joka toisella puistolla olijoista olis kuonokoppa pääs..... ja en ole hysteerikko. puolustan kilttejä koiria ja niiden vapauksia. puistot on pelkästään sosiaalisille koirille.

        sinun tekstistäsi paistaa epävarmuus itseäsi ja koiraasi kohtaan. silloin usein ku ihminen on epävarma ni sitä varmemmin otetaa just noita esim rotikoita. jos ajattelet vaan muita että en mee puistoon ku mull on tän ja tän rotunen koira ni ihmiset ei kumminka tykkää. miksi olet hommannu koiran , jonka kanssa et pääse nauttimaan elämästä ja puistoilusta, vaan välität mitä muut ajattelee?? ehkä joku muu rotu olis ollu sulle parempi...

        vaikka mul olis kuin ns. tappajakoiran näkönen ja vasikan kokonen koira ni kyllä mä sen kanssa menisin puistoon ja vähät välittäsin mitä siitä ajatellaan, kuhan vaa koira on kiltti ja sosiaalinen, ni mitä sit??? ja ehkä sä voisit omalta osaltas parantaa rotikoiden mainetta sillä että puistoilet sen kanssa ni ihmiset näkee, että ei se rotu oo se mikä merkkaa...

        joten vaihdA asennettasi ja nauti puistoilusta, tässä ei ollu muusta kyse ku siitä että toivotaan kilttejä koiria puistoon, ei niitä päivänselviä munanjatkeita. itse kävelen kilometrejä kys. puistoon enkä käänny pois sieltä vaan sen takia että joku tuo vihaisen koiran sinne, ei se joka ei osaa olla sillä on oikeus lähtee puistosta.. tästä voisi kirjoittaa romaanin.. mut ehkä annan olla...

        "sinun tekstistäsi paistaa epävarmuus itseäsi ja koiraasi kohtaan. silloin usein ku ihminen on epävarma ni sitä varmemmin otetaa just noita esim rotikoita."

        Sinun tekstistäsi paistaa ainoastaan että olet äärettömän idiootti , järvenpäähän jostain landelta muuttanut keittiöpsykologi .
        Keksi jotain omaperäisempää jos vittuilla haluat :) .. Tampio


    • Joopajoo

      Hehheh , olipahan avautuminen :)
      Ei jumalauta :) , Luuletko koirapuiston olevan koiralle jonkinlainen maanpäällinen taivas :)
      Käyn päivittäin koirani kanssa 5 kilometrin metsälenkin.
      Kummastako luulet sen nauttivan enemmän , aidatulla häkkialueella touhuamisesta vai toisten koirien kanssa vapaana juoksentelusta metsässä.

      Väitinkö välittäväni muitten mielipiteeistä ?

      Vai epävarmoilla on rottweilereita ,.
      Olen käynyt koirapuistossa , mutta en jaksa enää katsella kuinka idiootit koiranomistajat eivät katso pätkääkään koiriensa perään , eivätkä myöskään kiellä niitä.
      Olen kasvattamalla , sosiaalistamalla saanut erittäin hyvän ystävän itselleni.

      • 333333333333

        koira kohtaisia, minun koirani nauttii olla puistossa. oikee vinkuu ja hyppii ku ollaan puiston lähellä. ja joo kyllä me käydää esim sipoon koirametsässäki siellä se menee vapaana koirien kanssa. eli kyllä mun koiralle koirapuisto ainaki on taivas :)


    • höpönhöpöhöpö

      :) Kyllä siellä oli aivan selkeät ohjeet ennenkuin häiritsit turhilla sähköposteilla kaupungintalon henkilökuntaa.

      Eli et muuttanut / saanut mitään aikaiseksi :)

      • imeparsaa,hävisit!:D

        sinne meni heti seuraavana arki päivänä lepolaa säännöt, siellä ei niitä vielä ollu, sori vaan, voit vaikka kysyä kaupungilta milloin ne sai kyseisen sähköpostin :) kävin jampan puistossaki siellä oli jo vanha sääntö , mutta sinne tuotiin nyt se isompi ja uusi, samoin oli vanhakylänniemenpuistossa viety siihen katokseen :)

        ja mitään ei oo ollu bulleja tai muita rotuja vastaan, sanoin vaan tässä monien mielipiteen, koska niin monella on ennakkoluuloja juurikin rottweilereita kohtaan, niin mene sinne koirasi kanssa sinne puistoo äläkä siinä itke.
        en jaksa alkaa vastaa näihin kaikkii viesteihi joten kirjoitan tähän vaa. en oo mustamaalaassa mitää rotua. mustamaalaan tämän venäläisen akan ja hyvin sain mustamaalattuakin , koska sitä ei oo siellä näkyny :) niiku ei teitä muitakaa :) koska nykyää siellä saa olla rauhassa, tässä oli vaan kyse niinkin yksinkertasesta jutusta että ku säännöissä sanotaa EI VIHAISIA KOIRIA PUISTOON, ni älä sit tuo sitä koiraas jos se ei tuu muide urosten kanssa toimeen, tai voinko mäki sanoa puistossa_ älä tuo sitä sun ruskeeta koiraa puistoon ku mun koira inhoo ruskeeta värii, ei jos mun koira ei tuu toimee ni se oon minä kuka sieltä lähtee, ja ihan tiedoksi minulla ainaki on musta valkoinen bordercollie mix, erittäin fiksu koira, joten jos näät minut puistossa tuu ihmees juttelee, ja katsoo miten mun kiltti koira menee puistossa, toisin ku sinun ku ei sinua ees näy siellä.


        ja ihan tiedoksi, oma koirani pysyy myös metsässä vapaana , siellä käydäänki usein, katos seuraavan kerran ku mun koirani tulee puistoon ilman hihnaa :) moni rottweiler ei siihen kykene :D ja mä olen osaltani kirjotukseni kirjottanu. kiitos kaupungille ja kiitos että puistorauha tuli. mukavaa syksyä! morot!


      • joopajoo
        imeparsaa,hävisit!:D kirjoitti:

        sinne meni heti seuraavana arki päivänä lepolaa säännöt, siellä ei niitä vielä ollu, sori vaan, voit vaikka kysyä kaupungilta milloin ne sai kyseisen sähköpostin :) kävin jampan puistossaki siellä oli jo vanha sääntö , mutta sinne tuotiin nyt se isompi ja uusi, samoin oli vanhakylänniemenpuistossa viety siihen katokseen :)

        ja mitään ei oo ollu bulleja tai muita rotuja vastaan, sanoin vaan tässä monien mielipiteen, koska niin monella on ennakkoluuloja juurikin rottweilereita kohtaan, niin mene sinne koirasi kanssa sinne puistoo äläkä siinä itke.
        en jaksa alkaa vastaa näihin kaikkii viesteihi joten kirjoitan tähän vaa. en oo mustamaalaassa mitää rotua. mustamaalaan tämän venäläisen akan ja hyvin sain mustamaalattuakin , koska sitä ei oo siellä näkyny :) niiku ei teitä muitakaa :) koska nykyää siellä saa olla rauhassa, tässä oli vaan kyse niinkin yksinkertasesta jutusta että ku säännöissä sanotaa EI VIHAISIA KOIRIA PUISTOON, ni älä sit tuo sitä koiraas jos se ei tuu muide urosten kanssa toimeen, tai voinko mäki sanoa puistossa_ älä tuo sitä sun ruskeeta koiraa puistoon ku mun koira inhoo ruskeeta värii, ei jos mun koira ei tuu toimee ni se oon minä kuka sieltä lähtee, ja ihan tiedoksi minulla ainaki on musta valkoinen bordercollie mix, erittäin fiksu koira, joten jos näät minut puistossa tuu ihmees juttelee, ja katsoo miten mun kiltti koira menee puistossa, toisin ku sinun ku ei sinua ees näy siellä.


        ja ihan tiedoksi, oma koirani pysyy myös metsässä vapaana , siellä käydäänki usein, katos seuraavan kerran ku mun koirani tulee puistoon ilman hihnaa :) moni rottweiler ei siihen kykene :D ja mä olen osaltani kirjotukseni kirjottanu. kiitos kaupungille ja kiitos että puistorauha tuli. mukavaa syksyä! morot!

        "ja mitään ei oo ollu bulleja tai muita rotuja vastaan, sanoin vaan tässä monien mielipiteen, koska niin monella on ennakkoluuloja juurikin rottweilereita kohtaan,"
        Aika sekavan sepustuksen kirjoitit ;) mist esimerkiksi sait päähäsi että omistan uroksen joka ei tultoisten kanssa toimeen :)??

        Ahaa , vai sanot oikein monen mielipiteen rottweilerista, :)

        Kettä luulet omituisen mielipiteesi kiinnostavan .
        Kehottaisin tutustumaan paremmin Rottweileriin ennenkuin lauot typeriä toteamuksiasi.

        Loutin koirapuistossa on käynyt muuten montakin rottweileria , itseni omistaman lisäksi tiedän ainakin 4 kpl.


        Puhun edelleenkin Ei vihaisista , sosiaalisista rottweilereista .

        ps,pieni tarkennus , se pörinä ja mörinä mitä rottweileri päästelee leikkiessään ei tarkoita sen olevan vihainen ,


    • AARRRRGGGHHHHH!!!

      Nyt kun luin tämän ketjun en enää pysty pitämään suutani kiinni. tämä kaikkitietävä käyttäjä "333333333333", vastaa ketjun aloittajalle joka mainitsee juuri bull-rotuisesta koirasta näin:"viimeksi ku oltiin menossa isojen puolelle siellä oli joku mastiffi/bull tyyppinen koira iso sellainen, kuonokoppa naamalla, juuri sen näköinen että käy päälle jos menee lähelle"

      ja lässyttää sitten että:"ja joo ei niitä vihaisia koiria puistoon ku säännöt kuitenki niin sanoo, ja olen itekki törmänny siihen bull rotuunn mistä mainitsi".

      Mieleeni juolahti, että miksi tässä takerrutaan bull/mastiffi rotuiseen koiraan? Tekeekö kyseisen koiran rotu siitä automaattisesti vihaisen tappajan. Inhoan sydämmeni syvimpään ytimeen juuri teidänlaisianne ihmisiä jotka ovat varmoja että jokainen pitbull, rottwailer, dobermanni, masiffi, ja kaikki muut bull-ja mastiffi rodut ovat automaattisesti tappavia koneita. Ei vittu että ärsyttää.
      En ole koskaan elämässäni joutunut pelkäämään näitä kyseisiä koiria (olen myöskin omistanut pitbullin) koska näiden koirien omistajat useimmiten panostavat koiransa koulutukseen, mutta voi kuinka monta kertaa olen saanut pureman chihulta, jackrusselilta tai muulta terrieri-rotuiseltä koiralta, ja villakoirilta yms.

      ELI jos vaikka menisitte itseenne "koiran tuntijat" ja sisäistäkää yksi tärkeimmistä koiriin liittyvistä säännöistä : JOKAINEN KOIRA ON YKSILÖ, ROTU EI KERRO SEN LUONNETTA.
      Mutta senhän te jo tiesittekin... vai tiesittekö?

    • koulutusta

      Kuinka moni "tappaja"koira siellä koirapuistossa räksyttää ja yrittää näykkii muita koiria tai roikkuu ihmisten puntissa?
      Ja kun tuollaisia (pieniä)koiria siellä on niin omistajat vaan naureskelee ja ihasteleei kuinka hassu se koira on :O
      Usein on niin että mitä isompi koira sen paremmin se on koulutettu. Pientä koiraa ei välttämättä kouluteta kunnolla koska sille pärjää vaikkei sitä kouluteta.
      Kouluttakaa ihmiset hyvät niitä koiria oli ne sitten pieniä tai isoja jolloin saatte itsellenne aivan mahtavan ystävän :)

      • Joopajoo

        Juuri näin ,
        Mielestäni koirapuisto on kouluttamattomien koirien paratiisi , räyhätään ja riehutaan aidatulla alueella.
        Oma Rottweilerini kuuntelee hienosti käskyjä ja siksipä voin pitää sitä vapaana metsässä , on välittömässä läheisyydessä ja kytkettävissä , kun vaan pyydän luokseni.
        Koirapuisto on muutenkin epäluonnollinen paikka koiralle , laumahierarkiaa ei pääse syntymään vieraiden koirien kesken , aiheuttaa kyräilyä ja nahisteluja vanhempien urosten välillä.


    • mukavapuisto99

      just tulin koirapustosta,siis isojen puolelta, paljo koiria ja kaikki oli mukavia. rotuja mm: labradori, portugalin vesikoira, kultasia noutajia, airedalin terrieri, jalukuisia seropeja, hyvä henki oli. ei yhtään huonosti käyttäytyvää, kyllä ne puisto säännöt on ollu hyviä että on sinne tullu.

    • turvaksi

      Luulin ensimmäistä viestiä pikaisesti vilkaistuani, että tässä käydään keskustelua koirapuistojen sääntöihin liittyen.... No, toisin kävi. Hämmästelen jälleen joidenkin keskustelijoiden itsehillinnän puutetta ja kyvyttömyyttä asialliseen keskusteluun.

      Aloitusviesti on kyllästetty ennakkoluuloilla. Ihmettelen mm. seuraavia ilmauksia: munanjatke koira, venäläistaustanen muija, juuri sen näköinen että käy päälle jos menee lähelle...

      Minulla ei ole tähän ketjuun muuta kommentoitavaa kuin:
      -miettikää omia asenteitanne, liittyen niin muihin ihmisiin kuin erilaisiin koiriinkin, ennenkuin menette koirapuistoon
      -muistakaa, että sääntöjen olemassaolo sinänsä ei takaa niiden noudattamista eivätkä säännöt yksin mahdollista myönteisiä koirapuistokokemuksia

    • Semmoinenpieniseropi

      Järvenpään koirapuistoissa on ollut säännöt niin kauan kuin muistan. Ihmettelen vain näissä uusissa säännöissä niitä kahta asiaa, jotka muuttuivat edellisistä säännöistä.

      Ensimmäiseksi tämä kuoppakielto. (Ennen kuin joku kuittaa. Kyllä. Koirani kaivaa mielellään ja yhtä mielelläni peitän kaivetun kuopan). Voiko koiraa päästää esim. metsään juoksemaan enään ollenkaan, kun noita kuoppia, kiviä, juuria ja muita esteitä on tiellä. Sääntöjen laatijan mukaanhan ne ovat turvallisuus riski (tiedän että oikein kirjoitettuna se on "turvallisuusriskejä", mutta noin niihin sääntöihin on se kirjoitettu).

      Toinen mielenkiintoinen seikka on se, miksei enää koirien omistajilta vaadita koiransa jätösten korjaamista. Kivahan noissa puistoissa on rämpiä polviaan myöten kakassa, vai mitä?

      Ja muitahan muutoksia vanhoihin sääntöihin ei ollutkaan.

      ps. ns. vaaralliset rodut ovat satua. On vain vaarallisia omistajia, jotka tekevät koiristaan vaarallisia. Aggressiivinen toyterrierihän ei ole yhtä vakuuttava kuin aggressiivinen rotikka, mutta silti niitäkään ei tarvitse puistoon tuoda, joten pitäkää kaikki aggressiiviset koirat pois koirapuistoista ja antakaa minun koirani temmeltää niiden mukavien rotikoiden kanssa.

    • 18+19

      Kuoppakielto on hyvä . Itse pystyn rämpimään metsässä ihan ongelmitta mutta taitoin nilkkani puistossa kun muutama koira juoksi turhan läheltä ja vaistomaisesti astuin taaksepäin ja kas kas siellähän oli kuoppa johon minä onneton jalkani lykkäsin ja lensin nurin :(
      Monet vinttikoirat taas eivät tasaisella juostessaan huomaa jos siinä hiekkakentässä on se kuoppa ....

      Kaivaminen on kuitenkin koulutuskysymys ja ei kuulu koirapuistoihin. Kaikki eivät kuoppiaan peitä ja kiva juttu jos koirapuisto on kohta kuin perunapelto .

      • Joopajoo

        Ihan oikeasti :) kuoppakielto ?
        Tuhlatkaa tuo ylimäräinen energianne johonkin hyödylliseen .

        Eikö tosiaan ole järkevämpiä aloitteita laittaa kaupungille ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1914
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1756
    7. 124
      1722
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe