Synnytyksen jälkeiset kivut!

Neuvoton

Mulla on reilut viikko synnytyksestä, ja on alkanut ilmaantua jonkunlaisia liitoskipuun verrattavia kipuja. Aamulla käydessäni kakalla, tuntui samanlaista kamalaa kipua häpyluun liitoskohdissa, kuin ponnistusvaiheessa ja pään syntyessä. En saanut koko tavaraa pihalle, sillä sattui niin paljon. Onko tämä ihan normaalia näin synnytyksen jälkeen, vai tuliskohan ottaa yhteyttä neuvolaan tai lääkäriin. Aiemmin viikolla oon kuitenki saanu tehä tarpeeni ilman kipuja.
Entäs sitten kun neuvolasta kyselivät onko tullut verihyytymiä jälkivuodossa. Silloin ei ollut tullut, mutta eilen tuli kyllä jonkunlainen hyytymä. Miksi sitä kysytään ja mitä jos näitä hyytymiä tulee? Siitä ei ole ollut mitään puhetta neuvolatädin kanssa.

4

615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkunen neiti.

      jos jälkivuoto haisee pahalle, ja maha on kipee. nii se on merkki siitä että on kohtutulehus.. siksi kysyvät niistä hyytymistä koska niitä yleensä sitte tulee .. ihan normaalia on että olet kipeä vielä viikon synnytyksestä.. itellä meni ainaki 3 viikkoa että kivut sillai hävis.. vaikka itellä oli aika helppo synnytys ja ponnistus vaihe oli 24min ja tuli 2 paikkaan 1 asteen repeämät eli aika vähän.. silti olin kipee synnytyksen jälkeen.. ja 11 päivää synnytyksestä tuli sit kohtutulehus.. kuumetta ei ollut yhtään.. mut jälkivuoto haisipahalle, ja maha tosi kipee..

    • Neuvoton

      Vatsakipuja mulla ei kyllä ole, eikä niitä hyytymiäkään ole tullut kuin se yksi, joka kyllä oli sitäkin isompi! Mutta sitä vain mietin, kun aluksi synnytyksen jälkeen ei niitä kipuja niinkään ollut, ja nyt kun on kulunut jo kohta pari viikkoa, niin nyt tuntuu niitä liitoskipumaisia kipuja tuolla alapäässä.
      En pahemmin ole nuuhkinut vuotoa. Kuinka voimakkaasti sen tulee haista, mikäli se viittais tulehdukseen? Ainahan se tietysti jollekin haisee.
      Kauanko muuten jälkivuoto kestää?

    • toukka

      Etkö voi soittaa synnytyssairaalaasi ja kysyä sieltä neuvoja?? Varsinkin jos epäilet kohtutulehdusta, niin se kyllä pitää heti hoitaa...

      Itse olin synnytyksen jälkeen noin 3 viikkoa niin kipeä, etten pystynyt edes istumaan normaalisti ja vähänkin pidempi kävelylenkki tuotti tuskaiset kivut alapäähän.. Tikkei mulla oli noin 9 ja ponnistusvaihe kesti 24min koko synnytyksestä, jonka yhteiskesto oli 4h 55min... Ja mulla jälkivuoto kesti 6 viikkoa, tosin se suurempi vuoto kesti 2vko ja sen jälkeen oli sellasta tuhruttelua..

      • toukka

        Ainiin! Piti vielä laitaa, et mulla leikattiin väliliha, ei repeytymiä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe