Kauanko teiltä kestää päästä ovesta ulos?

Aurinko jo laskee!

Minulla menee hirveän kauan, koko aamupäivä aina iltapäivään asti, siihen kun hankin ulos asioille ja ulkoilemaan lähtöä! Minulla ei varsinaisesti ole suoria, selviä pakko-oireisia, esim. tarkistusoireita, mutta minulla jotakin laajempaa takkuuntumista, niin että laittautuminen ulos liikenteen vaatteet päällä ja oikeat tavarat kassissa, kestää ihan koko päivän!!! Mitä tämä on? Onko muilla.

Jotenkin tajuan, että olen asioihin takertuvainen, siinä pakkoa, ahdistuneisuutta. Kuljen ympäriinsä, etsin tavaroita ja vaatteita, on keskipäivä ennenkuin olen edes hampaiden pesussa asti. En keskity tekemään suoraan kaikkein tärkeimpää ja oleellisimpaa just esim. kotoa ulos lähtemiseen tarvittavia kuvioita, eikä ne ole ihmeellisiä.

Ahdistus kasvaa ja tulee jännittynyt, stressaantunut olo. Minua takkuaa. Noin sitä voisin kuvata. En tiedosta sos. tilanteiden pelkoa tässä enkä oikein muuta kuin että olen sekava, keskittymätön ja hidas. Lisäksi minun on erittäin vaikea päättää, menenkö hoitamaan asiaani sinne vai sinne, vai hoidanko tänään ollenkaan asioitani ja teen kunnon kävelyn ilman kantamuksia. Jahkaan, en tiedä, mitä tekisin ja minne mennä, vaihtoehtoja on kauheasti.

Apua! Onks kelleen tuttua?

4

397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo, et oo ainoo

Tuttua mulle. Poikaystäväni ihmettelee aina kun johonkin pitää lähteä vaikkapa kymmeneltä ja minä herään jo puoli 5. Syöminenkin tapaa jäädö välistä. Usein teen listan, mitä otan mukaan ja mitä en. Pakkaan laukun, otan tavarat pois ja pakkaan uudestaan. Sitten harkitaan reitti mitä kautta mennään mihinkin, meikataan, ei olla tyytyväisiä, pestään pois, meikataan uudelleen jne. Vaatteiden miettiminen on oma juttunsa. Sitten mulla on vielä se, että kun johonkin lähdetään,pitää tarkistaa ovet, ikkunat, vesihanat, sähkölaitteet, kaikki pitää tarkistaa monta kertaa ennen lähtöä. Tähän menee n.40 min... Että semmosta. Olen jotenkin oppinut elämään sen kanss, mutta kyllä se sen verran häiritsee että pakkohan sitä apua on hakea.

• tiedän tunteen

hanki itsellesi joku työ tai päiväaktiviteetti jossa sun on poistuttava asunnosta tiettyyn aikaan noin se ahdistus vain lisääntyy!!! pysy liikkeessä ja kun mieli kohenee ja saat itsevarmuutta lähtemiseen, pääset oireista pois.

• täällä sitten

taas sellainen ocd-tapaus, että elämäni on täyttä helvettiä, vaikka joka päivälle lukuun ottamatta sunnuntaita olisi lähtemisiä ja tulemisia. Sitten myöhästelen joka paikasta ja olen välillä niin ahdistunut töissä/koulussa, etten keskity ollenkaan. Mietin esimerkiksi sitä ulko-ovea uudelleen ja uudelleen, panikoin ja odotan palomiesten soittavan, että asuntoni on tulessa...sitä rataa...

Tiedä häntä, ehkä olisi vieläkin kamalampaa, jollei olisi niin hektinen viikko-ohjelma.

• isacmark

sinulla on sellainen pakko-oireinen häiriö kuin pakko oireinen hitaus. Se on niistä harvinaisemmista pakko-oireiden kirjosta. Isac marksin kirjasta löytyy siitä hieman tietoa jos haluat lukea..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe