Miten on mahdollista että vankia pahoinpidellään vankilassa ?

Vangin oikeudet

Eikö valvonta koske vankien välistä väkivaltaa?

13

523

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veri verestä

Suksi sinä perseeseen. Tarkki olisi ansainnut pahemminkin turpaansa, samoin se hullu narttu..hyvä suomen vangit!!

• hyvä vangit

jatkakaa

• Oikeuden jalopeura

Luulen ja toivon,että tämä oli vain esimakua. Helpolla ei iskelmälaulaja pääse vankilassa, eikä aikanaan sen ulkopuolellakaan. Väkivaltaa vastustavana perheenäitinä toivon sydämmeni pohjasta, että Eerikalle saadaan oikeutta näillä "kaatumisilla",edes vähän.

Mulla 8v. kaksostytöt ja voin sanoa,että mun sydän on särkynyt tämän jutun takia.

• Ihan oikein.

Kukkahattutäti ulisee.

Minun mielestäni hänet pitäisi tappaa ja tappajalle myöntää mitali sekä 3000 euron kansalaispalkka vankilasta vapauduttuaan.

Tämän tapon minäkin haluaisin nähdä.

• JOU!

Jos tiedetään että jotain vankia saatetaan pahoinpidellä niin kyllähän sille pitäis laittaa pari vartijaa kellon ympäri.

• Kummallista

Ilmeisesti näistä kommentoijista useimmat ovat sitä mieltä että lakeja noudatetaan vain silloin kun se itselle sopii?

• St. Francis

Niin. En tunne tätä asiaa, mutta tunnen liian monta vankilassa pahoinpideltyä vankia. (Vaikka en itse ole koskaan ollut). On omituinen ja tuskin laillinen jatke rikoslakiin, että vapausrangaistukseen tuomittua henkilöä saisi vielä sen lisäksi hakata mielin määrin vankilassa. Silti näitä epäonnistuneita poliisikokelaita, joita myös vartijoiksi kutsutaan, sellainen ei tunnu ollenkaan haittaavan.

Ja vielä esimerkki. Kävin kaksivuotiaan tyttäreni kanssa katsomassa Kylmäkoskella vankia, joka sattui olemaan lapsen kummisetä. Selvää oli, että lapsi kaipaisi puolen tunnin aikana muutakin tekemistä kuin pöydän yli katsomista ja kosketuskieltoa. Varustin siis lapsen piirutuspaperilla ja värikynillä. Tummansinitakkinen, heikkolahjaisen oloinen vartijaolento varasti pieneltä lapseltani ne kaikki tyyni. Olipa saatana vaarallista kamaa.

Jopa 2-vuotias lapsi tajusi vääryyden ja pikkuihmisen oikeustajunsa loukkauksen. Mutta tajusiko se siilitukkainen koulukiusaajan stereotyyppi, joka teeskenteli ihmistä kaikkivoivan virkamiehen univormunsa alla? P*skat tajusi. Kuten Tuntemattoman sotilaan maj. Sarasvuo totesi tuollaisista tyypeistä, "pelkkä sattuma lähdössä ratkaisee, kummalta puolelta kaltereita maailmaa katsellaan".

Sitä sopii kysyä siltä analfabeetilta rektaaliaukolta, joka varasti kaksivuotiaan tyttäreni värikynät. Käristyköön helvetissä, mokoma persläpi.

• ex. vangin akka

no,just joo! millähän poistetaan vankilaan kamanvienti.rangaistus on eristys ja siihen,että tapaat vangin,niin sinulla ja vangilla on velvoitteita. perhetapaamiset on sitten erikseen.
      tavatkaa kummisedän kanssa sitten kun tuomio on lusittu

• valvotaan kaikissa l

vankilaan ei pääse turvaan,jos on tehnyt jotain,joka vangeista/omankädenoikeudennoudattajista on väärin.siellä on omatlait nk.jammu vainaa kaatui rappusissa.
      täytyy pyytää itsensä eristykseen,niin välttyy pahoinpitelyiltä :)

• turpiin vaan

Jep.Ei vankilassa vain jutella mukavia tai jumpata punttisalilla toisten vankien kanssa.Siellä on aina kingit ja jos ei tottele niin voi vaikka henki mennä.Olisi pitänyt ajatella ennen,kuin joutui lusiin sillä ei vankilat mitään lepokoteja ole.
      Ja nuoret joutuu aina toisten vankien "vaimoiksi"

• Penisboy

Oot tainnu kattoo muutaman jenkkileffan liikaa.

• helvetti voi

alkaa vasta kun vapautuu

• totta on

Kyllä siellä jouttuu toisten vaimoiksi ellei ole niin kova jotta hakkaa muut jolloin lisää kakkua tulee istuttavaksi:=)Nuoret miehet aina tervetulleita sinne.Vartijat katsoo muuten aina läpi sormiensa,jos jotain pedoa tai raiskaajaa hakataan ja tulevat vasta sitten paikalle,kun homma selvä.Eikä ole mikään juttu tv vankilasta jenkeissä vaan suomen oloista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1650
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      20
      1124
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1063
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      133
      871
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      806
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      684
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      607
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      48
      528
    10. 69
      510
    11. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    12. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      498
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      422
    16. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      413
    18. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      399
    19. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    20. En usko et enää

Uskaltaisit irl mitään
      Ikävä
      37
      396
    Aihe