DNA-laajakaista ja naapurin puhelut kuuluu

en ole utelias mummo

Täällä taas tekniikan tumpelo kysymässä neuvoa asiaan, josta ei hirveästi ole ongelmaa minulle... vai onko? Mulla on DNA-laajakaista ja siinä mokkulayhteys. Asun kirkonkylän ydinkeskustassa. Kun naapurini silloin tällöin tulee ulos viereiselle tontille puhumaan kännykkäänsä niin laajakaistani hidastuu - tuskin toimii enää ollenkaan ja kuulen naapurin puhelut koneeni kaiuttimista. Vaatisi tosi tarkkaa korvaa, jos haluaisin kuulla mitä naapuri sanoo, mutta kuulen siis hänen "mutinansa" omien kaiuttimieni kautta. Harvemmin hän tulee ulos puhumaan, joten ongelmaksi saakka tämä ei ole minulle, mutta kysyn teiltä viisammat että mihin tällainen perustuu? Tämä ei ole trolli vaan ihan oikeasti näin käy. Tulee vaan mieleen että miten yleensäkin ykistyisyydensuoja kännykällä puhuttaessa? Korostan vielä että sanoista ei saa selvää, mutta selkeästi "puhe" kuuluu. Naapurille en ole tästä mitään kertonut.

3

230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pyyhis

Mobiiliverkoissa puhelut priorisoidaan aina dataliikenteen edelle. Mokkulayhteys hidastuu koska nykyiset kännykät käyttävät puheluihin samaa 3g siirtotapaa kuin datan siirtämiseen.

Noita puhelujen sekoittumisia on ollut ennenkin, ja ne johtuvat yleensä tukiasemien ohjelmisto- tai laitevioista. Yksityisyydensuojaanhan ei ole jos kuulee naapurin hölötykset. Ilmoita dna:lle ongelmasta vaikka voi olla, että siellä pidetään kahjona

• ap

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Eli joku muukin on "kärsinyt" samanlaisesta ilmiöstä. Dna:lle en uskalla ilmoitella, koska... mistä muuten arvasit, että minua mahdollisesti pidetään siellä kahjona... olen joutunut soittelemaan laajakaistayhteyteni vuoksi useampaan kertaan ja aina minulle ystävällisesti on sanottu, että "ai, te taas, kyllähän me teidät toki muistamme..." Minun ei tarvitse edes esitellä heille itseäni, koska tunnistavat minut äänestä ja tavasta jolla tuon asiani ilmi. Toki annan heillekin suunvuoron, jos katson sen olevan aiheellista, mutta tosiaankin ihan hyvä tietää tuo mitä sanoit. Kiitos.

• Pyyhis

Operaattorit eivät ihan äkkiä myönnä, että tämän kaltaisia vikoja verkossa esiintyisi. Siitä pitäisi olla selkeät todisteet, että naapurin puhe kuuluu läpi. Muistan kuulleeni kyseisistä ongelmista pari kertaa. Harvinaista se on, mutta kaiketi mahdollista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen

KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      440
      5244
    2. Kuka on mystinen heppamies?

Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      2143
    3. Muutto ei ratkaise mitään.

Sielläkin on naapurit. 😉 Nähdään?
      Ikävä
      146
      1750
    4. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      78
      1457
    5. Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?

The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass
      Tv-sarjat
      18
      1428
    6. Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"

Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1344
    7. Perjantaita!

Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔
      Ikävä
      82
      1305
    8. Ei sua mies varmaan kauheasti haittaa

Jos otan sut omakseni, tässä lähiaikoina ❤️
      Ikävä
      71
      1197
    9. Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua

Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään
      Ähtäri
      70
      1178
    10. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      38
      1110
    Aihe