Mitä lahon koivukujan tilalle

Järsityt koivut

Vinkkejä kaipailisin ,koska joudumme viimein hävittämään ikivanhat koivut kujaltamme. Yksi jo myrskyllä katkesi. Olen harkinnut jotain ikivihreää,mutta kuuset kasvavat valtavan pitkiksi ja nykyiset koivut ovat "suurin sallittu pituus". Mitään pakkasen arkoja erikoisuuksia en halua.
Lehtipuista pihlajaa siinä jo kasvaa joten se olisi halpa ratkaisu,mutta onko koskaan kuultu PIHLAJAKUJAsta.

5

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+8

Täällä näkee pihlajaa tontin raja-aitana.Kujanakin varmasti kaunis ja lehdet ei haittaa pudottuaan,kuten vaikka vaahteralla tai haavalla.Ainut miinus on ikä,joutuu uusimaan useammin,kuin koivun.Tosin pihlaja voi uusiutua itsekin,kun kaataa vanhempia oksia aika ajoin pois.
      Lehmusta näkee kaupungeissa,siis puistolehmusta,kujina.Pitkäikäinen kuin koivu.
      Kuuset taas kasvattavat alaoksat laajalle,joten ei ihan tien viereen kannata istuttaa,paitsi jos leikkaa,kuten kuusiaitaa.

• Ruiskattara

Pihlaja kasvaa vanhemiten melko leveäksi. Vaan on pihlaja hienon näköinen näin syksyllä. Teillä kasvaa jo valmiina pihlajaa, niin että uudet kujapuut kasvaisivat nopeammin kuin taimista.
      Serbiankuusi on kapeaksvuinen. Taimet maksavat tietenkin, mutta näin syksyllä taimitarhoissa saattaa olla alennusmyyntejä. Jos se kuja kulkee aukean halki, niin havukasvit estäisivät talvella lumen kinostumista kujalle. Toisaalta havupuut varjostavat pahemmin kuin lehtipuut.

• Tammimies

Lehmus, jalava, vaahtera tai tammi. Ajan kanssa niille kasvaa leveä latvus joka luo hienon "holvin" kujan ylle.

• Laho koivu

Aloittaja asuu sen verran pohjoisessa,että noita jalopuita en ole edes harkinnut ja vaahteran lehtiä meillä on jo vaikka naapurille antaa.Niiden lehdet on aika ikäviä tuulessa ajelehtivia "Hesareita". Serbian kuusta sanotaan kapeaksi. Olisikohan se sopiva. Sitä näköjään voi vielä syyskuussa istuttaa.

• Ruiskattara

Vähän myöhään tämä vastaus. Astiataimia voi istuttaa niin kauan kuin vain maa on sulaa. Niitä myöhään istutettuja havupuun taimia kannattaa kastella keväällä.
      Serbiankuuset alkavat kasvaa sen verrran myöhään keväällä, niin että eivät ole kovin herkkiä hallatuhoille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe