Hain, ja myös sainkin toimeentulotukea Elokuulle (2012) , mutta nyt on tilanne että pitäisi tälle kuulle hakea. Käytin ennen kahta tiliä ,osuuspankissa ja nordeassa. Nyt haluan sulkea nordean tilin ennen syyskuun hakemuksen jättämistä. täytyykö viedä tiliotteet tilistä ennen sulkemista vai voiko tilin vain sulkea ja todeta että ei ole tiliotteita? voiko ne penkoo tapahtumia siltä tililtä jälkeenpäin?
sossu+tiliotteet??
14
3476
Vastaukset
- olisi pitänyt jo?
Niin, minä olin aikeissa tässä jossakin vaiheessa hakea toimeentulotukea, mutta sainkin sitten muuten korjattua tilannetta. Niin muistelen vain, että ainakin meidän kaupungissa hakemukseen piti liittää edeltävän kahden kuukauden tiliotteet - eli etkö sinä elokuun hakemukseen ollut laittanut kummastakin tilistä? Joo, kun ei pankki varmaan kerro, niin kuule jatka vaan petkuttamista. Miksi kyselet tapahtumien penkomisista, jos sillä tilillä ei rahaa ole ollut?
Toisaalta, jos siellä ei ole mitään mainittavia summia ollut, niin rehellisenä ihmisenä sun kannattaisi viedä se tiliote ennen sulkemista otettuna. Tai siis eikö sen sulun yhteydessä saa vielä sitten lisäksi sulkutilanteen otteen? - aloittajajepajee90
siis vein molemmista tileistä viime hakemukseen tiliotteet, nyt on kyse muutamasta sadasta eurosta jotka näkyvät elokuun tilillepanoina, joitten en halua vaikuttavan tukeen syyskuulle. kaveri lainasi pari sataa,maksoin käteisellä takaisin. sitä ei sossuille voi todistaa maksetuksi joten laskettaneen tulona huomioon. joten eikös ole helpompi sulkee tili?
- Lawetorder
Vai et pysty todistamaan?
Kaverisi laittoi tilillesi pari donaa, sä maksoit käteisellä takaisin, pyydä kaveriltasi kirjallinen lausuma asiasta ja johon hän pyytää kahden todistajan allekirjoitukset, jos kela epäilee jotain, vieköön kela asian käräjille, koska sen enempää todistamisia tuossa asiassa ei tarvitse olla.
Kela muutoinkaan edes itse toimi lakien ja asetuksien mukaan.
Paperittomat pakoloiset menee jopa oman maan kansalaisten edellekkin asioinnissa julkisen vallan kanssa. - Tunnetaan
Lawetorder kirjoitti:
Vai et pysty todistamaan?
Kaverisi laittoi tilillesi pari donaa, sä maksoit käteisellä takaisin, pyydä kaveriltasi kirjallinen lausuma asiasta ja johon hän pyytää kahden todistajan allekirjoitukset, jos kela epäilee jotain, vieköön kela asian käräjille, koska sen enempää todistamisia tuossa asiassa ei tarvitse olla.
Kela muutoinkaan edes itse toimi lakien ja asetuksien mukaan.
Paperittomat pakoloiset menee jopa oman maan kansalaisten edellekkin asioinnissa julkisen vallan kanssa.Terve taas pötkis! Kela ei ole hoitanut toimeentulotukea vielä vuonna 2012! Kardinaalivirhe "asiantuntijalta"
- Lawetorder
Tunnetaan kirjoitti:
Terve taas pötkis! Kela ei ole hoitanut toimeentulotukea vielä vuonna 2012! Kardinaalivirhe "asiantuntijalta"
Et tainnut oikein ymmärtää, että vastaus oli nostettu nyky-käytännön tasolle.
Kelassa suhtautuminen tiliotteisiin on aivan samanlainen kuin on ollut sossulla VUONNA 2012..
Ps. joko nyt osaat lukea tekstiä ja joka ei ole yhtä pötköä, ai sorry, unohdinkin että haluaisit nauttia pötköstä, kun et itse omaa sellaista
- Vaativat...
Jos veit Elokuulle saamaasi toimeentulotukea varten molempien tilien tiliotteet, ja nyt viet vain toisen, niin sossu kysyy tuosta toisesta tilistä, ja vaativat tiliotteen myös siitä lopetukseen asti.
Saat sen pankista. Siitä kyllä ilmenee ne sataset. - ...
Tai sitten pikkaisen toisin
http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/tilitiedot.php- jippiii343
kyseinen toimeentulotuki.net KHO koskee lainan korkotietoja tiliotteelta, ei yleisesti tiliotteita, jotka on kyllä sosiaalitoimeen toimitettava.
- näin Helsingissä
Multa vaativat todistuksen siitä että tili on oikeasti suljettu. Ja kaikki tilitapahtumat ennen tilin sulkemista.
- todistus pankista
Sun täytyy vieä sossuun todistus pankista tilin lopettamisesta.
- mä vaan
Joo, vie todistus et tili on lopetettu. Sitä ne meinaan pyytää
- AbusSurmanTae
Jospa ne rakastaa töitään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549