Synnyttänyt pian 11 kertaa.

johannakals

Eli mulla 10 lasta, ja yhdestoista mahassa. Luulin et menee keho pilalle tällasen määrän jälkeen, mutta hyvässä jamassa vieläkin. Mietin vain, että mikäköhän on sellanen synnytyksen enimmäismäärä, että keho ei enää kestä. Jotenkin pelottaa tää 11. kerta vaikka viimenen onkin. Harva nainen on tällasen määrän itsestään ulos ponnistanu.

22

2270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiken tietävä

      lestadiolaisilla on yli kymmenen lasta,olen tavannut yhden naisen ,oli 12.lasta

      eräällä pikku kunnassa oli 18.lasta samalta.

      sodan jälkeen tekivät suuria perheitä.7-oli yleisin.

    • Polje , polje.

      Niin pitkään kuin jaksat, kyllä se luonto ilmaisee koska raja tulee vastaan.

      • johannakals

        Tiedän, mutta ainahan synnytys voi epäonnistua, eikö niin? Haluaisin vain vastauksen siihen että kuinka monta kertaa ihmiskeho on oikeasti pystynyt synnyttämään lapsen ulos?


      • Kysy mummultas!
        johannakals kirjoitti:

        Tiedän, mutta ainahan synnytys voi epäonnistua, eikö niin? Haluaisin vain vastauksen siihen että kuinka monta kertaa ihmiskeho on oikeasti pystynyt synnyttämään lapsen ulos?

        Mummollani oli 14 lasta, eikä hän ollut uskovainen. Tuolloin 20-40 -luvulla ei vain ollut kunnollista ehkäisyä ja mummo tykkäsi kovasti miehestään. :)


      • yksiköitä ja monikko
        Kysy mummultas! kirjoitti:

        Mummollani oli 14 lasta, eikä hän ollut uskovainen. Tuolloin 20-40 -luvulla ei vain ollut kunnollista ehkäisyä ja mummo tykkäsi kovasti miehestään. :)

        Oletteko ajatelleet, että voisi olla vaikka 10 lasta joista yksi synnytys on tuonut maailmaan 3? Voisi kuvitella, ettei tuollaiseen naisen keho enää olisi suunniteltu. Tällainen on tapahtunut oikeasti ja äitikin on elossa nykyäänkin. Hän on kyllä jo vanha ihminen, mutta pirteä mummo.


    • iltaperho

      Se on yksilöllistä.. toinen kroppa ei kestä kuin yhden, kahden..esim. kohtu prakaa.. ja toiset yli kymmenen.

    • miksii

      No miksi sitten hankit niin monta lasta jos pelkäät että keho menee pilalle

      • johannakals

        No olen vain hankkinut, kun mikään ei ole mennyt pieleen ja tähän asti ei ole kehokaan pettänyt, mutta mietin vain että kuinka monta keho pystyisi enimmäkseen synnyttämään..


      • ketään kotona?
        johannakals kirjoitti:

        No olen vain hankkinut, kun mikään ei ole mennyt pieleen ja tähän asti ei ole kehokaan pettänyt, mutta mietin vain että kuinka monta keho pystyisi enimmäkseen synnyttämään..

        Nooh, jatka niin kauan kun jotain menee pieleen...jos et aiemmin hoksaa lopettaa.


    • Lars Levi

      No, mutta lessuko se siellä?! Et sinä saa lopettaa lastentekoa, ennen kuin jumala antaa luvan. Lupa on yleensä sitä luokkaa, ettei siitä voi erehtyä. Sen jälkeen ukkosi vaihtaa sinut toiseen tahdottomaan synnytyskoneeseen.

    • rti1

      On niitä isoja perheitä muillakin kuin lestadiolaisilla ja eiköhän se ole jokaisen oma asia montako lasta tekee jos on hoitajaksi, kasvattajaksi jne.?? Toisin kuin joillakin vaikka ei olisi kuin se yksi, kaksi lasta joilla ei ole rakkautta ja rajoja jne....??? En ole Lars Levin sanassa lessu, mutta minullakin on 8 lasta ja olen onnellinen lapsistani ja kolmesta lastenlapsistani!! Ennen kaikkea olen onnellinen lapsistani jotka ovat kunnon kansalaisia jne.. En ole ollut, tuntenut olevani synnytyskoneena!! Tunnen aika paljon lestadiolaisia myös sellaisia joilla on iso perhe, he ovat onnellisempia kuin moni muu perhe..

    • enmuistamistäolivat

      Suomessa taitaa isoin perhe olla kaksikymmentä lasta.
      Olin yhden niiden tytön kanssa yhtä aikaa ammattikoulussa.

    • rti1

      Joo voi ollakin totta, mutta aika harvinaisuus että yhdessä perheessä on kaksikymmentä lasta.

      • enmuistamistäolivat

        En usko, että muita on noin isoja.
        Vanhoillislestadiolainen perhe. Heistä on tehty juttu lehteenkin. Muistaakseni hymy tai nykyposti. Sukunimi taisi olla Oikarinen tai Oikarainen.


      • vasta seitsemän
        enmuistamistäolivat kirjoitti:

        En usko, että muita on noin isoja.
        Vanhoillislestadiolainen perhe. Heistä on tehty juttu lehteenkin. Muistaakseni hymy tai nykyposti. Sukunimi taisi olla Oikarinen tai Oikarainen.

        Joo tunnen ne :)


      • ig47igc
        vasta seitsemän kirjoitti:

        Joo tunnen ne :)

        En tiedä paljonko on ns luonnon maksimi mutta tiedän kaukaisen sukulaisperheen, jossa 17 lasta. Ovat lestadiolaisia.


      • ...
        ig47igc kirjoitti:

        En tiedä paljonko on ns luonnon maksimi mutta tiedän kaukaisen sukulaisperheen, jossa 17 lasta. Ovat lestadiolaisia.

        Itse en ainakaan tekisi lapsia ihan vain siksi, että saisin Suomen ennätyksen lapsiluvussa.


      • hiob
        ... kirjoitti:

        Itse en ainakaan tekisi lapsia ihan vain siksi, että saisin Suomen ennätyksen lapsiluvussa.

        Eihän se nyt siihen perustu.
        Jos ei käytä mitään ehkäisyä ja aloittaa lapsien saamisen nuorena, niin kyllä niitä ehtii saada viitisentoista. Toisaalta itse olen saanut vain viisi, eikä hedelmällisiä vuosia ole niin paljon jäljellä. Joten kyllä meissäkin on ihmisiä, joilla on ongelmia tulla raskaaksi.


    • utelias444

      Saisko kuvan keskivartalosta?

      • samatyyppi

        ja tortusta


    • Veronmaksaja

      En tiedä. Mutta mun ja miehen lompakko kestäisi max 3 lasta elättämään. En tiedä voiko noin suuresta määrästä lapsia olla edes ylpeä. Varmaan et ole koskaan ollut töissä koska et yksinkertaisesti kerkeä. Ja jatkuva rahanpuute ja veloissa eläminen.. minäkin haluan suuren perheen, mutta en voi koska palkka ei riitä elättämään noin suuren perheen. Pitäisi varmaan palkka olla lähemmäs kymppitonnia kuukaudessa yhteensä, jos haluaa elättää 11 lasta isiä ja äiti. Kannattaa miettiä vähän pidemmälle. Kuin elää veronmaksajien rahoilla. Ehkä olen kateellinen vaan sulle kun sulla on 11 lasta. Tai sitten en pidä sinua fiksuna 😁

      Ps. 11 lapsesi ei ole mahassasi vaan kohdussasi.

    • HienoaTyötä

      Nostan hattua näin vuosien päästä vasta tätä lukiessani. Onko sinua siunattu lapsilla myös tämän jälkeen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4315
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2418
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2116
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      108
      1755
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      332
      1352
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe