Lehmän nimi se on.
Kävin paikallisessa alkossa ostamassa saunakaljat, niin siinä sattui silmään musta pullo, jossa oli lehmän pää, ja nimi oli Mansikki. Piti se ostaa.
Mansikka-kermaligööriä, sokerista on, ja hyvänmakoista.
Eikä nouse herkästi päähänkään, kun prosentteja ei ole kun viistoista.
Mukava eläin tuo lehmä, kun siitä saa kermaa.
Sehän pitäs laittaa Suomen vaakunaan, mitä se leijona siellä tekee, aivan hyödytön elukka.
Jääkiekkojoukkea kyllä vois nousta näppylöille, mutta pelaahan ne naisetkin jääkiekkoa, niille tuo mansikki sopisi vallan hyvin.
Helsinkiläisjääkiekkoseuroille sopisi tunnuseläimeksi parhaitten sika.
Mansikki
29
466
Vastaukset
Oi varmaan tosi hyvää. Täytyypä kokeilla.
Itse join kans mansikkaista eilen, Fresita pullo meni. Ja olen ostanut torstaina soodastream laitteen ja tein justsa äsken ihanaa vissyvettä. Hiukan minä jännitin, osaanko sen kaasupullon asentaa siihen koneeseen, mutta hyvin se kävi. et kippistä vaan omatekoisella vissyvedellä.
Ja lehmä olisi ehdottomasti parempi eläin suomen vaakunaan, kuin leijona, olen kanssasi samaa mieltä.Sillä soodastreamilla saa varmaan muitakin limskoja tehtyä.
Kaupassa oleviin käytetää jotain ihme makeutusainetta, joka tekee niistä ätelänmakuisia.
On vissiinollut tarkoitus kokeila laitetta, kun on pelkkää vvissyvettä tehty, ettei tule isompaa vahinkoa. (minä en ole milloinkaan pitänyt vissyvedestä, enkä ymmärrä, miksi joku sitä ostaa, saati itse tekee. :).k-kotton kirjoitti:
Sillä soodastreamilla saa varmaan muitakin limskoja tehtyä.
Kaupassa oleviin käytetää jotain ihme makeutusainetta, joka tekee niistä ätelänmakuisia.
On vissiinollut tarkoitus kokeila laitetta, kun on pelkkää vvissyvettä tehty, ettei tule isompaa vahinkoa. (minä en ole milloinkaan pitänyt vissyvedestä, enkä ymmärrä, miksi joku sitä ostaa, saati itse tekee. :).jep mukaan tuli cokiksen makuista uutetta yksi pullo kaupan päälle . Sitä en ole vielä maistanut. Mä tykkään vissystä.
- ...
Sivusta.
Kokemusta Sodastreamista neljännes vuosista. Päivittäisessä käytössä edelleen.
Toinen kone vasta menossa, kestäviä. Tämä nykyisin myytävä malli on kehnonpi, kuin edellinen. Edellisessä oli lasipullo, mikä täytettiin vedellä ja puristettiin kahvasta alas ja hapotettiin. Helppo käyttöinen. Ongelma oli kovin pieni pullo. Meillä oli useita pulloja, oli sarjatyönä helpompi tehdä isompi määrä juomaa- Mutta kesti yllätttävän pitkään se "kone".
Tämä veres on niinkuin saaatanasta. Typerä kierresysteemi pullolle, paljon hankalampi käyttää Pullo onkin yllättäen liian iso. Tulee aina tehtyä liian iso satsi. Kokeiltu juu täyttää pulloa vain vähän, mutta sitten kun on ilmatilaa, se täytetään kalliilla hiilihapolla täyteen....
Net Sodastreamin esansit on hyviä. Kola maistuu kolalle jne. Mutta tavalliset mehutkin toimii. Hiilihapotettu Tupupunakossu?
Hyvä kampe se silti on, toi uusikin. Suotta kantaa hiilihappovettä kaupasta, kun sitä saa "kraanastakin". Hiilihappo maksaa juu pikkasen, mutta ei se kalliiksi tule, ajan oloon säästää itsensä oikein hyvin. Ja etenkin, säästää vedenkantamisvaivoissa äärettömästi. Ps, osta varakaasupullo. Kaasu loppuu aina kun sitä eniten tarvitsisi, ihan sama kuin kaasugrilleistä.
Kippis!
=DW=
Onko se sitä mustaa huumoria jonka siitä pullon sisällöstä saa :)
Hyvä ettei nouse herkästi sulla päähän ettet vallan nokka pystyssä kulje, se ei sulle sopisikaan.
Leijona on minunkin mielestäni kovin kaukaa haettu otus Suomen vaakunaan, lähempää kun löytyy parempiakin, itse kyllä valitsisin jonkun hurjan villieläimistämme.
Että lehmäkiekkoa sitten... joo..Kyllä se pullonsisus näyttää mustaa huumoria tuottavan.
Minä olen jo tarpeeksi höperö, ettei päähän tarvii minkää noustakkaan.
Voishan siihen sotalippuun pistää sarvipäisen lehmän. Tuossa pullossa on sarveton.
Siihen vaakunaan, kun pitää olla iso otus. Ei siihe oravaa voi panna.
Venäjällä taitaa olla karhu, niin eihän siinä jää, kun ilves, ahna ja hirvi jäljelle.
Onhan se sarvipäähirvi aika komea, vaikka vaakunaan.k-kotton kirjoitti:
Kyllä se pullonsisus näyttää mustaa huumoria tuottavan.
Minä olen jo tarpeeksi höperö, ettei päähän tarvii minkää noustakkaan.
Voishan siihen sotalippuun pistää sarvipäisen lehmän. Tuossa pullossa on sarveton.
Siihen vaakunaan, kun pitää olla iso otus. Ei siihe oravaa voi panna.
Venäjällä taitaa olla karhu, niin eihän siinä jää, kun ilves, ahna ja hirvi jäljelle.
Onhan se sarvipäähirvi aika komea, vaikka vaakunaan.Tämä höperyys on luomua minullakin, ihan aitoa itseään :)
Lehmä, siinä on sitä jotakin:)) Jo kauan ennen mainoksen isku lausetta sanoin, lehmä on viisas. Saivat maksaa mulle siitä kun lainasvat mainokseen sen. Kauan eläköön lehmä!!!!
Onhan se lehmä tärkeä ruokahuollon osa täällä pohjoisella pallonpuoliskolla.
Eteläisellä se on vähemmän tärkeä. Siellä on muuta, jotka korvaa lehmän.
Jos se lehmä tämän seuraksena vaakunaan päätyy, niin saat pitää siitä kaiken kunnian.
Muista kuitenkin minua siellä parrasvalojenloisteessa.
- Rattus sp.
Tuli muuten helvatinmoinen jano, mutta ei taitaisi olla janonsammuttajaksi? Tähän tilanteeseen sopisi alla keskustelussa mainittu vichyvesi.
Aikaa ei ole pahemmin käydä katsomassa tai kommentoimassa täällä, kun pentu on kasvanut ja vaatii vähintään kolme tuntia ulkonaoloa, jotta pysyy tyytyväisenä. Nyt ollaan aloitettu jo yhteinen harrastuskin. Ensimmäinen niistä :)..Käyp kyllä verraten hyvin janonsammuttajaksi.
On lasissa vähän ällönnäköistä, että parempi naukkailla hämärässä.
Ehkä tilkka terävämpää voi parantaa makua.
Siinä voi sitten sammua itsekin, jos nimittäin sattuu olemaan isompi jano, mutta siinähän tulee kaksi kärpästä samalla iskulla.
On tässä ollut hommia, ettei ole tänne tullut paljon kurkittua.
Nyt pistin tämän aloituksen, jota ei niintodesta tarvii ottaa.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Käyp kyllä verraten hyvin janonsammuttajaksi.
On lasissa vähän ällönnäköistä, että parempi naukkailla hämärässä.
Ehkä tilkka terävämpää voi parantaa makua.
Siinä voi sitten sammua itsekin, jos nimittäin sattuu olemaan isompi jano, mutta siinähän tulee kaksi kärpästä samalla iskulla.
On tässä ollut hommia, ettei ole tänne tullut paljon kurkittua.
Nyt pistin tämän aloituksen, jota ei niintodesta tarvii ottaa.Todesta otettiin joka sana ja etenkin rivinvälit :). Rivinvälien tulkitseminen vaatii paljon kekseliäisyyttä ja mielikuvitusta..
Rattus sp. kirjoitti:
Todesta otettiin joka sana ja etenkin rivinvälit :). Rivinvälien tulkitseminen vaatii paljon kekseliäisyyttä ja mielikuvitusta..
Sitten on vissiin sammutettu janoa Kiteen kirkkaalla terästetyllä Mansikilla.
Kyllä minua aina kannattaa ottaa todesta.
No jopas, kaikkea ne keksii. Piti oikein googlettaa, näyttävä pullo. Mutta taitaa kuitenkin jäädä ostamatta, en niin hirveästi noista makeista. Viski-kahvilikööri on ainoa, jota joskus tulee otettua. Viskiä ja kahvia ei kyllä taida mistään elukasta saada. Mutta saahan siitä lehmästä myös juustoa, sitä meneekin sitten meikäläisellä enempi kuin kermaa. Niin, ja pihviä. Ei mikään turha otus.
Olen tuota itekkin ihmetellyt, mitä leijona tekee Suomen vaakunassa. Mitään tekemistä Suomen kanssa, paitsi Ruokolahdessa. Lehmän kuvahan siinä vaakunassa olisi ihan söpö. Vaikka lähikuva tuollaisesta nuposta, suomenkarjan edustajasta.
Ja viimeiseen lauseeseesi ei voi kuin yhtyä.Minä kyllä ymmärrän, miksi se pullo on musta. jos se olisi kirkas, niin ei sitä litkua kukaan ostaisi, on se niin ällön näköistä.
On se muutenkin turhan makeeta.
Vähiin jää tuo alkon maistelu, melkein saunakaljaan.
Viime kesänä jäi tuonne savusaunaan konjakkipullonpohja, ei tuo hääville maistunut, liekkö ilma sen pilannut. Tarkemmin sanottuna toissa kesän pullo se oli, nyt on syyskuu.
Täällä tämä lehmä vaakunassa näyttää menevän hyvin läpi.
Mitenkähän kävisi tosipaikan tullen. Saattaisi eduskuntatalonperustukset olla kovilla.
Tuosta jääkiekosta, luulisi mainostajien vetävän tiukempaa linjaa.
Tämänkin nyrkkisankarin takapuolessa komeili 020202, ei paljon kiinnosta soittaa.
- rygseck
Harvoin oon ollu kanssas näin samaa mieltä - lähes kaikesta :o
Mut lehmistä nyt viis... korkkaan oluen (olen näet menossa saunaan - minusta sauna sais olla siinä sen leijonan paikalla, vaikkeis elukka ookka...)Lämmitin minäkin eilen illalla pitkästä aikaa savusaunan.
Ei tuo nyt kolahtanut, olin vissiin liian väsynyt.
Yhden kahdeksan prosentin neloskaljan siinä napsin, ja siinä sivussa irvistelin pari senttiä konjakkipullonpohjia.
Löylyt oli kyllä hyvät, mutta pääkoppa ei nytollut mukana.
Tässä pitää vissiin terästäytyä. Tuo kuulostaa huolestuttavalle, jos Sinä alat olla minun kanssa kaikessa samaa mieltä.
Niinpä, vähä säälikin, kun nykyaikana lapsia, jotka ei ehkä edes tiedä millainen "otus" se lehmä on.. Jos vaikka alkosta pitää mennä katsoon..:)
Tiedä sitte, jos vaakunassa ois, oisko tietoa enemmän.
Kyllä täällä etelämmässä pitää olla valtavat tilukset ja karjamäärät, jos niillä elää aikoo.. Kuin myös varmasti pohjoisemmassa.
Pienet ei pärjää.Onko tämä jokin murrosvaihe.
Hevoset näytti häviävän kyliltä kokonaan.
Nyt niitä on tyttösillä pian enemmän kun ennen työhommissa.
Lampaita ja vuohia on lemmikkeinä.
Lehmäbuumia ei ole vielä tullut. Vielä se tulee tyttöset ottavat lehmän, hoitavat sen ennen kouluunlähtöä ja koulun jälkeen.
Onhan siinä puolensa, kun tilat on isoja, maitoauto saa yhdestä paikasta enemmän.
Mutta muuten arveluttaa. Lypsykarjanpito on työvaltaista. Isoille tiloille karjanhoitajat tulee itärajan takaa, kauanko sieltä tulee, niin halvalla, että kannattaa.
Luulisin, että jossain vaiheessa käänne tulee, ettei homman tarvitse olla jättisuurta.k-kotton kirjoitti:
Onko tämä jokin murrosvaihe.
Hevoset näytti häviävän kyliltä kokonaan.
Nyt niitä on tyttösillä pian enemmän kun ennen työhommissa.
Lampaita ja vuohia on lemmikkeinä.
Lehmäbuumia ei ole vielä tullut. Vielä se tulee tyttöset ottavat lehmän, hoitavat sen ennen kouluunlähtöä ja koulun jälkeen.
Onhan siinä puolensa, kun tilat on isoja, maitoauto saa yhdestä paikasta enemmän.
Mutta muuten arveluttaa. Lypsykarjanpito on työvaltaista. Isoille tiloille karjanhoitajat tulee itärajan takaa, kauanko sieltä tulee, niin halvalla, että kannattaa.
Luulisin, että jossain vaiheessa käänne tulee, ettei homman tarvitse olla jättisuurta.Aika sen näyttää, jos ollaan näkemässä.
Täst ei oo kauaa, kun katoin puolihuolimattomasti telkkua.. oli joltain lypsykarjatilalta. Muistaakseni meni niin. että tytöt ei saaneet hevosta, jota kovin halusivat. Lehmiä oli paljon, ja he saivat yhden, jolla ratsastaa..
Ei lehmä siitä näyttänyt kärsivän, mutta itelle tuli ajatus, miten se pidemmällä tähtäimellä ammuun vaikuttaa.. Ehkä vaan siksi, kun ei oo vastaavaa ennen nähnyt.Sibone kirjoitti:
Aika sen näyttää, jos ollaan näkemässä.
Täst ei oo kauaa, kun katoin puolihuolimattomasti telkkua.. oli joltain lypsykarjatilalta. Muistaakseni meni niin. että tytöt ei saaneet hevosta, jota kovin halusivat. Lehmiä oli paljon, ja he saivat yhden, jolla ratsastaa..
Ei lehmä siitä näyttänyt kärsivän, mutta itelle tuli ajatus, miten se pidemmällä tähtäimellä ammuun vaikuttaa.. Ehkä vaan siksi, kun ei oo vastaavaa ennen nähnyt.Tuskin se mitään vaikuttaa.
Lehmää voi olla huonompi ohjata, jos yksin ratsastaa. Mutta tieten, jos isompi joukko moista touhua harrastaa, niin voihan sitä toinen taluttaa.
Niin ne teki siloin, kun mulla oli isältä peritty hevonen.
Yksi junttas kävellä hevosta taluttaen suitsista ja toinen oli selässä.
- ...
Markkinarako.
Mansikkalikööri ei yllättäen ole mitenkään hittituote. Lingel&Piispanen kai ainut kotimainen keittelijä. Ulkomaisia toki löytyy.
Mutta kuka muistaa Tonika-liköörin? Se oli kans Lingel&Piispasen tuote. Kotimainen yrttilikööri, vastine perinteiselle munkkiliköörille. Se oli mun suosikki vuosikymmenet, kunnes valmistus lopetetttin. Se oli ensiksikin äärettömän hyvän makuista. Ja hinta/alkoholimäärä oli Alkon katalookin paras, laskettu juttu. Siis markalla eniten alkoholia. Mutta se siis oli todella hyvää, mun makupirtaan.
Vaakuna asia laaja, pienen uuden valtion piti laittaa vaakuna, missä ei ole vessapaperirullaa tai lampaan kuvaa. OK- suomessa havainto leijonasta Ruokolahdelta, mutta sitäkään ei ikinä ole kukaan nähnyt. Aihe niin laaja, että en jaksa alkaa tekemään esitelmää siitä ja heraldiikasta, mutta se nyt vaan on tollanen, se vaakuna.
=DW=Ei tuo alkoholituntemus minulla mikään häävi ole.
Konjakkia olen grogin tai kaksi ottanut, kun vilu alkaa puistattaa.
Joskus otan näitä ligöörejä.Tämä tuli tällä kertaa, tuskin tulee toisten.
Yksi hyvä ligööri on Meukovin vaniljaligööri.. Hintaa on muistaakseni saman verran kun konjakilla.
Kumma, että se leijona on pesitynyt tunne jääkiekkojoukkueeseen.
Kun ne voittaa selostaja huutaa kurkkusuorana suomenleijonista.
Onpahan tuo siihen aikaan tullut kansantietoisuuteen, että leijona-niminen elukka jossain päin maapalloa asustaa.
- ö
Mitä se kottoni nyt... joulun alla kyselin neuvoja alkon tuotteiden ostamisesta lahjaksi ja sain käsityksen, että olette absolutisti.
En minä kyllä absolutistiksi ole itseäni mainostanut.
Sen verran vähäistä tuo alkontuntemus, että neuvot jää siihen, kun menee Alko-nimiseen kauppaan, nyökkää henkilökunnalle päivää, ja katsoo erikoisenmallisia pulloja.
Pidä vaan varulta viileitä liinavaatteita. Sitä ei tiedä miten tässä syksyn päälle innostuu röpöttelemään. Aloitus on jomahtava, yksi pullo neloskaljaa, pari senttiä konjakkipullon pohjaa jamuutama maistiainen Mansikkia.
Saat sitten niillä liinavaatteilla minun kohmeloista päätä vilvoitella.
Jaa että taas kun tulee MM-kisat niin pitäis huutaa että "ihanaa ihanaa lehmikit ihanaa".
Ei kyllä ne Leijonat on ihan oikea nimitys.
Näitä suomen omia kisoja en jaksa katsoa, niin lätkäfani en ole, mutta MM.missä kaikki suomen pelit.
Muuten lehmä on kyllä mitä mahtavin eläin, en sitä moiti.
Tohon likööri hommeliin en osaa sanoa juuta en jaata, kun en enää yhtään tiedä mitä niitä on.
Vesi on ihan parasta juotavaa. Varsinkin lähdevesi.Sinä keksit jo hyvän kannustushuudonkin. Oot muuten häviöllä 10-1, kaikki muut oli sitä mieltä, että lehmä vaan vaakunaan.
Sehän on joukkuepelaaja, niin kuin linkistä näkee.
http://www.youtube.com/watch?v=0oWE6aeVorc
Minä en pelkästä vedestä pidä, kyllä siihen mehua tarvii, ja sitä riittää.
Marjapensaita on niin paljon, ja kolme pakastinta.- perinnettä kehiin...
Kyllä kuus lehmää sopii samaan aitaukseen ja kuus sonnia samaan aitaukseen. Lehmä ja sonni sopii hyvin joukkuepelin symboliksi vaikkapa paitaan kuvaksi....wissy tehtynä raikkaasta kaivovedestä on parasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t3812330V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!914211Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1093982- 513638
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳533321- 1163294
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul352146- 382112
Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee
Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul261945On sillä rääpyä
Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva111623