Minulla on Baikal Taiga 16/76-223 vm 2008.
Mikä on haulikon patruunan maksimi latauskoko. Siis minkälaista voimakkuudeltaan suurinta 12/76 patruunaa silla voi ampua.
Baikal Taiga 16/76 223
2
500
Vastaukset
- jarmo perskeläinen
Aseesi ei voi olla 16/76, koska kyseistä kaliberia ei ole olemassa. Se on siis 12/76.
Aiotko ladata itse haulikonpatruunat, vai miksi kyselet? Uuden aseen (ainakin Baikalin) pitäisi kestää kaikki kaupassa myytävät latingit, mikäli vain kaliberi on oikea, ja esim. teräksen tai täyteisten kyseessä ollessa supistus riittävän väljä. Koestuspaineet (uusissa Baikaleissa taitaa olla 1370 bar), löytyvät aseen leimoista tai ohjekirjasta, ja mikäli aiot ladata itse paukut, on syytä pysytellä niiden alapuolella. Varsinaista patruunan maksimilatausta jonkun tietyn tekijän osalta on vaikea näin nettifoorumilla sanoa, koska paineisiin vaikuttaa mm. haulilataus, haulien laatu, ruudin laatu, ruudin määrä, ja pienemmässä mittakaavassa myös hylsy, haulikuppi ja nalli. Suosittelen investoimaan johonkin jälleenlatausopukseen, mikäli meinaat ryhtyä hommaan.- OsOlavi
Thanksistä kommentista. Otsikkoon laitoin virheellisesti haulikon kaliberin. Enpä lataile patruunoita vaan ostan valmiina ne muutamat mitkä ammun. Kun ei ole ohjekirjaa asekaupasta v 2008 uutena ostetusta aseesta enkä löydä aseesta merkintää max paineesta niin heitin kysymyksen. En muualtakaan ole saanut varmuutta asiaan,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1982518
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1021957En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761517Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911069- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77853
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708