Paljonko syö ennen aikuisikää?

Uusi kissoille

Olnen koittanut löytää infoa netistä muttei tunnu onnistuvan, mutta kissanpennulle pitäisi syöttää junnuruokaa 1v asti, ja pentu tulee meille 3kk ikäisenä.

mutta kysymys onkin että paljonko se mirri vetää niitä junnunaksuja ennen tätä vuoden rajaa?

Olisi ostoslistalla 10kg säkki mussutettavaa mutta jääkö siitä sitten liikaakin yli?

jos joku tietäisi niin auttakaa minua ! :)

3

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy

      Se riippuu siitä, syökö pentu muuta kuin niitä raksuja, toivottavasti syö.

      Kuivaruokapussissa on ainakin RC:llä ihan mainittu miten monta päivää kyseinen säkki keskimäärin riittää. Se on laskettu juurikin sen mukaan, ettei mitään muuta syötetä. Toisaalta, ei ole haittaa vaikka pentu söisi niitä penturaksuja vanhemmaksikin, enemmän haittaa olisi vaihtaa aikuisruokaan liian aikaisin.

      Sitten tietysti on katsottava että se päiväys riittää niin pitkälle, ettei raksut mene vanhaksi. Sekään ei tapahdu tasan sinä päivänä kun päiväys vastaan tulee, vaan siihen saakka valmistaja takaa vitamiinien ja hivenaineiden tason. Sen jälkeen se lähtee laskemaan pikkuhiljaa alaspäin, jos edes lähtee. Rasvan vuoksi, kannattaa kuitenkin noudattaa päiväyksiä koska rasva härskiintyy helposti.

      Suosittelen syöttämään mahdollisimman monipuolisesti ja jättämään ne raksut mieluummin välipalaksi kuin pääruoaksi. Kaikki kissat ei edes pidä kuivaruoasta, joten etukäteen ostettu 10 kilon säkkä saattaakin jäädä lounastamatta.

    • kisut jees

      älä osta niin isoo pussia jos se ei tykkääkään,kissat voi olla nirsoja.Ja onhan se vaihteluu että voit antaa välillä eri makuja.Opeta se heti märkäruokaankin.Pelkät raksut ei oo hyväksi.Mieti ite jos pelkkää näkkärii rouskuttaisit.ja kunnon lihaa välillä.Mulla nyt ei oo kissaa mutta parhaimmillaan oli 7-9kpl niin ne söi ihan kaikkea ku pennusta opetin.Meni lihat,kalat purkki ja kuivaruuatkin.Yksi söi mikrokaurapuuroo toinen punajuuria,yhen herkku oli perunamuussi ja yksi söi vain tietynlaisii purkkiruokii.Mut muista kissa on niinkuin koira lihansyöjä.Mul ny koira ja syö nappuloita mut annan joka toinen päivä n 400g ihan raakaa lihaa.ei oo kallista,eläinten pakastealtaissa on vaik mitä vaihtoehtoja.Siis älä käsitä väärin en ruokkinut kissoja kaurapuurolla mut kerroin vaan et on niilläkin omat mieltymykset.Keitetty seiti on monen kissan herkkua.Annat kiehahtaa n 3min ja huuhtelet lävikössä.Osta niitä pienii kuivaruoka pusseja vaihtele makuja ja merkkejä.Kissakin voi tottua vain yhteen merkkiin ja sit on hätä jos kaupassa ei just sitä löydy jollain kertaa.Ai niin yks mun kissoista tykkäs kiisselistäkin....

    • H7

      Mulla kaksi kissaa,2w ja 12vko,isompi syö kaikkea mitä vaan antaa, erityisesti salaatinlehdet ja raaka peruna on herkku ja pitsan kuoret 8) pienempi on ollut mulla viikon ja syönyt pienestä asti mitä on annettu, olen ostanut junioreille tarkoitettua kuiva ja märkä ruokaa...mutta kisu näköjään tykkää enemmän ison kissan ruoasta ,naksuja ei kyllä syö,tai en ole ainakaan nähnyt että syö,isompi tyhjentää naksukupin yön aikana. Eli se on kyllä tosi yksilöllistä paljonko kisut syö mitäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe