Tv yläkertaan

kjjhj

En tiedä onko osoite oikea keskustella aiheesta, mutta minulla on sellainen ongelma, että muutetaan 70-luvulla rakennettuun rivitaloon jossa ei ole yläkerrassa tv pistoketta. Haluaisin tilata ammattimiehen tekemään vedot yläkertaan siististi, mutta mitä ammattinimikettä olen hakemassa? Onko se sähkömies? Tv asentajasta saa sellaisen kuvan, että se asentaa vain television seinälle tai käyttövalmiiksi tms, vai tekeekö myös talon sisällä olevat vedot? Auttakaa tyhmää!

5

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...khn ikhnj öhj

"Siististi"

Kysy isännöitsijältä. Tollanen on niin pieni duuni, että ainoastaan täysin kädetön ei osaa sitä tehdä, helppo homma. Kahden kerroksen välissä on pakko olla läpivetoja piuhoja varten. Se vaan pitää osata ujuttaa se piuha sinne reikään ja saada läpi. Vinkki rautalanka.

Mutta tollasten hommien tekeminen ei vaadi minkäänlaista diploomia, tollasen saa tehdä kuka tahansa. "Ammattiasentajat" pullistelee jollain ampeerimittarillaan ja laskutaa tolkuttomasti, mutta jos tosiaan tarvit apua, utele isännöitsijältä

Todennäköisesti paikalle ilmaantuu joku nuoro pojankloppi paketti autolla, ilman asunnon sähköpiirustuksia ja nykäsee nätisti täysin tarpeettoman reiän välokaton läpi, tunkee sinne johtoa ja maskeeraa kaiken jollain muovilistalla. Ja lasu jotain tonni. Tunnin duunista ja parin kympin tarvikkeista.

• Juuperi

Tv pistokkeiden lisääminen yms. vaatii taloyhtiön luvan. Pistokkeiden lisääminen luultavasti vaikuttaa signaalintasoihin myös muissa huoneistoissa - riippuen antenniverkon rakenteesta. Jos vedätte oma-aloitteisesti johtoja ja muissa asunnoissa kuva häviää, niin voitte myöhemmin saada kivan laskun yhtiöltä kun ongelmaa aletaan selvittämään - tällaista on oikeasti tapahtunut.

• kö ökjn ökjn kj
        Juuperi kirjoitti:

Tv pistokkeiden lisääminen yms. vaatii taloyhtiön luvan. Pistokkeiden lisääminen luultavasti vaikuttaa signaalintasoihin myös muissa huoneistoissa - riippuen antenniverkon rakenteesta. Jos vedätte oma-aloitteisesti johtoja ja muissa asunnoissa kuva häviää, niin voitte myöhemmin saada kivan laskun yhtiöltä kun ongelmaa aletaan selvittämään - tällaista on oikeasti tapahtunut.

Jepjep

Ohitin liian nopeasti, "kysy isännöitsijältä". Siitä kaikki nykyään lähtee. Asuntoyhtiölaki kun ei oikein anna lupaa tehdä muuta, kuin maalata ja tapetoida ilman lupaa, tai ilmoitusta.

Homma itsessään on helppo, eikä vaadi lupia tekijältä, pääasia, että tulee oikein.

• cfgdgdgg

Ota yhteys antenniliikkeeseen.

• digidigiburger

Nyt digiaikana ihan pärjää usein näillä sisäantenneillakin.

Itselläni on tällainen antenni, joka näyttää valokuvakehykseltä (ja mulla myös on siinä valokuva) ikkunalaudalla.

http://www.kauppasatama.fi/info.asp?tuote=KN-DVBT-IN83

Hyvin näkyy kaikki digikanavat..
      Ainoa että tämä on aktiiviantenni, eli sähköpistoke sentään täytyy löytyä jos antennipistoketta ei olekaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      259
      45654
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      45
      11366
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      222
      10973
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      39
      9790
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      90
      8618
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      278
      6671
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      2
      3335
    8. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      4
      2840
    9. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      22
      2728
    10. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      44
      2360
    Aihe