Citroen C5 -01

Kannattaako

Kannataako C5:n osto? Vuosimalli 2001 ja ajettu 38 tkm.

16

3990

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrjö

siitä myydessä ostohintaa enemmän,kannattaa.

• route

Olen omistanut 4 Toyotaa ja niiden luotettavuus ei ole ollut sen kummempaa kuin nykyisen sitikankaan. Sähkö, jarru, vaihdelaatikko ja muita ongelmia on ollut japsien kanssa, joten kunnon koeajo ja jos jotakin ilmenee myöhemmin, kannattaa käydä merkkihuollossa ja pyytää tutkimaan vika. Monesti Citikoiden kohdalla takuu jatkuu virallisen takuuajan jälkeenkin, jota mikään muu merkki ei tee!

• Kyllikki

Minulla on lähes 2 vuotta vanha C5, joten monenlaisia pikkuvikoja (!!) jo nyt kohdanneena olen utelias tietämään miten saan tuota kahden vuoden takuuta jatkettua??

• Nyrkki
        Kyllikki kirjoitti:

Minulla on lähes 2 vuotta vanha C5, joten monenlaisia pikkuvikoja (!!) jo nyt kohdanneena olen utelias tietämään miten saan tuota kahden vuoden takuuta jatkettua??

Jos on valmisturvirhe niin maahantuoja on velvollinen korjaamaan viat takuun jälkeenkin, esim Ford Focukseen saa uudet ovet koska alkuperäisissä on valmistusvirhe.

• Timbe
        Kyllikki kirjoitti:

Mitä ne pikkuviat ovat olleet?

• Mielipide

Itse ostaisin mielummin vuoden, ehkä parikin uudemman, koska malli on tullut tullut tuolloin -01 ja silloin saattaa "lapsen viat" vilä vaivata. Uudemmista todettu/korjattu.

• iggenjööri

jos halvalla saa, ei noilla kilometreillä kannata paljoakaan miettiä, takuu kattaa valmistusviat.

• Jii

Jos C5 niin ole varovainen sellaisen kanssa joka on ollut firma / leasingkäyttössä, sellaisten autojen huolloissa on aina toivomisen varaa, monasti suoraan sanoen hutilointia, merkkikorjaamossa nille monesti tahalaan annetaan valohoitoa ja haltija monasti ei piittaa, autossahan kun autossahan itsellä ei ole mitään kiinni.

Varmista että huoltokirja kunnossa ( tärkeätä kaikissa nykyaikaisissa hitech-autoissa ). Jos ostat 2001 tai 2002, pyydä että Veho kaupan päälle päivittää tuoreimmat softat autoon. Tsekkaamalla auton ORGA-numero A-tolpan tarrasta saat selville milloin auto on valmistettu ( ktso sitruunapatonki ) Käytetty jossa huoltokirja ok, siinä pitäisi kaikki alkupään lastentaudit olla korjattuna, tämän saa tarkistettua Vehosta.

Ota 2-litrainen, 1.8 liian köyhkäinen painavaan autoon ja 2-litraisessa parempi alusta, toi H3 :ssa on tärkeä, 1.8-litraisessa ainostaan H3.

Tyyppivikana esintyy että sivuikkunat voivat natista, Veholla on lääke tähän pulmaan.

Tee kunnon koeajolenkki, C5 on sitä parempi mitä pidemälle ajaa. Tottumattomalle sitikkakuskille se voi tosin tuoda muutama yllätys, alusta nielee kaiken sen mitkä jotkut ( esim lehtimiehet ) kutsuvat "ajotuntumaksi" ( tärinä, kuopat jne ), kissakuskille sellaista on epätoivottuja ilmiöitä ;) Myöskin ohjaus voi olla outo jos on tottunut siihen että saa korollamaisesti vatkata rattia jatkuvasti edes talkaisin ilman että auto reagoi, silloin saa helposti C5 kiemurtelemaan koska ohjaus reagoi heti, isoissa sitikoissa rattia käyteään ainoastaan kun halutaan että auto pitää muuttaa suuntaa :) Itse asiassa ajotuntuma on hyvä kun oppii lukemaan auton aktiivialustaa.

Iso plussa säädettävä josuitus jonka korkeus voi muuttaa kesken ajoa vauhdissa, hän joka ajaa pohjan kiinni isolla sitikalla ansaitsee mitalia.

Eli lyhyesti, tietyissä detaleissa viimeistely voisi olla parempi, mutta silloin C5 hinta uutena olisikin korkeampi, eli hinta/laatusuhde erinomainen. C5 on teknillisimpiä autoja jotka myydään, joten huollot on hoidettavaa asianmukaisesti, mutta tämän seikan auto maksaa takaisin korkojen kera maantiellä.

Teknisesti suurin pulma C5:ssä on Boschin valmistamien heebeleiden suuri määrä :D

• Jannu

Onko säädettävä jousitus toimiva ja kestävä?

• ex-xantia
        Jannu kirjoitti:

Onko säädettävä jousitus toimiva ja kestävä?

citikan jälleenmyyntiarvo kärsii pahiten juuri tuosta kaasunestejousituksesta vaikka se alkaa olla pomminvarmaa tekniikkaa joskin perinteiseen jousitukseen tottuneelle hankala korjata jos ei hanki manuaalia.

Valitettavasti kaasunestejousitus kuluu siinä kuin perinteinenkin mutta onneksi sen korjaaminen ei ole sen kalliimpaa kuin tavallisten iskarien ja jousienkaan.

Xantiassa oli vielä mekaaninen korkeuden säätövipu taka-akselille ja tämän päässä ollut venttiili tahtoi jumittua käytön puutteessa mutta edes siinä ei ollut enää muita tyyppivikoja jäljellä.

Sen sijaan edes C5:ssä ei ole saatu korjattua kovaa kolahdusta joka kuuluu terävissä poikittaisissa töyssyissä (asfaltin tms. saumat, kivetyksen reunat ja niin poispäin) joten aivan täydellinen jousitus ei sentään ole.

• Kane

Ostin juuri -03 C5 breikin jossa ovet natisee,
        mikähän se mahtaa olla vehon lääke niihin ?

• TeeKoo
        Kane kirjoitti:

Ostin juuri -03 C5 breikin jossa ovet natisee,
        mikähän se mahtaa olla vehon lääke niihin ?

Joidenkin tietojen mukaan tehdas antaa elokuussa korjausreseptin. Ikkunan kiinnitystä kai muuttavat.

Ensiapuna minulle laittoivat Veholla tiivisteisiin jotain ainetta (ei silikonia) joka poisti natinan muutamaksi kuukaudeksi.

• JER-6...

Omalla saman ikäisellä ongelmia riitti alkutaipaleella. Viime ajat vaan huoletonta ajamista.Ja mikä ajonautinto !!!

Edellinen auto japsi. Eikä koskaan enää !!!!

• jpl

itselläni hajosi automaattilaatikko kun oli ajettu 130000 km veho eli maahantuoja korvasi kuluista puolet eli 2750 € eikä uusikaan laatikko toimi moitteettomasti vertaan passattiin jolla olen myös ajanut vasttavalla mallilla

• Janne

älä osta jos on automaatti, itselläni on Picasso 2.0 automaatii sama kone kuin C5:ssa ja kiun se vaihtaa pienempään niin jos olisi tekohampaat niin olisi tuulilasissa !!!!

• TeeKoo

Vie huoltoon, ei se niin toimi.

Kaupungissa tosin, jos sattuu hölläämään jalan kaasulta juuri samalla, kun toosa vaihtaa, tuntuu nykäisy. Muuten ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      253
      4843
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      93
      2407
    3. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      117
      1530
    4. Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.
      Maailman menoa
      324
      948
    5. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      73
      922
    6. Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu

Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N
      NATO
      270
      859
    7. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      115
      812
    8. Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin

Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si
      Ikävä
      33
      777
    9. Hitto mulla

On sinua ikävä ihana.
      Ikävä
      38
      736
    10. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      67