Mitä hyvää Alanyassa?

mammabetalar

Olen lähdössä lomamatkalle Alanyaan teini-ikäisten tyttärieni kanssa. Matkapäätös valitettavasti tehtiin, ennenkuin huomasin nämä karmivat sivut. Täällä haukutaan alimpaan maanrakoon koko Alanya sekä sen ihmiset. Hikinorot valuvat selkääni pitkin, teinkö sittenkin väärän matkavalinnan, ja miten saan viikon kulumaan menettämättä järkeäni?

Kertokaa, te kokeneemmat Alanyassa kävijät, mitä hyvää on Alanyassa?

Asiallisia vastauksia, pliis, nuo karmeet jutut on jo luettu.

48

2430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä myös

Lähden Alanyaan, teini-ikäisen pojan ja 19v tytön kanssa. Vaimo lähtee myös. Siellä voi tehdä ihan normaaleja asioita! Siis olla rannalla,hotellin altaalla, vesipuistossa, pelata piitsiä, tennistä, käydä nähtävyyksillä, shoppailla, katsella ihmisiä, käydä ravintolassa tai syödä hotellin tarjoiluissa. Myös kaikenlaisia extreeme-juttuja on tarjolla (liitovarjot, vesiskootterit, hinaukset yms. katapultit)
      Jos uskallat lähteä teiniesi kanssa Ruotsinlaivalle, otat huomattavasti suuremman riskin kuin lähtemällä Alanyaan. Kaikki riippuu ihan miten, missä ja milloin aikaa vietätte. Ja sen te päätätte itse!

• Alanya <3<3<3

Alanyassa voi lomailla ihan normaalisti. Kiva turistipaikka missä paljon nähtävää ja tekemistä. Yöllä en kylläkään päästäisi teini-ikäisiä yksin kaupungille, mutta tosin en päästäisi missään muussakaan kaupungissa.

• MerikaTTT

Voit turvallisin mielin ja huoletta lähteä Alanyaan tyttäriesi kanssa. Kuten edellä olevatkin kirjoittivat, matkan onnistuminen on itsestä kiinni. Turkkillaiset ovat mukavaa ja rentoa porukkaa. Hauskaa lomaa.

• äiree

Olin viime kevään teini-ikäisten tyttärieni kanssa Alanyassa. Meillä oli varsin mukavaa, shoppailtiin, otettiin aurinkoa, syötiin hyvin, retkeiltiin paikallisten matkatoimistojen retkillä - oikien rentouttavaa :). Iltaisin tyttärillä oli "kotiintuloaika", jota he noudattivat kuuliaisesti. Sen verran pieni paikka että kyllä normiteinit osaa siellä itsekseenkin kulkea, tosin aamuhyöhön asti ei sataman seuduilla nuorten tyttärien kannata antaa liikuskella. Mukavaa reissua !

• karmivat jutut?

Siis missä onAlaniasta kertovta karmivat sivut ,ei ainakaan tällä palstalla.Kyllä täällä on kerrottu negatiivisistä asioista ihan asialisesti.Vai onko kyseessä vain lapsellista liijottelua?

• :)

Itse olen matkustanut ensimmäisen kerran Alanyaan teini-ikäisenä enkä kokenut minkään näköistä vaaraa. Kaiken kaikkiaan on kyse omasta suhtautumisesta, jos päättää, että joku on syvältä jo ennen reissua, niin hyvin tod.näk. näin käykin. Kunhan vain muistaa käyttäytyä itse asiallisesti, niin saa asiallista kohtelua takaisin.

Osa näistä kirjoutuksista täällä on ainoastaan ja vain provosointia. Toki varmasti joillakin kirjoittajista on varmasti myös huonoja kokemuksia, mutta kaikkea ei kannata uskoa sinisilmäisesti.

Kysyit mitä hyvää Alanyassa on. Itse tykkään ilmastosta ja kierrellä kaupungilla shoppaillen. Tykkään myös ihastella maisemia ja kierrellä näitä nähtävyyksiä kerta toisensa jälkeen läpi, tekevät vain yhä uudelleen mielettömän vaikutuksen. Nuorillekkin riittää tekemistä ihan baarielämän ulkopuoleltakin. Päivä hyvipuistossa tai rannalla vesihärveleiden parissa saa varmasti teininkin iloiselle tuulelle. Veneretki tai vaikka vesipuisto on myös hyvä vaihtoehto sille altaalla makaamiselle :)

Nyt suosittelen matkaamaan ihan avoimin mielin ja tutustumaan paikkaan ennakkoluuloitta. Hyvää matkaa :)

• näin se vain on

Tuskin kukaan mitään provosointia kirjoittaa,kyllä jokainen kirjoittaa miten asiat itse kokee.Alania on ihan hyvä lomapaikka ,mutta itsehän turkklaiset pilaa lomafiiliksen sillä liijallisella tyrkyttämisellä. Huijata ne yritää kyllä jokaista ,vaikka kuin leikkiivät niin ystävää.

näin se vain on kirjoitti:

Tuskin kukaan mitään provosointia kirjoittaa,kyllä jokainen kirjoittaa miten asiat itse kokee.Alania on ihan hyvä lomapaikka ,mutta itsehän turkklaiset pilaa lomafiiliksen sillä liijallisella tyrkyttämisellä. Huijata ne yritää kyllä jokaista ,vaikka kuin leikkiivät niin ystävää.

"Kemal Ataturk
        6.9.2012 15:48

Nyt kyllä haukkasitte kakkaa! Alanyassa, niinkuin missäänpäin
        Turkkia ei ole mitään hyvää!!! "

Todellako väität, etteivät tämänkaltaiset viestit ole provosointia? Tähän lisäksi vielä ne kaikki white trash maalaisluuska viestit, joiden mukaan kaikki turistit makaavat miesten kanssa ja jos eivät makaa niin väkisin otetaan etc.etc. Turkissa on myös niitä huonojakin puolia, mutta täällä niitä liioitellaan ja osa jutuista on niin epäuskottavia, ettei edes kirjoittaja itse usko niihin. Niinkuin jo aiemmin sanoin, osalla on varmasti huonoja kokemuksia-tätä en ole kieltänyt, mutta kaikki eivät ole aina ihan sitä mitä kirjoitetaan.

• hyvistä ja huonoista
        :) kirjoitti:

"Kemal Ataturk
        6.9.2012 15:48

Turkkia ei ole mitään hyvää!!! "

Todellako väität, etteivät tämänkaltaiset viestit ole provosointia? Tähän lisäksi vielä ne kaikki white trash maalaisluuska viestit, joiden mukaan kaikki turistit makaavat miesten kanssa ja jos eivät makaa niin väkisin otetaan etc.etc. Turkissa on myös niitä huonojakin puolia, mutta täällä niitä liioitellaan ja osa jutuista on niin epäuskottavia, ettei edes kirjoittaja itse usko niihin. Niinkuin jo aiemmin sanoin, osalla on varmasti huonoja kokemuksia-tätä en ole kieltänyt, mutta kaikki eivät ole aina ihan sitä mitä kirjoitetaan.

Jos niistä huonoista asioista muka liijotellaan ,niin ihan samallalailla voi sanoa myös niistä hyvistä asioita paljon ,että liijottelua ja epäuskottavia.Ettei ne hyvät asiat olekkaan aina sitä mitä kirjoitetaan.Näin se vain on.

hyvistä ja huonoista kirjoitti:

Jos niistä huonoista asioista muka liijotellaan ,niin ihan samallalailla voi sanoa myös niistä hyvistä asioita paljon ,että liijottelua ja epäuskottavia.Ettei ne hyvät asiat olekkaan aina sitä mitä kirjoitetaan.Näin se vain on.

Ei hyvää päivää! Harvoin olen lukenut täällä sellaisia juttuja Alanyan hyvistä puolista, jotka kuulostavat epäuskottavilta. Toisekseen keskustelun aloittaja nimenomaan pyysi hyviä kertomuksia Alanyasta, sillä sivustolla on niin paljon negatiivisia kokemuksia. Tällöin ei liene ole väärin kertoa niistä hyvistä kokemuksista tai vaikka valaista aloittajalle, ettei kaikkea kannata uskoa.

Mitäs jos jättäisit nuo purnauksesi johonkin toiseen ei niin positiiviseen keskustelu-ketjuun? Vai onko oma lomakokemuksesi ollut niin syvältä, ettet soisi hyvää lomaa kenellekkään muulle?

• hyvää päivää
        :) kirjoitti:

Ei hyvää päivää! Harvoin olen lukenut täällä sellaisia juttuja Alanyan hyvistä puolista, jotka kuulostavat epäuskottavilta. Toisekseen keskustelun aloittaja nimenomaan pyysi hyviä kertomuksia Alanyasta, sillä sivustolla on niin paljon negatiivisia kokemuksia. Tällöin ei liene ole väärin kertoa niistä hyvistä kokemuksista tai vaikka valaista aloittajalle, ettei kaikkea kannata uskoa.

Mitäs jos jättäisit nuo purnauksesi johonkin toiseen ei niin positiiviseen keskustelu-ketjuun? Vai onko oma lomakokemuksesi ollut niin syvältä, ettet soisi hyvää lomaa kenellekkään muulle?

Siis eihän tämä mikään purnaus ole,vaan kylmä totuus. Taas paljastu miten lapsen tasolla on suurin osa Alanian matkailioista.Onkohan mikään niin vakavaa ,kuin matkailu turkissa.Eihän teille voi kun nauraa.

• Krab Hotel

Alanyassa niin monta kertaa käyneenä, etteivät sormet riitä laskemaan, sanoisin, että voit turvallisin mielin lähteä matkaan. Tuo sataman yöhuvialue lienee ainoa paikka, jonne en nuorisoa päästäisi edes kaitsijan kanssa. Jos ei muuten, niin ainakin siellä on tolkuttoman kallista! Alanyan kauppahalli on nähtävä, siellä saa myös hyvää ruokaa edullisesti. Kannattaa mennä tiistaina, jolloin siellä on torikauppiaita ja hallin yläpuolella mäellä on basaari 'Tuesday market' . Torikauppaa on myös perjantaina sataman basaarialuetta vastapäätä Atatürk bulevardin toisellla puolella olevalla pikkubasaarialueella. Suosittelen myös tutustumaan paikalliseen ruokaan 'Locanta'-kyltillä merkityissä ravintoloissa. Vuoristoretki on ehdoton, jos pää vain kestää, delfiinipuistossa on hiukka isompia otuksia kuin Särkänniemessä. Paikallisista matkatoimistoista lisää vinkkejä, jos matkanjärjestäjän ohjelma ei riitä.

• Kemal Ataturk

Turkkia ei ole mitään hyvää!!!

• Kiva paikka

Alanya on ihana paikka ja ihmiset ystävällisiä. Varokaa matkatuliaisina mahatautia.

• raijakaisa

tähän voisin vastata että onhan ne ystävällisiä ensin ,eli niin kauan kuin heillä on mahdollisuus teiltä viedä rahat , esim. näitä kojuja on paljon ja katelkaa rauhassa pari päivää ennenkuin alatte ostelemaan mitään tuliaisia , tinkimis varaa on puolet hinnasta ja jos alemmas pääset olet hyvä tinkijä :) ,, taksikuskien ystävällisyyttä varokaa sillä heille se on lisä tienestiä he vaativat viiden minuutin opastuksesta 20ekua , ,, hauskaa matkaa teille :)

• teinityttömyös

itse olin tänä vuonna kaverin kanssa kahdestaan alanyassa 2 viikkoa ja tosiaan 18 vuotta tässä juuri täytin kuten kaverinikin ja hyvin pärjättiin. Ei mitään vaaratilanteita ollut missään, kun osattiin käyttää omaa järkeä. Kaikki oli meille mukavia vaikka ei kenenkään baaripoikien matkaan lähdettykkään vaan aina illan päätteeksi kiltisti hotellille nukkumaan :)

Satamassakin baareissa ja yökerhoissa oltiin useammatkin kerrat ja sielläkään en kokenut minkäänlaisia inhottavia tilanteita, tanssittiin muiden turistien kanssa ja muutamat drinkit nautittiin ja sitten baarien kiinni mennessä vaellettiin kohti hotellia. Tottakai meille vaikka mitä ehdoteltiin ja paljon paljon paljon saatiin huomiota, mutta kunhan oma järki on päässä niin ihan mielestäni turvallinen paikka alanya on. Hotelli, jossa olimme niin siellä saimme todella hyvää palvelua, aina tervehdettiin ja kysyttiin miten voidaan ja onko kaikki hyvin ja tietysti meitä sitten vähän varoiteltiin ilta elämästä ja turkkilaisista miehistä, mutta nämä asiat jo tiedettiinkin.

Itse olin tosin jo kahdesti ennenkin käynyt alanyassa, joten paikka jo sinällään "tuttu", kuitenkaan edellisilläkään kerroilla ei mitään inhottavaa/vaarallista tapahtunut vaikka satama alueella pelkästään kaverin kanssa kuljeskeltiin :)

Joten varmasti pärjäilette ja viihdytte hyvin teinityttöjenne kanssa, vaikka he varmasti saavatkin paljon huomiota näiltä turkkipojilta, kunhan kaikki vaan muistavat käyttää omaa järkeään ja ottaa vaan oikean asenteen koko turkkia kohtaan :D Ja oi että olkaa onnellisia, kun pääsette karkuun tätä suomen syksyä sinne lämpöön ja aurinkoon! Hauskaa lomaa teille, viihdytte varmasti !:)

• Niin metsä vastaa...

Kiva lukea noin fiksuista tytöistä kun niitä toisenlaisiakin tuntuu olevan aika paljon. Alanya on kiva paikka ja varmasti viihdytte.

• ellibes

Aloittajalle sanoisin ,että lähde reissuun iloisin mielin teiniesi kanssa ,saatte varmasti mukavan lomaviikon Alanyassa.Olen käynyt Turkissa kymmeniä kertoja ja mitään sellaista"kauheaa" ei tule kyllä mieleen ,mistä ensikertalaista tulisi erityisesti varoitella. Normaalilla järjellä varustettu ihminen osaa kyllä toimia asiaan kuuluvalla tavalla jos jotain ongelmia tulee vastaan .Unohda puheet ns. "kusetusyrityksistä" ja tavarantyrkytysintoisista kauppiaista ym. Sinullahan on silmät päässä ja jalat alla jos joku ei miellytä ,ja puhuakin saa.
      Kauppiaiden ohi on helppo kävellä ja sanoa vain "kiitos ei".Ei ne väkisin myy ,jos et itse halua.Turha tehdä tästä tyrkytyksestäkin niin iso numero näilläkin palstoilla.Se on heidän tapansa ,Turkki on Turkki ja Suomi on Suomi.

Jos lähtee ulkomaille lomareissulle ,niin onko järkeä lähteä sinne kyyläämään ks. maan "virheitä" ja epäkohtia ja vielä mennä samaan paikkaan uudelleen mahdollisesti useammankin kerran ja sitten valittaa joka mitättömästä pikkuasiasta.

Olen reissannut Turkissa tuhansia kilometrejä ,pohjoisesta etelään ja päinvastoin ja välillä lounaisrannikollakin ja aina silloin tällöin käyn myös Alanyassa. Sen negatiivisen asian totesin tänä kesänä ,että hintataso oli kohonnut melkoisesti Alanyassa.Toivotan aloittajalle ihanaa lomaa Alanyassa ja uusia upeita kokemuksia.Itse lähden Antalyaan parin viikon päästä.

• AlfMelmac

Tuttu nainen raiskattiin eli joku basaarihuijaus on pieni juttu.....

• mama78

Alanya on aivan ihana kohde!! Olemme olleet perheemme kanssa siellä 3 viikkoa yhteensä, eikä ikinä ole mitään sattunut. Pahaa sanottavaa ei ole!!

Jokainen tekee itse omat lomakokemuksensa, meitä on moneksi joten ei kannata lukea negatiivisia kirjoituksia. Meitä ei ole ikinä huijattu, ei ole varastettu mitään. Toki kannattaa olla rahoista tarkka..kuten saa olla suomessakin.

Mihin tahansa sinä menet maailmalla, siellä on omat vinkeet. Alanyassa ei yritetä huijata sen enempää kuin esim egyptissä, kanarialla jne..

Tottahan toki basaareissa myyjät yrittää nostaa hinnat taivaisiin ja siitä kaupanteko alkaa, mutta sehän on just osa sitä niiden kulttuuria. Basaarit voi kiertää kaukaa ja shoppailla normaaleissa kaupoissa joissa kiinteät hinnat.

Hyvää Alanyan lomaa teille..se on ihana kohde!!

• ihme viestiä

"Meitä on moneksi joten ei kannata lukea negatiivisiä kirjotuksia."Et voi olla tosissasi. Kyllä minä ainakin haluan kuulla totuukksia ,enkö vain ruusunpunaista huttupaskaa.

ihme viestiä kirjoitti:

"Meitä on moneksi joten ei kannata lukea negatiivisiä kirjotuksia."Et voi olla tosissasi. Kyllä minä ainakin haluan kuulla totuukksia ,enkö vain ruusunpunaista huttupaskaa.

Kyse lienee onkin siitä, että jos on lomalle lähdössä kannattaa paikkaan lähteä avoimin mielin ilman ennakkoluuloja, jotta voi itse päättää tykkääkö paikasta vai ei. Jos ihminen lähtee jo valmiiksi negatiivisella asenteella liikenteeseen, ei lomasta varmasti irtoakkaan mitään hyvää. Jos etsii joka paikasta vikoja, niin niitä vikoja kyllä löytyy. Lomalla kuuluu nauttia ja pitää hauskaa, mutta voihan siellä toki murjottaa ja istua hotellissa- kukin tavallaan. Toivotan alkuperäiselle kirjoittajalle mukavaa reissua ja sinulle mukavia hetkiä täällä Alanya-keskustelupalstalla niitä "totuuksia" etsien!

• Matkaaja

Olen käynyt usein Alanyassa ,lähde positiivisella asenteella matkaan .Voit kaikessa rauhassa soppailla ,käydä uimassa ja nauttia hyvästä ruuasta.Siisti paikka ,ihmiset ystävällisiä,kauppiaat tarjoaa kyllä ostettavaa mutta kun sanoo ettei tarvitse jättävät kyllä rauhaan.Mukavaa ja rentouttavaa matkaa sinulle ja tyttärillesi.....

• mammabetalar

Kiitokset kaikille ihania viestejä laittaneille Alanyan kävijöille! Teidän viestinne saivat minut uskomaan, että normaalille rantalomalle lähdetään. Iloinen mieli ja positiivinen asenne otetaan vain mukaan. Annan teinien mennä omia menojaan, mutta kotiintuloajat tiukoiksi asetan. Itse makaan auringossa, kävelen pitkin rantaa, ja katselen yksikseni auringonlaskuja rantahotelliltani. Ihanan rentouttava loma siis tiedossa.

Kiitos kaikille, teidän viestinne pelastivat lomamatkamme ennenkuin se edes alkaa :)

• Syyslomailija

Olen matkustellut paljon ja Alanya on tuttu paikka,monet syyslomat viettänyt kyseisessä paikassa ja paikka mitä mainioin rantalomanviettoon.Älä ota kuuleviin korviin asiattomia kirjoituksia koska joka maassa on omat epäkohtansa.
        Nauti lomastasi ja kerro kokemuksestasi maasta kotiinpaluun jälkeen tällä palstalla,olisi kiva kuulla kuinka lomasi sujui kun sait kuitenkin positiivista palauteetta maasta.Turkki on ihana paikka lomailla.
        Mukavaa aurinkoista matkaa sinulle ja tyttärillesi.

• alanyarakkauss

Netissä tunnetusti voi kirjottaa mitä vaan jten ei kannata niitä karmeita juttuja uskoa. En tiedä miksi joillakin suomalaisilla on jonki sortin viha ja kateus Alanyaan. Mutta niin, ihan normaali rantalomakode se on siinä kaikki muutkin. Itse käyn siellä 2-3 kertaa vuodessa, täysin ihastunut siihen paikkaan!! :)

• eikö ole näin

Voi hyvä jumala näitä ääliöitä Enpä usko että kellään on pitään vika tai kateus suhdetta Alaniaa.Enkö usko myöskään että matkaan lähdetään mitenkään negatiivisellä mielellä. Kyllähän jokainen haluaa että matkalla on mukavaa ja rentouttavaa ,mutta niitä huonoja asioitakin voi sattua ja niistäkö ei sasi puhua.En usko kenenkään kirjoittavan mitään omiaan ,kyllä ne negatiiviset jutut varmasti totta on.Usko myös että jokainen tälläkin sivulle kirjoittanut tietää tutuuden alanian huonoista puolista ,vaikka muuta väittäävät.

• KohtaAlanyaan
        eikö ole näin kirjoitti:

Voi hyvä jumala näitä ääliöitä Enpä usko että kellään on pitään vika tai kateus suhdetta Alaniaa.Enkö usko myöskään että matkaan lähdetään mitenkään negatiivisellä mielellä. Kyllähän jokainen haluaa että matkalla on mukavaa ja rentouttavaa ,mutta niitä huonoja asioitakin voi sattua ja niistäkö ei sasi puhua.En usko kenenkään kirjoittavan mitään omiaan ,kyllä ne negatiiviset jutut varmasti totta on.Usko myös että jokainen tälläkin sivulle kirjoittanut tietää tutuuden alanian huonoista puolista ,vaikka muuta väittäävät.

Kukaan ei käsittääkseni ole väittänyt, etteikö alaniassa (Alanyassa) olisi huonojakin puolia. Joka paikassa on. Monella ne pienet negatiiviset asiat jäävät niiden positiivisten kokemusten varjoon. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos on asiallinen saa useimmiten myös asillista kohtelua takaisin. Jos haistattaa pitkät niin saa varmasti paskamaista kohtelua takaisin. Niin se kuule menee ihan täällä Suomessakin.

P.S. Yllättävää kyllä olen myös itse jakanut niitä PIENIÄ negatiivisia kokemuksia tällä sivustolla sellaisessa ketjussa, joissa on keskusteltu myöskin niistä huonoista puolista.

• dsdsdsdssdssd
        KohtaAlanyaan kirjoitti:

Kukaan ei käsittääkseni ole väittänyt, etteikö alaniassa (Alanyassa) olisi huonojakin puolia. Joka paikassa on. Monella ne pienet negatiiviset asiat jäävät niiden positiivisten kokemusten varjoon. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos on asiallinen saa useimmiten myös asillista kohtelua takaisin. Jos haistattaa pitkät niin saa varmasti paskamaista kohtelua takaisin. Niin se kuule menee ihan täällä Suomessakin.

P.S. Yllättävää kyllä olen myös itse jakanut niitä PIENIÄ negatiivisia kokemuksia tällä sivustolla sellaisessa ketjussa, joissa on keskusteltu myöskin niistä huonoista puolista.

Lopeta jo paskan kirjottaminen .Yksikään turisti ei varmasti mitään paskoja huutele. Basareiden myyjiltä voi kylläkin kuulla näitä paskahuutelua ,jos kauppa ei synny.

• KohtaAlanyaan
        dsdsdsdssdssd kirjoitti:

Lopeta jo paskan kirjottaminen .Yksikään turisti ei varmasti mitään paskoja huutele. Basareiden myyjiltä voi kylläkin kuulla näitä paskahuutelua ,jos kauppa ei synny.

Sullahan on selkeesti asenne kohdallaan :DDD
        Mähän kirjotan just sitä paskaa mitä itse haluan, niinhän säkin teet.
        Oletko koskaan liikkunut asunnostaasi ulos? Kirjoituksestasi päätellen et, sillä jos olisit tajuaisit sen, että maailma on pullollaan ihmisiä, joilla ei ole minkään näköisiä tapoja- osa heistä on turisteja.

• mitähän viellä?
        KohtaAlanyaan kirjoitti:

Sullahan on selkeesti asenne kohdallaan :DDD
        Mähän kirjotan just sitä paskaa mitä itse haluan, niinhän säkin teet.
        Oletko koskaan liikkunut asunnostaasi ulos? Kirjoituksestasi päätellen et, sillä jos olisit tajuaisit sen, että maailma on pullollaan ihmisiä, joilla ei ole minkään näköisiä tapoja- osa heistä on turisteja.

"Oletko koskaan liikkunut asunnostasi ulos"Salikaa nauraa näille ääliä vastauksille.

• mami76**

Alanya on kiva paikka! Luulen että Suomalaiset olisivat vieläkin kierompia , jos meillä maassa toimisi samanlainen kauppittelusysteemi. Kannattaa kuitenkin varoittaa tyttöäjä Turkin liikenteestä..siellä ei kannata luottaa liikennevaloihin vaan siellä on säännöt kuin villissä lännessä..se menee kuka ensin uskaltaa!

mukavaa lomaa!!

• AlfMelmac

Äiti ja kaksi teinityttöä, slurps. Kyllä yksi turkkilainen rantagigolo viihdyttää koko loman. tarjoatte yöseuraa, maksatte ruoat ja juomat niin kyllä aika kulkee. Hyviä muistoja ja voihan sitten Suomessa kulkea parin kuukauden päästä ylpeänä maha pystyssä.

• onkohan ylpeänä?

Näin kävi hyvälle ystävälleni nyt kulkee maha pystyssä ja tämä turkin kolli on naimisisa saksalaisen naisen kanssa ja heillä on kaksi lasta.Että näin siellä voi käydä.

• Tuo on
        onkohan ylpeänä? kirjoitti:

Näin kävi hyvälle ystävälleni nyt kulkee maha pystyssä ja tämä turkin kolli on naimisisa saksalaisen naisen kanssa ja heillä on kaksi lasta.Että näin siellä voi käydä.

parasta, mitä idioottihutsuille voi tapahtua:)

• maailman matkaaja

ei mikään kovin ihmeellinen paikka.lämmintä riittää,ruoka ei mitenkään mairittelevaa,mukavat rannat ja altaat ja turvallista.hintataso suht korkea pääosin.sanoisin että perus turisti rysä.ei tarvi toista kertaa käydä.seuraavax borneo olis suuntana.

• turkey

Meillä on asunto Alanyassa ja olemme käyneet siellä tänäkin
        vuonna jo neljä kertaa ja lähdemme sinne jälleen marraskuussa, takaisin tulemme jouluksi. Jos meillä ei olisi koiraa olisimme siellä paljon pitempiä kausia. Eikö se jo kerro
        paikan hienoudesta. Mitä ruokaan tulee olet käynyt huonoissa kuppiloissa( tai olet tottunut viidentähden ravintolaruokaan). , koska ruoka siellä on tosi hyvää. Toivotan sinulle oikjein hyvää
        Borneon matkaa ja ihania ruokia siellä.

• eino.

Alaniasta juttua. Tämä ei ole feikki. Kleopatraranta on ihan ok. Vuoren toisella puolella oleva ranta ei ole niin puhdas, kun menee kauemmas poispäin kaupunkia. Eli kannattaa valita hotelli läheltä kleopatrarantaa.

Alanian läpi menee vilkasliikenteinen tie.

Niin Alania on rantakaistaleella johon rakennettu paljon hotelleja ja se on muutamassa päivässä nähty.

Niin siellä on kesällä aika kuuma.

• nössöpek

Söin hyvän pizzan siellä vuonna 2003, en muista ravintolan nimeä.

• isooomummuu
        nössöpek kirjoitti:

Söin hyvän pizzan siellä vuonna 2003, en muista ravintolan nimeä.

Tällainen jo mummoikäinen äiti kyllä ihmettelee aloittajan ilmaisua "annan teinien mennä menojaan ja annan kotiintuloajat". Näin en itse tekisi missään vieraassa paikassa, en Suomessakaan. Teinit ovat teinejä ilman aikuisen järkeä ja se mikä käy kotona tutuissa ympyröissä ei välttämättä käy tai ole turvallista muualla.
        Päivisin teinit menkööt menojaan, mutta kotiintuloaika voisi olla vaikka kello seitsemän eli ennen kuin tulee pimeä. Tai sitten menet mukaan esiliinaksi.
        Muista myös, että monien ulkomaalaisten, myös turkkilaisten ova vaikea arvoida esim. suomalaisten teinien tai tyttöjen ikää ja sinun teinisi voivat näyttää turkkilaisten poikien silmissä aikuisilta.

• Perhelomalainen

Samaa asiaa pohdin minäkin, tosin ei tainnut olla puhetta minkä ikäisistä teineistä oikein on kyse, se on kuitenkin aika laaja käsite. Itse en anna omien teinien mennä itsekseen, eikä niillä ole siihen ollut halujakaan,vaikka ovat jo 13-18 välilltä.
      Meillä lomaillaan perheen kesken ja nautitaan toistemme seurasta, kun siihen on kerrankin aikaa.

En tiedä olis ehkä vähän eri asia jos kaupunki olis jo ennestään hyvin tuttu, mutta ekaa kertaa ollaan menossa, joten harkitsisin tosi tarkkaan päästäisinkö heidän keskenään johonkin.

Mutta kyllä minäkin asettaisin aikaiset kotiintuloajat JOS olis tarvetta.
      Mut kukin tyylillään..

• Gumus

Onko maailma muuttunut noin vaaralliseksi? Siskoni kiersi 80-luvun puolessa välissä 16 vuotiaana interraililla Euroopan yhdessä saman ikäisen ystävättärensä kanssa. Hengissä ja ongelmitta reissusta selvisivät. :)

• eino.

Kerran käyneenä en menisi Alaniaan uudestaan. Makunsa kullakin.

Itse en tykkännyt, kun huijattiin takkiostoksisssa. Laatunahka maksaa Turkissa ja Suomessa yhtä paljon.

Niin Alanya ei ole nuorison bilepaikka. Lämpöä riittää. Kannattaa pitää myös rahoistaan huolta ja katsoa, ettei tule huijatuksi.

• mammabetalar

Ihmetelkää te mummot mitä tahansa, perheemme on avoin asioista/ avoin asioille sekä luotan tyttäriini todella paljon. He ovat erittäin fiksuja, maailmaa paljon nähneet, joten annan heidän mennä jopa rannalle kaksistaan ottamaan aurinkoa, tai käymään kaksistaan paikallisessa kaupassa ;)

Ehkä teidänkin kannattaisi luottaa teini-ikäisiinne, jospa he yllättävätkin teidät fiksulla käytöksellä :D

Matkamme on sen verran lyhyt (menemme reittilennoilla), ettemme aio käyttää matkaamme, kuten emme ole käyttänyt koskaan muitakaan etelänlomamatkoja, shoppailemiseen.

Syyslomailijalle: varmasti tulen kertomaan matkamme hyvät ja huonot puolet matkan jälkeen. Katsotaan, mitä pidin Alanyasta.. aikomukseni on mennä sinne vailla odotuksia ja nauttimaan lämmöstä.

Muuten, onko teillä kokemuksia takseista Antalyasta Alanyaan? Olemme vasta aamuyöstä perillä.

• Gumus

Nostin ylös lentokenttätakseista käydyn keskustelun.

• buykannnn

No tämä mummo kyllä nyt käsitti, että teinit menee illalla; toki nyt rannalle voivat mennä ja kaupungille ilman aikuista.
        Meidän teini-ikäisiin on luotettu, mutta on myös valvottu ja hyviä niistä tuli!
        Toisinpäin on ajeltu taksilla ja omalla vuokra-autolla molempiin suuntiin kuten myös muilla kuljetuksilla (paitsi lomalentojen busseilla). Takseja saa kentän edestä, hinnat ehkä 80€ tienoilla, matkaahan on noin 120km. Siellä on myös pikkubusseja, mutta kokemusta niiden käytöstä tai etukäteisvarauksista ei ole.

• 26
        buykannnn kirjoitti:

No tämä mummo kyllä nyt käsitti, että teinit menee illalla; toki nyt rannalle voivat mennä ja kaupungille ilman aikuista.
        Meidän teini-ikäisiin on luotettu, mutta on myös valvottu ja hyviä niistä tuli!
        Toisinpäin on ajeltu taksilla ja omalla vuokra-autolla molempiin suuntiin kuten myös muilla kuljetuksilla (paitsi lomalentojen busseilla). Takseja saa kentän edestä, hinnat ehkä 80€ tienoilla, matkaahan on noin 120km. Siellä on myös pikkubusseja, mutta kokemusta niiden käytöstä tai etukäteisvarauksista ei ole.

Alkuperäinen kyseli positiivisia asioita Alanyasta, tässä tulee:

- hyvät soppailumahdollisuudet. Halvalla saa, jos jaksaa tinkiä.
        - aikaisin keväällä jo lämmintä, kuten myös pitkälle syksyyn. Ehdottomasti suosin matkustamista juuri keväällä tai syksyllä.
        - loistava ruoka
        - ihmiset ystävällisiä, palvelu hyvää ja eritoten lapsista tykätään
        - hotellit siistejä (ainakin se missä olin)
        - hygieenia hyvää (taas perustuu omaan hotelliin)
        - Alanyassa pärjää "ummikko" matkuastajakin, kaikki palvelut lähellä ja englannilla pärjää, jotkut oppaat osaavat suomeakin
        - monipuolinen lomakohde: rantaloma, paljon nähtävyyksiä elimjokaiselle taatusti jotain

Jos nyt negatiivista hetaan niin:

- pitkä bussimatka lentokentältä
        - liian innokkaat kaupustelijat
        - keskikesällä liian kuuma
        - turisteja liikaa keskikesällä
        - kauppiaat tekevät nippukauppoja, esim. kolme t-paitaa tietyllä hinnalla, kannattaa olla tarkkana, etteivät viilaa linssiin
        - valuutan vaihto, tosin euroillakin pärjää
        - tinkaaminen käy työstä
        - liikenne sekaista, ajetaan lujaa

Eli kaiken kaikkiaan ihan mukava paikka! Uskon, että juuri nuoriso viihtyy Alanyassa!

• "#"#"##"
        26 kirjoitti:

Alkuperäinen kyseli positiivisia asioita Alanyasta, tässä tulee:

- hyvät soppailumahdollisuudet. Halvalla saa, jos jaksaa tinkiä.
        - aikaisin keväällä jo lämmintä, kuten myös pitkälle syksyyn. Ehdottomasti suosin matkustamista juuri keväällä tai syksyllä.
        - loistava ruoka
        - ihmiset ystävällisiä, palvelu hyvää ja eritoten lapsista tykätään
        - hotellit siistejä (ainakin se missä olin)
        - hygieenia hyvää (taas perustuu omaan hotelliin)
        - Alanyassa pärjää "ummikko" matkuastajakin, kaikki palvelut lähellä ja englannilla pärjää, jotkut oppaat osaavat suomeakin
        - monipuolinen lomakohde: rantaloma, paljon nähtävyyksiä elimjokaiselle taatusti jotain

Jos nyt negatiivista hetaan niin:

- pitkä bussimatka lentokentältä
        - liian innokkaat kaupustelijat
        - keskikesällä liian kuuma
        - turisteja liikaa keskikesällä
        - kauppiaat tekevät nippukauppoja, esim. kolme t-paitaa tietyllä hinnalla, kannattaa olla tarkkana, etteivät viilaa linssiin
        - valuutan vaihto, tosin euroillakin pärjää
        - tinkaaminen käy työstä
        - liikenne sekaista, ajetaan lujaa

Eli kaiken kaikkiaan ihan mukava paikka! Uskon, että juuri nuoriso viihtyy Alanyassa!

Hyvää palvelua ,ei ole ainakaan kiinteissä kaupoissa ,missä on turkkilaisia nuoria tyttöjä myyjinä ,kyllä on naama niin happamen näköinen ja katse että mitäs tänne tulette.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      22
      2808
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1932
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      52
      1775
    4. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      67
      1769
    5. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1693
    6. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      121
      1674
    7. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      70
      1450
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1245
    9. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1198
    10. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1198
    Aihe