~ Deittailua ~

~~ ♥

Naiset etsivät vain hyviä miehiä

Etsiköön minun puolestani
vaikka maailman tappiin asti

Mutta älkööt tulla minulle valittamaan
jos eivät mieleistänsä löydä

Sillä minähän olen vain
supersankari 007

~~ ♥


SHEENA EASTON "FOR YOUR EYES ONLY
http://www.youtube.com/watch?v=35YMelR8Dyc

10

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liona

      Millä määrittelet hyvän ja "pahan" miehen, eiköhän kaikissa
      ole molempia puolia sekä hyviä että huonoja.

      Kiitos supersankari 007 runosi aihe oli vastauksen arvoinen!

      • Eino Leino runoili taannoin Hymyilevässä apollossa:

        " Ei paha ole kenkään ihminen,
        vaan toinen on heikompi toista.
        Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
        vaikk`ei aina esille loista."


        Joskus olen kuullut sellaisen aforismin, että " On kaksi tietä..oikea ja väärä..
        kun toista lähdet kulkemaan toisen tulee jäädä..."

        Ja kun ajattelemme esim Adolf Hitleriä, niin kyllä hänkin varmasti rakasti vaimoaan ja saksanpaimenkoiraansa ja aatettaan...mutta hiukkasen miinukselle tais jäädä koko rakkaussaldo kokonaisuudessaan...

        Mutta kieltämättä meissä kaikissa kuitenkin asuu sisällä Jumalan kuva eli Rakkaus ..mutta paatuessaan ihminen kadottaa alkuperänsä... ! :(

        Kivaa päivää sinulle Liona ja kiitos palautteestasi ! :))

        T:007

        Till The Worlds Ends
        http://www.youtube.com/watch?v=qzU9OrZlKb8


    • Yksi utelias

      On niin mielenkiintoinen uusi kieliopillinen rakenne tuo " älkööt tulla", että kiinnostaisi tietää, mistä sellainen on kotoisin. Jokin murreilmaisu?

      • Ei kaiketi tämä nyt mikään ihmeellinen uudissana ole eikä murresanakaan mutta jotenkin näin mielestäni sopi tähän runoon...http://fi.wiktionary.org/wiki/älkööt

        Ja kaiketi tämän " ÄLKÖÖT" voisi kääntää suomeksi vaikka että
        Ei biljadikeppejä ! :D ...sillä tämä "ÄL"osoittaa kieltoa ja "KÖÖ" on oikeasti biljardikepin nimi ! ;D

        Mutta...Kiitos palautteestasi sinulle ! :))

        T:007

        ~ Elkää te rikkahat ~

        Elkää te rikkahat ihmetellä,
        jos köyhän lapsi laulaa.
        Köyhällä sydän suruja täynnä
        ja laulu on köyhän rauha.

        Elkää te rikkahat ylvästellä,
        kun köyhän lapsi laulaa.
        Kerran on vuodessa köyhän juhla
        ja kekrinä köyhä nauraa.

        Elkää te rikkahat rinnan tulla,
        kun köyhän lapsi laulaa.
        Saattaisi ilo mennä rikkahalta
        ja köyhälle tulla kauna.

        Elkää te rikkahat yritellä,
        jos köyhän lapsi laulaa.
        Köyhällä sydän on kipeä,
        ja rikkaalla vain on kaulaa.

        ~~~~~~~ ( Eino Leino )


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ei kaiketi tämä nyt mikään ihmeellinen uudissana ole eikä murresanakaan mutta jotenkin näin mielestäni sopi tähän runoon...http://fi.wiktionary.org/wiki/älkööt

        Ja kaiketi tämän " ÄLKÖÖT" voisi kääntää suomeksi vaikka että
        Ei biljadikeppejä ! :D ...sillä tämä "ÄL"osoittaa kieltoa ja "KÖÖ" on oikeasti biljardikepin nimi ! ;D

        Mutta...Kiitos palautteestasi sinulle ! :))

        T:007

        ~ Elkää te rikkahat ~

        Elkää te rikkahat ihmetellä,
        jos köyhän lapsi laulaa.
        Köyhällä sydän suruja täynnä
        ja laulu on köyhän rauha.

        Elkää te rikkahat ylvästellä,
        kun köyhän lapsi laulaa.
        Kerran on vuodessa köyhän juhla
        ja kekrinä köyhä nauraa.

        Elkää te rikkahat rinnan tulla,
        kun köyhän lapsi laulaa.
        Saattaisi ilo mennä rikkahalta
        ja köyhälle tulla kauna.

        Elkää te rikkahat yritellä,
        jos köyhän lapsi laulaa.
        Köyhällä sydän on kipeä,
        ja rikkaalla vain on kaulaa.

        ~~~~~~~ ( Eino Leino )

        http://www.google.fi/search?hl=fi&site=&source=hp&q=älkööt&oq=älkööt&gs_l=hp.3..0i5i30l2.3404.6837.0.10123.6.6.0.0.0.0.129.567.5j1.6.0...0.0...1c.1.JKujn2kiMT0


      • Mariko Vaara
        Kopittelija007 kirjoitti:

        http://www.google.fi/search?hl=fi&site=&source=hp&q=älkööt&oq=älkööt&gs_l=hp.3..0i5i30l2.3404.6837.0.10123.6.6.0.0.0.0.129.567.5j1.6.0...0.0...1c.1.JKujn2kiMT0

        Oikeammin: Älkööt tulko?

        Eino Leinoa lainailtu, vaihteeksi.:)

        Mariko Vaara muuten on sitä mieltä, että jos joku olisi kyllin viisas ja todella ajattelisi omilla aivoillaan, hän voisi tulla huomanneeksi, että vaikka vallalla näyttäisi olevan harhaluulo, että könttäköyhät olisivat kateellisia könttärikkaille, könttärikkailla saattaisi päinvastoin olla jopa perusteltua syytä olla kateellisia könttäköyhille. Ehkä ovatkin, mutta siitäkään ei olisi soveliasta mainita mitään ääneen?


    • Earl Grey

      Tässä on ajatusta tässä runossa. Itse asiassa tykästyin alkuun kolmeen ekaan riviin, ja runo olisi mielestäni voinut loppua siihen.. lopussa on kuitenkin (tarkemmin ajateltuna) niin hieno takakierre että ansaitsee paikkansa..

      • Niin...olis kai ton runon voinut lopettaa tuohon kolmanteen riviinkin ja loppuun
        TAPPI isolla kirjoitettuna mutta pakko oli palata maan pinnalle ja jatkaa eteenpäin... :D

        Kiitos palautteestasi ja kivaa päivää sinulle ! :)

        T:007


    • *laudi*

      ..
      Ei välttämättä HYVIÄ miehiä..:)) vaan meille sopivia :)))

      Joo. Supersankareita tarvitaan aina. Hyvä, että meillä on edes yksi sellainen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe