Apua apinoita!

Heikki setä

Kun hotelli alueella apinoita, niin liikkuvatko ne siellä turistien joukossa ihan? entä saako parvekkeella olla rauhassa, etteivät tule samaan aikaan?
Vähän mietityyttää niiden osalta matka...

26

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaimitäluulet

      ne hotelli alueella liikkuvat apinat kysyy turistilta ekaks luvan että saak ne liikkua ja tulla sun parvekkeelle.ihan niin kun suomessakin hyttyset,muurahaiset ym. kysyy ekaks sulta luvan liikkumiseen.

      • Hessu#

        Missä olit silloin kun aivoja jaettiin? et osannut lukea kysymystä :-))


    • Prrrr

      Apinoita ei kaikilla alueilla ole, Senegambian nurkilla eniten. Eivät tunge suuhun, eivätkä tule hengaamaan patiollesi, mutta jos näkevät jotain herkkua (keksejä, pähkinöitä, banaaneja esim) ulkona tai jopa avoimesta ovesta sisätiloissa, niin melko varmasti yrittävät niitä varastaa.
      Se on yksi vilaus vain, kun herkku vaihtaa omistajaa ;) Osaavat veijarit kyllä katsoa sopivan rakosen kun silmä välttää. Itsekin jouduin uhriksi, kun pari banaania oli lipaston päällä ja erään herra-apinan silmiin ne avoimesta ovesta osuivat. Kekkuli seisoi hyvin harkitsevaisen näköisenä kahdella jalalla , nojaten kädellään pation seinään. Vilkuili vuoroin minua, vuoroin ovesta sisään ja teki sitten äkkisyöksyn edestakaisin ja kas vain olin parissa sekunnissa kahta banskua köyhempi ;)
      Normaalisti ne touhuavat omiaan sopivan matkan päässä ihmisistä, niiden askareita on mukava seurata.
      Senegambia Beach -hotellin puutarhassa niillä oli jonkinlainen aikataulu minkä mukaan ne aluetta kiersivät, eivät pitkään viihtyneet samalla nurkalla.
      Apinapuistossa voi käydä jopa kädestä ruokkimassa apinoita. Ne ovat siellä sen verran kesympiä, että tulevat pähkinät ottamaan kädestä. Voitpa jonkun niistä, hupsista vaan, huomata istuvan olkapäälläsi käsi ojossa pyytelemässä lisää.
      Ei niitä tarvitse pelätä, hauskoja ovat. Hyvää lomaa !!

      • Luonnonmukaista

        Minusta apinoita oli hauska seurata parvekkeellamme Senegambia Beach-hotellissa. Otin videota niiden puuhailusta, mutta osa siitä piti deledoita! Olen ehkä vanhanaikainen, mutta en viitsinyt näyttää 6-8 vuotiaille lapsenlapsille.


      • Helmitäti:-)
        Luonnonmukaista kirjoitti:

        Minusta apinoita oli hauska seurata parvekkeellamme Senegambia Beach-hotellissa. Otin videota niiden puuhailusta, mutta osa siitä piti deledoita! Olen ehkä vanhanaikainen, mutta en viitsinyt näyttää 6-8 vuotiaille lapsenlapsille.

        Kuinkas uima-altaalla, pitääkö köyttää kassi silmälaseineen aurinkotuoliin kiinni, etteivät vie? hassu kysymys, vaan ensikertalaisena haluiisin vinkkejä:-)


      • 28x...

        Minulle jäi nyt hieman epäselväksi tarkoittiko nimim. Prrr bumstereita vai apinoita. Noh, yhtä kaikki. Aivan samanlaiset käytöstavat kummallakin. Sitä en tiedä kumpiko ryhmä toisiaan matkii ja toisilta oppinsa perinyt.
        Darvinistien mielestä apina on vanhempi otus että näin tarkasteltuna bumsterit ovat omaksuneet käytöstapansa apinoilta. Sehän ei voi olla toisinpäin jos darvinismiin uskoo.....


      • Lukihäiriökö
        28x... kirjoitti:

        Minulle jäi nyt hieman epäselväksi tarkoittiko nimim. Prrr bumstereita vai apinoita. Noh, yhtä kaikki. Aivan samanlaiset käytöstavat kummallakin. Sitä en tiedä kumpiko ryhmä toisiaan matkii ja toisilta oppinsa perinyt.
        Darvinistien mielestä apina on vanhempi otus että näin tarkasteltuna bumsterit ovat omaksuneet käytöstapansa apinoilta. Sehän ei voi olla toisinpäin jos darvinismiin uskoo.....

        Luepa Prrr:n tekstin ensimmäinen sana kumpi siinä on. Jos et osaa lukea pyydä vaikka äitisi lukemaan.


    • Aloittaja setä

      Kiitos kovasti paljon asiallisesta ja hauskasta vastauksestasi:-)

      • Prrrr

        Ole hyvä vaan ;) Itse olen käynyt Gambiassa 4 kertaa ja varmasti menen vielä joskus. Olen joka kerta asustanut eri paikassa, viimeksi ihan keskellä alkuperäisväestön kylää, kaukana turistialueelta (kylläkin pikku apartamentosissa, jossa mukavuudet).
        Toiset ko maahan ihastuvat, toiset eivät varvastaankaan sinne toista kertaa pistäisi.
        Itse tunnen putoavani pumpuliin ja olevani turvallisessa paikassa heti lentokentälle saavuttuani (kaikesta tuloaulassa olevasta hälinästä, vilinästä ja kantoavun tyrkyttäjästä huolimatta).
        Avoin mieli ja sen tiukahkon pipon kotiin jättäminen auttaa alkuun ;)


      • Seppopoika52
        Prrrr kirjoitti:

        Ole hyvä vaan ;) Itse olen käynyt Gambiassa 4 kertaa ja varmasti menen vielä joskus. Olen joka kerta asustanut eri paikassa, viimeksi ihan keskellä alkuperäisväestön kylää, kaukana turistialueelta (kylläkin pikku apartamentosissa, jossa mukavuudet).
        Toiset ko maahan ihastuvat, toiset eivät varvastaankaan sinne toista kertaa pistäisi.
        Itse tunnen putoavani pumpuliin ja olevani turvallisessa paikassa heti lentokentälle saavuttuani (kaikesta tuloaulassa olevasta hälinästä, vilinästä ja kantoavun tyrkyttäjästä huolimatta).
        Avoin mieli ja sen tiukahkon pipon kotiin jättäminen auttaa alkuun ;)

        Sieltä tulleena, aivan samaa mieltä avoin mieli ja tiukat pipot kotiin.Jokaisen pitäsi ainakin kerran elämässään kokea tuo maa-
        Apinat olivat todella ihania, vekkuleita, joita oli hauska seurata:-))
        Hälinästä ja tippien pyytäjistä huolimatta, paljon kivoja kokemuksia muisteltavana:-)


    • köökki

      Yleensä ulkomaanmatkoilla apinat kiipeilevät parvekkeilla ja tunkeutuvat sisään. Ainakin Ruotsissa!!

    • Senegambia beach

      Pidä huolta kännykästä, auribkolaseista yms uima-altaalla. Apinat vie kaiken minkä jätät näkyviin.

    • qwe

      köökki puhuu asiaa!! itse kun olin ruotsissa ja kun nukuin apina hyppäsi naamani päällle :(( :D

      • köökki

        Ruotsalaisethan ovat niin apinoita :))


      • apiskull

        Tykkaskö api nu nuolit sen reikää. Jos tykkäsi noon oli varmsti ruottalainen homoapina.


    • köökki

      Ruotsi on vaarallinen paikka :)))))))

      • köökki

        kyllä ruotsi on apinoita täynnä :))))))))))))))))))))))))))))


    • Marsubilam

      Oltiin Senegambia Beachissa ja siellä apinoita oli vaikka kuinka. Ei ne ikinä muuta vieneet kuin ruokaa. Kaikki muu sai olla ihan rauhassa :)

    • 28x...

      Apinan ja bumsterin välistä eroa ei todellakaan huomaa jos on ensi x afrikassa. Kyllähän näillä ovat aivan samanlaiset käytöstavat. Monasti myös ulkonäkö on samanlainen. Samanlaiset liivit ja pipalakit. Myös muureilla kiipeilevät.
      Kaikki neuvot banaanien, aurinkolasien sekä kännyköiden piilottamisesta on syytä ottaa todesta.

      • jussipussi

        Jossain hotellilla oli apinoita ja ne olivat tosi kivoja. Arkoja että silittämään ei päässyt mutta kiva niitä oli seurata, ne oli vähän niin kuin Suomessa oravat.


    • röökäri

      Älkää matkustako nyt Gambiaan. Apinat muun muassa voivat levittää ebolaa.

    • Järki hoi

      Ei kai sinne nyt paljoa matkusteta muutenkaan kun tjäreborgilta tää kausi loppunut ja lähempääkin jo passelit kelit.

      • simppeliä

        Kyllä sinne monet naiset reissaavat heilojansa tapaamaan myös sesongin ulkopuolella, eikä siihen Tjäreborgia tarvita.


      • matkaan vaan
        simppeliä kirjoitti:

        Kyllä sinne monet naiset reissaavat heilojansa tapaamaan myös sesongin ulkopuolella, eikä siihen Tjäreborgia tarvita.

        Sesongin ulkopuolella onkin paljon mukavampaa reissata, kun on turisteja vähemmän, espanjalaisia tavattu matkoillamme paljon, juurikin ei sesonkiaikana. Guesthousejakin on avoinna ihan riittävästi ja joitakin paikallisia ravintoloita auki myös ja perheet myyvät mielellään turisteille heidän kotona valmistamiaan ruokia.

        On kyllä niin erilaista oleskella siellä sesongin ulkopuolella, paikalliset tulevat tutuksi ja juttua riittää.


    • Maaseudun rauhassa

      Ei siellä maaseudulla tiedä sesonkiajasta mitään. Viimeksi Tammikuussa vierailtiin yhden tutun luona eikä muita turisteja näkynyt.

    • rhtw

      Apinoita on paljon mutta ne ei oo sellaisia vihaisia mihin olen monesti törmännyt mm thaimaassa. Olimme Senegambia Beach hotellissa ja parvekkeella oli joka päivä useita apinoita. Kerjäsivät ruokaa, tosin parvekkeella ei syötetty mutta esim läheisesssä apinapuistossa samaiset apinat söivät kädestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe