työtoverini kadehtii minua?

laitostyöläinen

hän pitää minua hieman yksinkertaisena, koska yleensä soljun virran mukana ja kysyn mielelläni toisen mielipidettä eri asioissa. En halua "päteä" vaikka siihen pystyisinkin. Joskus kun sitten harmittaa, niin näytän osaamiseni hänelle ja hänelle tulee kova pätemisen tarve sillä sekunnilla. Hän huomauttelee mm. atopiastani tai tiukasta työpaidastani, joka on joustavaa stretchiä ja siis erittäin hyvä laitostyössä. Jos ehdotan jotain parempaa työtapaa, se ei käy ja kun teen niinkuin olen oppinut, hän tekee toisin. Esim. joku tietty toimenpide jonka teen, hän lopettaa sen "väärällä tavalla" . Kun jotain pitäisi tehdä kahden voimalla, hän muka esittää sen tekevänsä ja kaikki painolasti jää minun hartioilleni. Hän tekee paljon väärin asioita ja yrittää sälyttää sen toisen syyksi. Onko hän kateellinen vai mikä ihme tässä nyt mättää? Itse olen ystävällinen ja kiltti kaikkia kohtaan vaikka joskus jokin asia suututtaisikin. Hymyilen pääasiassa aina. Parempi tehdä hyvässä ilmapiirissä töitä kuin kateellisten panettelemana.

7

375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todistettavasti on

      tuttuja muistoja omilta työpaikoilta. lopuksi ei enää pystynyt vain hymyilemään ja ystävällisyys joutui samaan romukoppaan.

      silleen sitä ihmispolo muuttuu ilopilleristä ilonpilaajaksi :->

    • :9

      Hyvät tavat ja käytös tulkitaan helpostiti heikkoudeksi.
      Ole reilusti kpää: juoruile, juonittele, kyttää, kyräile. sössötä ja selitä.
      Tai kuten modernimpi termi kuuluu, verkostoidu.
      Tai vaihtoehtoisesti esitä amebaa ja antikristusta ja toivo, että työtoverisi hento itsetunto ei tunne kateuden katkeraa kalkkia.

    • Katteus kukoistaa

      Kateus, katkeruus ja pahansuopuus, toisista keksimällä keksitään paskapuheita, vääristellään toisen puheita, irvistellään seläntakana jopa näytellään keskaria ja hyvästä työntekijästä saadaan mustamaalaamalla työpaikan kiusaaja sekä laiska työntekijä. Näin meillä kunta-alalla, jos et kuulu joukkoon.

    • 16+1

      Ja tämähän (kiusaaminen) alkaa siis jo yleensä koulussa, monesti jopa aikaisemmin esim. päiväkodissa tai esikoulussa. Jotkut ihmiset joutuvat koko elämänsä ajan olemaan kiusattuna.

      Itse olen kokenut lievää kiusaamista ala-asteelta lähtien. Joko syrjintää, haukkumista ja jopa pari kertaa fyysistä väkivaltaa. Lukiossa sain olla aika rauhassa, mutta siellä eräs opettaja kohteli minua kuin ilmaa ja nolasi muiden edessä tahallaan.

      Olin erilaisissa lyhytaikaisissa töissä lukion jälkeen ja muutama vuosi meni aika rauhallisesti. Opiskelin sos ja terv alaa ja sain töitä sairaalasta. Siellä taas kiusaaminen alkoi hyvin pian. Ja monen ihmisen taholta. Ehdin olla useammassa kohteessa töissä ja joka paikassa olin kuin susilauman keskellä.

      Lopulta jouduin lähtemään pois työpaikastani. Olen tällä hetkellä tyytyväinen tilanteeseen ja sain uutta työtä, mutta kyllä ikävät muistot varjostaa mieltä. Miksi minua ei voitu hyväksyä joukkoon?

    • hoitaja xxx

      Naiset ovat kuin raatelelevat pedot..Jos joku on hyvä työssään ja saa potilaiden kiitokset-se on paha paikka sille kärttyisälle keski-ikäiselle hoitaja- kollegalle.Alkaa juorouilut,selän takan puhe tms..Oikein kilvan yritetään näyttää uudelle etttä sinä et osaa mitään..No onneksi on fiksumpia työpaikkojakin..

    • katriina20

      Pahansuopuuden ja ilkeilyn taustalla on usein hallitsematonta kateutta. Suosittelen lukemaan Susanna Lundellin kirjoittaman kirjan Kateus työyhteisössä, siinä kuvataan osuvasti työelämässä ilmenvää kateutta ja annetaan hyviä neuvoja kateuden hallintaan.

    • kateus -> kiusaus :(

      Suomessa on paljon enemmän työpaikka kiusaamista kuin monissa muissa maissa. Siihen on selitys: Suomalainen on usen kateellinen jos toisella on vaikka hienompi auto parkkipaikalla tai jos hänellä on tyylikkäämmät vaatteet kuin itsellä. Tuollon kadehtija alkaa vihata sitä kenellä on asiat paremmin ja sitten syntyy viha. Ulkomailla ihmiset jotka näyttävät rikkauttaan tai paremmuuttaan sen sijaan että heitä kadehdittaisiin, he saavat hyväksyntää, mutta se ei johdu kateudesta! Suomessa on liikaa kateutta, synkkyyttä ja itse sääliä. Ei uskalleta hymyillä eika puhua suoraan omista tunteistaan ja siinä vaiheessa ihminen rypee itsesäälissä. Suomalaisten pitäisi muuttaa asennettaan ja ajatella asioista hyvää. Jos jollain on hieno auto ajattele että se vain haluaa nauttia elämästään ja antaa rahoillensa vastinetta. On suomalaisissa paljon hyviäkin puolia, mutta on myös paljon parannettavaa. :) Toivottavasti en provosoinut ketään, haluaisin vain että huonot asenteet parannettaisiin niin olisi kivempi elää, oli sitten köyhä tai rikas kaikki olisi hyväksyä sellaisenaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe