Tietääkö kukaan saako Raahesta mistään salmiakkijauhetta vai pitääkö lähteä oulusta asti hakemaan??
FilmTownia mietin, taidan soittaa sinne sitten kun aukeaa.
Sit tietenkin näitä kahviloita, mitä kahaviloita raahessa on kuin tiina-elina? (myisköhän kahvilat edes mulle, no pitää soitella ja kysellä :D )
Mutta ois kiva jos joku osais sanoa heti jos tietää että mistä saa tai mistä ei saa.
Mistä saan salmiakkijauhetta????
7
755
Vastaukset
- höööntsee
Jauha itse jostain salmiakista jos ei löydy.. Shittarissa voisi olla jossain hyllyn välissä.
- salmiakkikossuuu
apteekista varmaan saa, myös kaupoista saa jotain leivonta mursketta ja karkkihyllyillä saattaa myös olla jotain salmiakkipulveria ainakin ennen myytiin semmoista.
Lidlissä myydään myös håganolin salmiakkimixeriä (nestemäistä) - jauhe
kysy pastilli pojalta.
- NH4Cl
Tässä 25-prosenttista ainetta sokerilla ja rypälesokerilla jatkettuna:
http://www.maustekauppa.net/salmiakki-pussi-250g-p-174.html
PS. Ammoniumkloridi on tymäkkää tavaraa, sillä saa monenlaiset leipomukset pilattua. Parhaiten aine soveltuu lakritsipötköjen kevyeen tomuttamiseen. Myös irtomakeispussiin voi laittaa teelusikallisen ja ravistella sen tasaiseksi levittämiseksi. Aine jämeröittää monenlaisten makeisten makua niitä pilaamatta.- NH4Cl
Korostan vielä malttia annostelussa. Tuo 250 gramman pussi riittää todella pitkälle.
- oskuk
6e posti tuolle salmiakkipussille. Aika törkeä postimaksu. Jää ostamatta.
- NH4Cl
Siksi kannattaakin tilata erilaisia mausteita samalla kertaa.
Vertaapa vaikka mustapippurirouheen kilohintaa (noin 23 eur/kg) niiden vähittäiskaupassa myytävien pikkupussien ja -purkkien hintoihin (yli 40, jopa yli 50 eur/kg):
http://www.maustekauppa.net/mustapippri-rouhe-purkki-340g-p-59.html
Yli viidenkymmenen euron tilaukset toimitetaan ilman postikuluja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan2014224- 2443374
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus12831En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.792295Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va851963Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391609- 1381270
- 151228
- 481208
- 991131