Hyvä biitsimesta pitkäksi aikaa Vietnamissa?

lazycecko

Hei, olen ajatellut että lähtisin Vietnamiin pitemmäksi aikaa, mutta en nyt halua mitään suurkaupunkivilinää, vaan jonkun kohtuu rennon rantakohteen jossa aika ei kävisi kuitenkaan ihan tylsäksi. Nha Trang lienee se ykkös viahtoehto jos on vaikka kuukauden tai pari. En tosiaan kaipaa mitään yleisiä turisimihuttuja, ainoastaan kohteen jossa voi järjellisesti elellä pitemmän aikaa.

Itse mulle ei tuu muita mieleen kuin Hoi ann, joka on kiva mesta, mutta pitemmäksi aikaa voi olla liiankin hiljainen...Ja sitten Vung Tao mutta siellä on aikä vähän länsituristeja ja kaipaisin hieman juttuseuraakin.

Eli halpaahan siellä on kai elellä, mutta jos jollain jotain ehdotuksia kohteesta niin thx before hand!

13

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Johannes Ruisleipä

      Vung Tau. Länkkäreitä on paljon, mutta onneksi ei turisteina. Ovat töissä täällä tai eläkkeelle olevia expatteja. Juttuseuraa varmasti löytyy, jopa suomeksi.

      http://terveisiamaailmalta.hs.fi/

      • Lazycecko

        Vung Tau taitaa olla hieman kalliimpi mesta kuin Nhatrang, ainakin kun olen selaillut eri majoitussivustoja. Mutta pitänee harkita...

        Onhan tavallaan ok hengailla jossain kohteessa ei ole turistien invaasio käynnissä.


      • Johannes.
        Lazycecko kirjoitti:

        Vung Tau taitaa olla hieman kalliimpi mesta kuin Nhatrang, ainakin kun olen selaillut eri majoitussivustoja. Mutta pitänee harkita...

        Onhan tavallaan ok hengailla jossain kohteessa ei ole turistien invaasio käynnissä.

        Ei ole kalliimpi, päinvastoin.


      • lc
        Johannes. kirjoitti:

        Ei ole kalliimpi, päinvastoin.

        Katselin kuitenkin agodan ja booking.comin kautta hotellien hintoja ja halvimmat ok tasoiset mestat maksaa Nha Trangissa 6e, Vung Taussa taas 10 e. Onko sillä nyt käytännössä paljoa merkitystä on toinen juttu, jos muuten on halvempaa...


      • D1.
        lc kirjoitti:

        Katselin kuitenkin agodan ja booking.comin kautta hotellien hintoja ja halvimmat ok tasoiset mestat maksaa Nha Trangissa 6e, Vung Taussa taas 10 e. Onko sillä nyt käytännössä paljoa merkitystä on toinen juttu, jos muuten on halvempaa...

        Unohda nuo agodat. VT:ssä on pari hyvätasoista ja kohtuuhintaista asuntohotellia, joka huoneessa keittiö välineineen, pesukone ym. Hintaluokka 4 - 8 milj. dongia kuussa koosta riippuen. Normaalihotellista saat huoneen helposti kuukaudeksi hintaan 4 - 5 milj. dongia.

        Mopon vuokra 1,5 Md/kk. Fillarilla jos tulet toimeen niin sen saat jo tuolla kk-vuokralla.


    • voihansenvilkasta

      itestä vung tau oli kyl aika outo ja ei mikää hirveen hyvä mesta. halpaa oli kyllä 6uroa makso huone missä oli 3 parisänkyä ja isokylpyhuone ammeella, lämpimät vedet, tv ja kaikkk löyty, harmi ku en muista nimee mut rantaan ehkä pari kk ja ikkunasta kattoo ulos nii näyttää tältä: http://tinypic.com/view.php?pic=35k3als&s=6 , omistaja ei osaa kyllä yhtää englantia mut iha kiva mummeli. mutta joo ei kyllä vungtaossa kukaa muukaa osannu englantia ja sieltä löyty muutenki aika nihkeesti ruokaa englannin kielisillä listoilla eihä kaupungissa kyllä muutenkaa mikää oikeestaan viehättäny. Hirvee rakennus buumi päällä tulossa jos minkäkiliasta hotellia mut ländimaalaisia turisteja ei näy yhtää ja keskusta muistuttaa lähinnä jotai aavekaupunki. Meri vesi kovan tuulen takia aika sameeta. Outo fiilis, outo kaupunki, mut en ite kyllä aatellu sinne enää koskaan mennä.

      • D1.

        Kiinnostaisi tietää mihin aikaan vuodesta olitte? Sadekautena tuulee kaikkialla Vietnamissa ja silloin meri on samea. Englantia täällä puhutaan kohtalaisesti, valitettavasti liian vähän jos ajattelee asiaa turistin kannalta.

        Ruokalistat löytyy kyllä englanniksi kunhan ei ihan katukeittiötason paikoissa liiku.

        Jos olit arkipäivinä viikolla ja sadekautena niin varmasti on ollut hiljaista.


    • pohjoisen miäs

      Jos et halua törmätä länkkäreihin, tsekkaa Haiphongin eteläpuolelta löytyvä Do Son beach. Rantaa sinällään ei tosin voi mitenkään kehua.

      • zekozeko

      • D1.

      • zekozeko
        D1. kirjoitti:

        Täyttä tuubaa, nuo porauslautat lautat ovat vähintään 100 - 200 km päässä Vung Tausta. Miksi levität tuollaista p@skaa, oletko sonnanlevittäjä Kainuun korvesta?

        En todellakaan,,,eihän noita porauslautoja ole joka rannan läheisyydessä, mutta joitain tankerita näkyy. Itse asiassa mielestäni se vain lisää paikan viehättävyyttää. Tarkoitus ei ole mollata Vung taota.


      • D1.
        zekozeko kirjoitti:

        En todellakaan,,,eihän noita porauslautoja ole joka rannan läheisyydessä, mutta joitain tankerita näkyy. Itse asiassa mielestäni se vain lisää paikan viehättävyyttää. Tarkoitus ei ole mollata Vung taota.

        Ei siellä näy edes niitä tankkereita. Rahtilaivoja ovat. Ja ne jotka makaavat tuossa redillä ovat lauttojen huoltoaluksia. Että silleen....


      • zzeko
        D1. kirjoitti:

        Ei siellä näy edes niitä tankkereita. Rahtilaivoja ovat. Ja ne jotka makaavat tuossa redillä ovat lauttojen huoltoaluksia. Että silleen....

        Whatever...mutta hienot maisemat kuitenkin,,,

        http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ712MNBZbAjYNohVKo8ApVS599aYO11Rbt9tSbkETgZP6xcxzkktNvlbWT


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      327
      2752
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      89
      2055
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1600
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1144
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1012
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      973
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      940
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      873
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      832
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      734
    Aihe