Civic 5D 2006- jarrujen herkistely?

TI-mies

Takajarrujen jumittuminen on ns. tyyppivika, siksi jarruja herkistellään huollossa. Haluaisin tuon tehdä itse, koska huollan muutenkin itse autoni.

Mutta miten se tehdään? Pitääkö avata paljonkin jarruja? Käytetäänkö jotakin tahnaa/ rasvaa vai mitä siellä huoltokorjaamolla oikein tehdään?

11

1730

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väliaikaista...

Tuosta herkistelystä ei ole apua kuin väliaikaisesti.

Itsellä oli 2008 Civic, jossa sama ongelma, eikä sitä saatu poistumaan muulla kuin levyjen ja satuloiden vaihdolla. Onneksi meni takuuseen.

Nyt uusi 2012 mallinen Civic, eikä tuossa ole tuota tyypiongelmaa.

"Takajarrujen jumittuminen"
      No, eihän ne täysin jumitu, vaan jäävät laahaamaan.

• herkkää

Juu, kyllä ne kannattaisi aina huollossa avata, oli auto mikä tahansa.

• ei huolta

Vuosittain huollossa avattu. Näkyy takapalat olevan viistetty. Ei koskaan jumineet.

• eurocivicin omistaja

Takajarrupaloja kannattaa lyhentää noin 2mm (1mm kummastakin) ja viistota päät.
      Puhdista ja laita kuparitahnaa ruostumattomasta pellistä tehdyille liukupinnoille.
      Sillä siitä kapenevasta jarrulevyn kitkapinnasta pääsee.

• Huollon sisältö

Hondan maahantuojan hyväksymässä 20 tai 40 tuhannen huollossa jarrut avataan, siis palat, ja myös jarrusatula, irrotetaan ja lisätään vastinpintoihin uudet rasvat. Tämä kannattaa valvoa että näin myös tehdään. Kuuluu siis tuohon huoltoon eikä ole mikään lisätyö. Kaikki auton neljä pyörää kuuluu käydä läpi tällä tavalla, siitä maksetaan.

Muuten pyörät jäävät helposti laahaamaan ja polttoaineen kulutus kasvaa.

• Jarrujen huolto

Tosiaan kannattaa erikseen mainita asiasta työtilausta tehdessä huollossa. Muuten jää helposti tekemättä varsinkin jos jarrut näyttävät päällisin puolin hyvältä. Palat voivat silti olla jumissa, päällepäin ei asiaa voi todeta vaan palat on irrotettava.

• vähästä maine menee

Moro! Kaksi Civikkiä 06 ja 09 menossa takajarrut ovat ongelma jos auton määräaikaishuollossa hondalla tai valtuutetulla huollattaa.. jumittuvat varmasti eivät tee niinkuin pitäisi ja varsinkin ne alkuperäis palat ei missään tapauksessa saisi laittaa ei vät sovellu suomen olosuhteisiin murentuu..ja jos ei viistä varmasti laahaavat jos ostaa tarvikepalat esim motonetista ei tarvi viistää toimivat kuin pitääkin loppuupi ongelma..ja palat halvemmat.. nim kokemusta onpi 250000km yht ajanut sp1,8 hondalla ...helppo laittaa mäntä ruuvattavaa mallia..

• kummalista..
        vähästä maine menee kirjoitti:

Moro! Kaksi Civikkiä 06 ja 09 menossa takajarrut ovat ongelma jos auton määräaikaishuollossa hondalla tai valtuutetulla huollattaa.. jumittuvat varmasti eivät tee niinkuin pitäisi ja varsinkin ne alkuperäis palat ei missään tapauksessa saisi laittaa ei vät sovellu suomen olosuhteisiin murentuu..ja jos ei viistä varmasti laahaavat jos ostaa tarvikepalat esim motonetista ei tarvi viistää toimivat kuin pitääkin loppuupi ongelma..ja palat halvemmat.. nim kokemusta onpi 250000km yht ajanut sp1,8 hondalla ...helppo laittaa mäntä ruuvattavaa mallia..

Minulla ei ole koskaan laahanut. Auto herkkä, kuin mikä. Tosin on veholla vuosihuollettu aina.

• ehkä kuitenkin
        kummalista.. kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan laahanut. Auto herkkä, kuin mikä. Tosin on veholla vuosihuollettu aina.

ajat vähän ajettu vähän ja olet jarrutellut hyvin siis vällillä täysiä...

• Neuvoja?
        vähästä maine menee kirjoitti:

Siis miten pitää ruuvata? Voiko isolla meisselillä painaa sylinteriä samalla myötäpäivään kääntäen?

• ei ongelmia..
        ehkä kuitenkin kirjoitti:

ajat vähän ajettu vähän ja olet jarrutellut hyvin siis vällillä täysiä...

Ajan kuten autola pitää. Ei koskaan mitään laahauksia. Takapalat viistetty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe