Mitä lahon koivukujan tilalle

Järsityt koivut

Vinkkejä kaipailisin ,koska joudumme viimein hävittämään ikivanhat koivut kujaltamme. Yksi jo myrskyllä katkesi. Olen harkinnut jotain ikivihreää,mutta kuuset kasvavat valtavan pitkiksi ja nykyiset koivut ovat "suurin sallittu pituus". Mitään pakkasen arkoja erikoisuuksia en halua.
Lehtipuista pihlajaa siinä jo kasvaa joten se olisi halpa ratkaisu,mutta onko koskaan kuultu PIHLAJAKUJAsta.

5

320

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+8

Täällä näkee pihlajaa tontin raja-aitana.Kujanakin varmasti kaunis ja lehdet ei haittaa pudottuaan,kuten vaikka vaahteralla tai haavalla.Ainut miinus on ikä,joutuu uusimaan useammin,kuin koivun.Tosin pihlaja voi uusiutua itsekin,kun kaataa vanhempia oksia aika ajoin pois.
      Lehmusta näkee kaupungeissa,siis puistolehmusta,kujina.Pitkäikäinen kuin koivu.
      Kuuset taas kasvattavat alaoksat laajalle,joten ei ihan tien viereen kannata istuttaa,paitsi jos leikkaa,kuten kuusiaitaa.

• Ruiskattara

Pihlaja kasvaa vanhemiten melko leveäksi. Vaan on pihlaja hienon näköinen näin syksyllä. Teillä kasvaa jo valmiina pihlajaa, niin että uudet kujapuut kasvaisivat nopeammin kuin taimista.
      Serbiankuusi on kapeaksvuinen. Taimet maksavat tietenkin, mutta näin syksyllä taimitarhoissa saattaa olla alennusmyyntejä. Jos se kuja kulkee aukean halki, niin havukasvit estäisivät talvella lumen kinostumista kujalle. Toisaalta havupuut varjostavat pahemmin kuin lehtipuut.

• Tammimies

Lehmus, jalava, vaahtera tai tammi. Ajan kanssa niille kasvaa leveä latvus joka luo hienon "holvin" kujan ylle.

• Laho koivu

Aloittaja asuu sen verran pohjoisessa,että noita jalopuita en ole edes harkinnut ja vaahteran lehtiä meillä on jo vaikka naapurille antaa.Niiden lehdet on aika ikäviä tuulessa ajelehtivia "Hesareita". Serbian kuusta sanotaan kapeaksi. Olisikohan se sopiva. Sitä näköjään voi vielä syyskuussa istuttaa.

• Ruiskattara

Vähän myöhään tämä vastaus. Astiataimia voi istuttaa niin kauan kuin vain maa on sulaa. Niitä myöhään istutettuja havupuun taimia kannattaa kastella keväällä.
      Serbiankuuset alkavat kasvaa sen verrran myöhään keväällä, niin että eivät ole kovin herkkiä hallatuhoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      179
      1702
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      109
      903
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      745
    4. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      97
      666
    5. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      207
      644
    6. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      133
      618
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      566
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      546
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      16
      522
    Aihe