Kylppärissä valkosia ällöttäviä matoja! Miten niistä pääsee eroon? Ilm. jotakin sokeritoukkia?! Ja varmaan viemärin kautta tulevat, kun muualla ei ole kuin vessassa. Talo rakennettu 91, niin ei hirveen vanhakaan ole. Onko kenelläkään muulla ollut kys. matoja ja miten niistä on päästy eroon? Ihan ällöttää vessaan mennä, kun ei tiiä mistä ne hyökkää, muutenkin on ötökkä ja matofobiat! Joskus olen kuullut että sokeritoukkia tulee jos on likaista, vaan siitä ei kyllä ainakaan johdu...suursiivous joka viikko ja joskus muutaman kerran viikossa luutuan lattiat.
TOUKKIA VESSASSA
15
655
Vastaukset
- Ällöttää!!26
Omistunasunto siis kyseessä.
- Vesieristys mies..
Siellä on satavarma kosteusvaurio. Toukat viihtyvät kosteassa, joten purkuun ja kuivaukseen menee.
- Ällöttää!!26
Ostettiin tämä asunto kesäkuussa, edellinen omistaja tehnyt kosteusmittauksen puoli vuotta sitten, voiko siinä ajassa tulla kosteusvauroita?
- vesieristys mies...
On ollut kosteutta tod.näköisesti jo ennen mittausta. Mittaajia, ja mittaustapoja on niin monenlaisia. Varsinkin jos ed. omistaja on itse mitannut, niin tulee helposti
mitattua vähän sinnepäin. Ainoa tapa varmistua on tehdä vähintäänkin reikiä, ja mittailla pinnan alta. - Asentaja ...
Ajattelepas miksi edellinen asukas myi asunnon??
Oliskos ollut toukkia ja matosia?
Remonotinti on kallista ja aikaa vievää...
- kaikki on mahollista
Väärien vesikytkentöjen kanssa voi.
- ggghjuu
Pitäisi olla edes kuva niin osaisi sanoa ehkä jotain siitä mitä noi on ja mistä johtuu niiden ilmestyminen. Sokeritoukka ei ole mato.
Ei kaikki johdu kosteudesta. Voi tulla ihan mistä vaan.
Voi tulla vaikka linnun pesästä jos sellainen mahdollisuus ylhäällä on olemassa. - kokemusta on
Jos on sokeritoukka ja kosteusvauriot on suljettu pois, niin sitten käydään sokeritoukan kimppuun myrkyllä. Jos kyseessä on taloyhtiö, ota yhteys isännöitsijään ja pyydä tekemään selvitys, onko muilla samaa ongelmaa. Kun on selvitetty ongelman laajuus, tilaatte myrkyttäjän paikalle, esim. desinfiointia harjoittavat firmat tekevät myrkytyksiä. Myrkytys tehdään kahdesti, toinen n. kuukausi ensimmäisen jälkeen.
Myrkytyksen jälkeen saat sanoa bye bye sokeritoukille.- jassoo
Sokeritoukat on ns. pöytävieraita eli hyötyvät ihmisestä muttei niistä ole meille mitään vaaraakaan.Lienee joka asunnossa sellaisia mutta kaikki eivät niitä vain huomaa kun tykkäävät liikkua erityisesti pimeällä ts. yöaikaan ja piileskelevät mielellään mm.mattojen alla tai listojen väleissä.Syövät kaikenlaista mitä meiltä tai meistä (hilsettä) putoaa.Joten ei paniikkia!
- jassoo
Sokeritoukat on ns. pöytävieraita eli hyötyvät ihmisestä muttei niistä ole meille mitään vaaraakaan.Lienee joka asunnossa sellaisia mutta kaikki eivät niitä vain huomaa kun tykkäävät liikkua erityisesti pimeällä ts. yöaikaan ja piileskelevät mielellään mm.mattojen alla tai listojen väleissä.Syövät kaikenlaista mitä meiltä tai meistä (hilsettä) putoaa.Joten ei paniikkia!
- sdsgdgsgs
ootko muistanut pestä lattiakaivon viikoittain? ja pitää patterit täysillä jotta kylppäri kuivuu.
- puhdasta
Aivan, sokertoukka on täysin vaaraton niitä on varmaan joka ainossa talossa, olen nähyt sairaalassa, hotellissa ja meillä kotona ja naapureilla.
Sokeritoukkia tulee enenmmän jos on likaista, puhtaassa talossa niitä on vähemmän
Paras tapa on niitä vähentää pesemällä lattiakaivot ja kaatamalla niihin ajoittain krollia- Mestari lude.
Yli 90 prosenttia asunnoista, joissa ko. toukkia on ollut, on myös kohonneet
lukemat kosteusmittauksissa.
Eli voit varautua pahimpaan!!!
Mutta saneerauksella se paranee, voin suositella ammattilaisia... - Mestari lude
Ja vielä tarkennuksena itse sokeritoukka on todellakin vaaraton.
Ei se itsessään tee ihmisellä pahaa, niin kuin kärpänenkään...
Mutta ne toukat viihtyy kostean, ja homeen tykönä!!!
Mietipäs sitä....
- Lukutoukka
Sokeritoukka ei ole valkoinen. Mutta kannattaa nyt alkuun kokeilla ihan raidia, sinne siis missä ne viihtyy, jos on nurkissa niin kaikki nurkat ja seinänympärykset, äläkä unohda myrkyttää viemärin ympäriltä. Ja toista muutaman viikon välein tämä käsittely.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892