Avainten palautus poismuuttaessa

Kullero78

Lyhyesti. Vuokranantaja ei ottanut minuun yhteyttä minne avaimet palautetaan. En katsonut velvollisuudekseni ottaa yhteyttä vuokranantajaan itse. Muutin siis pois ja tiputin ne asuntoon postiluukusta.

Irtisanomislaput ja kaikki olivat kohdillaan eikä siltä kantilta ole ongelmaa.

En löytänyt mitään lakipykälää koskien vuokralaisen velvollisuutta avaimien palautuksessa.

Toiminko väärin? Vuokranantajaa siis ei itseä kiinnostanut ottaa minuun yhteyttä irtisanomislapun saamisen jälkeen.

5

4894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jätätasunnonsisäl

Joo aivan oikein teit. Kuuluu jättää asunnon sisälle ja lukita ovi lähtiessäsi.

• jos ei ole avainta

Pykälissä ei lue sen enempää avaimista kuin lukoistakaan, mikään lakihan ei edellytä että asunnossa olisi lukkoja.

Asunto tulee kuitenkin olla kokonaan vuokranantajan käytössä muuttoa seuraavana päivänä, eli käytännössä tuo tarkoittaa sitä että kaikki avaimet on luovutettu pois.

Olisi kyllä ollut asiallista saada vuokraisäntä kiinni ja sopia se miten luovut avaimista. Voihan olla että vuokraisännällä ei ole avaimia asuntoon ja se olet sitten kyllä sinä joka maksaa oven avauksen, koska et ole luovuttanut avaimia asianmukaisesti.

Mutta jos vuokraisännällä on avain asuntoon, niin asia lienee kunnossa.

• Kullero78

Minusta taas on erikoista, ettei avainten saaminen haltuun kiinnostanut sen vertaa, että vuokranantaja olisi kysynyt milloin muutan pois tai milloin luovutan avaimet. Saapa nähdä.

• e77er

Se taitaa olla sinun velvollisuutesi vuokrasuhteen päättyessä palauttaa avaimet vuokranantajalle (on kirjattu hyvään vuokratapaan). Ei sitten sinuakaan kiinnostanut asia sen vertaa, että olisit soittanut vuokranantajalle avaimista?

Jos vuokranantajallasi ei ollut vara-avaimia sinun vuokraamaasi asuntoon ja olet jättänyt ne asunnon sisäpuolelle, niin saatat saada laskun lukkosepältä.

• sana kiertää!

Kyllä minä aina olen itse kysynyt miten avaimet palautan. Yleensä ne on saanut jättää asuntoon, isännöitsijä on sitten lopputarkastuksen ohessa ne ottanut. Varo vain, ettei sinuun oteta yhteyttä ja sanota, että et ole avaimia palauttanut ja saat maksaa edelleen vuokraa. Itseäni suojellakseni olen itse ottanut aina yhteyttä vuokranantajaan (isännöitsijään) eikä koskaan ole ollut millaisia ongelmia. Tuo sinun asennoitumisesi kyllä vähän viittaa tosi huolimattomuuteen ja voi tulla päivä, jolloin et saa minkäänlaista vuokra-asuntoa. Moni vuokranantaja tietää toisistaan ja saattavat olla tuttujakin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2873
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe