Puolukan ostohinta syksyllä 2012

pp

Täällä keski-pohjanmaalla marjanvälittäjät maksavat puolukasta poimijalle
1,20 euroa/kg. Miten muualla suomessa, vaihteleeko hinta ja kuinka hyvin
marjaa on. Täällä ei kovin hyvin ole, paikoin mukavasti mutta paljon pitää
kiertää ja etsiä poimittavaa.

19

2445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puolukka 2012

      aika huono on hinta- 1.20 on etelä-pohjanmaallakin .kun ei ilmasiksi sinne metsäänkään ajele .

    • Puolukassa

      Sama homma täällä Pohjois-Pohjanmaallakin. Puolukat ovat enemmän katselemisessa kuin viime vuonna. Löytyy toki paikka paikoin melko hyviäkin kohtia marjaa. Hinta saisi olla ainakin täällä viimevuotista 1.30e korkeampi, kun se on tällä hetkellä vain 1.20e.

      • välittäjät vie

        Täällä Jyväskylän seudulla maksetaan 1.50 euroa, ja toinen ostaja 1,80 euroa. Pidän sitäkin huonona. Ei sieltä raha helpolla tule. Ja autoa on käytettävä marjametsään, ja ostajalle mennessä. Kaksi euroa olisi sopiva hinta siivotusta puolukasta.

        On se kumma, että se hinta siinä seuraavassa ringissä nousee niin kovasti. Vaikka ei luulisi työtä niin paljon olevan. Eilen myytiin Itäkeskuksessa 4 euroa litra, noin puoli kiloa.

        Hullut paljon työtä tekee, viisaat saa sen helpommalla!


    • Täällä hämeessä marjaa ois paikka paikoin tosi hyvin, mutta tääl päin ei oo välittäjii kai ollenkaan. Mieluusti myisin roskasta 1,2e/kg jos joku ostais. 3 ämpärii tulee tunnissa täyteen helposti, tietenkin aikaa menee jonkin verran kun marjat raahaa autolle. Ainoostaan torille sais myytyy perattuna , mutta niillä hinnoilla ei edes köyhä opiskelija rupee raataa. Onneks saan jonkin verran menee yksityisille, maksavat mieluusti työn vaatiman hinnan.

    • viitsisijoskeräilisi

      Tiedän yhden erittäin mahtavan puolukkapaikan, mutta se maasto on siellä vaativa, liikkuu paljon karhuja ja hirviä erityisesti.

      On sellainen nouseva rinne, missä on yleensä aivan hirvittäviä määriä isoja puolukoita ryppäittäin, sellainen nouseva rinne aivan täynnä isoja puolukoita, tuollainen ylämäki ei tarvitsisi kumarrella kun vaan nousta rinnettä ylöspäin ja rohmuta niitä.

      Mutta tuo maasto, on erittäin vaikea kulkuista, sanomme tätä paikkaa nimellä "missä haukat lentää", koska tuolla on myös hiirihaukkoja.

    • kirsikka66

      Moi ostan puolukkaa Alavudella tuotuna Maku pirttiin 1,2-1,50/kg riippuen päivän hinnasta alueella,

      • puolukka 2012

        minkä on päivan hinta, kun pitäis olla puolukassa eikä seurata hintoja.polukkaa kun ei joka paikassa ole ainakaan talojen nurkilla


      • Kep polamai
        puolukka 2012 kirjoitti:

        minkä on päivan hinta, kun pitäis olla puolukassa eikä seurata hintoja.polukkaa kun ei joka paikassa ole ainakaan talojen nurkilla

        1,20€ maksaa marjanostaja roskaisesta Oulussa 1,60€ puhdistetusta puolukasta . Saisi olla tuo puhdistetun hinta korkeampi ei pääse oikein palkoille puhdistushommissa. Jonkun verran on myyty puhdistettua 20 € ämpärillinen naapureille sillä hinnalla tulee jo poimijalle ja perkaajalle jonkunlainen palkka. Ensiksi imuripuhdistus ja sitten käsin raat , huonot ja muut marjat pois.


      • tulukaupoille
        Kep polamai kirjoitti:

        1,20€ maksaa marjanostaja roskaisesta Oulussa 1,60€ puhdistetusta puolukasta . Saisi olla tuo puhdistetun hinta korkeampi ei pääse oikein palkoille puhdistushommissa. Jonkun verran on myyty puhdistettua 20 € ämpärillinen naapureille sillä hinnalla tulee jo poimijalle ja perkaajalle jonkunlainen palkka. Ensiksi imuripuhdistus ja sitten käsin raat , huonot ja muut marjat pois.

        eteläpohjanmaalla 2 euroa maksavat pudistetusta jyväskylässä 2.5 ,roskaisena taitaa olla 1.20 joka puolella että kerätköön ulkolaiset ne elää niillä rahoilla hyvin kotimaasaan


      • puolukka 99
        tulukaupoille kirjoitti:

        eteläpohjanmaalla 2 euroa maksavat pudistetusta jyväskylässä 2.5 ,roskaisena taitaa olla 1.20 joka puolella että kerätköön ulkolaiset ne elää niillä rahoilla hyvin kotimaasaan

        MIkä firma maksaa Jyväskylässä 2,5€ ? Finnmarja?


      • taulukaupoille
        tulukaupoille kirjoitti:

        eteläpohjanmaalla 2 euroa maksavat pudistetusta jyväskylässä 2.5 ,roskaisena taitaa olla 1.20 joka puolella että kerätköön ulkolaiset ne elää niillä rahoilla hyvin kotimaasaan

        siivotun marjan hinta laskenut jostain syystä? jaon nyt 1.60 kilo


    • enpä viitsi

      jääköön marjat metsään noilla hinnoilla,eihän ne riitä edes pensakuluihin!!kiito valtiovalta päätöksistänne ja nostakaa se poltoaineiden hinta kunnolla esim pensalitra 2,50e/l ja diesel 2e/l ainakin niin alkaa tulemaan tiellä tilaa..kyykyttäkää vaan köyhiä kunnolla!!

    • jo on

      Joo huonot hinnat oli ennenkin nyt jo naurettavat. 1.2 €/kg ei vaan huvita mitään poimia. Tais viimevunnakin kuitenkin saada roskaisesta 1.5-1.7 loppukaudesta. No toivottavasti hinnat taas nousee. Saa välittäjät orotella ainakin mun marjoja vielä...

    • kyykytys

      RAUTAVAARALLA puolukan hinta puhdisttettuna on 1,30€ kilo,kyllä tämä on tosi mitätön hinta?

    • Vuosi sitten puolukasta täälläpäin (Jämsä-Manttä) sai 1,50/2.20€
      Minulla olisi myynnissä puolukkaa puhdistettuna 30kg.

    • Keräyskulttuuri

      Mikkelin seudulla välitäjä maksoi 1,60/kg viime viikon lopulla ja eräs mehufirma 1.50/kg puhdistetusta puolukasta tänään maanantaina. Olen jonkin verran myynyt itse suoraan ostajille 2,20 hintaan.

    • ?=?=?=?=00++0==?

      Ei helvetti että mua ärsyttää, myynyt Koko kauden 2-2.5€/kg puolukkaa ja viimeksi tänään sain taas 1 uuden paikan jossa maksetaan 2€/kg ottaa vielä n 500kiloa...

      Miksi helvetissä te pällit myytte 1,20 mitään mihinkään???? Menee 2h aikaa niin löytyy netistä tai kiertelemällä 1-5 paikkaa missä maksetaan kunnolla..

      • ?=?0+00=?=?=

        Tosiaan ensi vuonna en kerää kiloakaan itse kun löytyy näitä elämäntapa idiootteja joita kusettaa mielin määrin, ostan itse 1.20kg ja myyn 2.5€/kg pois, eikä tarvii tehdä mitään muuta kun kuljettaa marjoja..


    • Hei Kalamies59! Löytyiskö yhteystietoi tolle ostajalle jämsässä? Ihan vaan ensi vuotta ajatellen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe