Olen eronnut evlut-kirkosta, ja olen harkinnut liittymistä orotoksikirkkon. Olin kuvitellut, että orotoksit hyväksyvät ihmiset sellaisena kuin ovat. Nyt satuin lukemaan jonkun ort. teologi Pöyhösen kirjoituksia, jotka ovat mikäli mahdollista vielä jyrkempiä kuin luterilaisten tiukkapipojen. Ortodoksisuus viehättää, mutta en halua sinne ahdistumaan. Mitä teen?
Onko ortodokseja?
1
131
Vastaukset
- T: Ortodoksi
Hei! Minä olen ortodoksi, en ole homoseksuaali, mutta koin puolestani luterilaisen kirkon tekopyhäksi, joten käännyin vuonna 2006 ortodoksisuuteen.
Olen nainen. Ortodoksikirkossa on hyvät puolensa, aivan kuten jokaisessa kirkossa on varmasti jotain hyvää.
Mutta pitää muistaa, että kirkko ei ole koskaan täydellinen kuten ei myöskään kukaan ihminenkään.
Minkä koet ahdistavaksi ortodoksikirkossa? Kirkon tavan ajatella miehen ja naisen välisestä avioliitosta, seksistä? Ortodoksisuus suhtautuu homoseksuaalisuuden harjoittamiseen syntinä aivan kuten luterilainenkin kirkko, jossa on toki tapahtunut mittavaa ajatustenmuutosta liberaaliteologien ansioista. Kaiken perustana on Raamattu, joka ensisijaisesti antaa meille kuvan miehen ja naisen välisestä avioliitosta. Se on siunattu ja Jumalan hyväksymä elämisen muoto.
Mutta muista, että kirkko ja siellä työtään tekevät ihmiset eivät ole Jumalan ominaisuudessa, vaan palvelusvirassa. Minä toivotan sinut lämpimästi kirkkoon tuntemaan itse palvelus sydämessäsi. Älä välitä ihmisistä, etsi vain Jumalaa. Minä en tuomitse sinua. Jos haluat kirjoittaa: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä851742Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721615Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2901399Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1711321- 57915
- 48891
- 66884
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66883Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40871Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838