Monilla luontodokumenteilla suorastaan nautitaan mm. suurten kissapetojen saalistustekniikoiden erikoisuuksista. Näin tänäänkin. Vaihdoin kanavaa.
Sama ilmiö miekkavalaiden teurastaessa saalistaan hyljealueilla.
Onhan se tylsyttävää ja etovaa katsottavaa mielestäni.
Lauantai-illan eläinten tappoviihdettä TV:sta
15
99
Vastaukset
- tex
Niinpä, minäkin menen mieluimmin saunaan, toki niiden täytyy syödäkin, mutta ei sitä koko ajan viitsi katsoa yön pimeydessä vielä. Onhan niitä kivampiakin eläindokumentteja taas.
Viluiselta tuntuu nyt, patterin laitoin päälle lisää, ja nyt kuumaan saunaan, moikka :) Nyt tuli sellainen aihe, jota mielessäni harmittelen jatkuvasti.
Miksi, ja miksi ainakin ylen kanavilla on eläinohjelmissa poikkeuksetta saalistus ja tappo päällimmäisenä. Katsoisin eläinohjelmia, mutten aina sitä, miten saalistetaan ja tapetaan ja miten uhri silmät pullottaen hiljenee.
Näin kai se eläinmaailma toimii, mutta tarvitseeko sitä korostaa joka ohjelmassa.
En enää katso luonto-ohjelmia.Saattaa olla niin, että kauan luontodokumenttien kuvauksissa olleet ihmiset saavat erikoisia kiksejä juuri näistä saaliseläinten kurkunpuremiskuvauksista.
Vastenmielisyyteni näistä yksityiskohtaisuuksista ei ole mikään tuore juttu, nuo on etoneet aina.
Kuten Tex edllä sanoo, saalistushan on petoeläinten elinkeino elääkseen, mutta ajatelkaas nyt tätä yleisemmin. On lauantai-ilta ja tv:st toivois jotain hyvää.- noopeli texille
kun keksi sen että ne pedot tappavat muita elukoita nälkäänsä.
- *Kukkahame*
Minulla varmaan parempi TV merkki, ei ole ollut petoja ruudulla ;-))).
Olen kyllä nähnyt sekä meressä että maalla tuota samaa saalistamista, mutta joskus on silmät suljettava ja sitten kurkittava onko saalistus ohi.
Eilen oli paha näky kun krokitiili otti jonkun ison sarvipään turvasta kiinni, mutta se pääsi irti otteesta, ja pelastui.
Rankkaa se on villieläinten elämä, mutta ruokaa nekin tarvitsee.- ihanko totta
tarvitseeko villieläimet ruokaa. Toinen noopeli kukkahameelle.
Minä niin pidin David Attenburrougs'in tekemistä luonodokumenteista, niissä oli kaikkea luonnon erikoisuuksia ja itse kertoja niin innostava ja energinen:D
Eihän kaikki järjestään ole saalistusta, sitä vaan aika-ajoin tulee näkyviin. Kaikki nuo muurahaisten ja termiittien yhdyskuntien elämäkin oli kiehtovaa!
Onpa lämmin ja hyvä olo nyt kylvettyä, heittelin iloiseen löylyä ja lämpenin varpaita myöten!
Monk'kin taitaa mennä TV:ssä, vaan enpä ole vielä vilkaissut tuleeko mitään kivaa, musiikkia ainakin on radiossa.
No uutiset pitää katsoa,...moi taas- Makriina ek
Hyvää unilääkettä minulle. Nukun siihen yksitoikkoiseen selostukseen aina.
- Nea*
Olen tuosta purnannut myös pidemmän aikaa,
itse olen aina sen heikomman puolella,jospa se pääsisi pakoon!
En ymmärrä,tätä saalistusvimman näyttämistä.
Kyllä jotain kauniimpaa haluaisi katsoa! - captain custeau
Kauniimpaa minäkin haluisin katsoa, ja Sinä Nea tulikin sopivasti paikalle.
Ällöttävintä on tieto siitä, että tilanteet eivät ole aitoja vaan lavastettuja. Pitåå saada hyvää kuvaa esitettäväksi.
- Aivan aitoa!
Tarkoitit kai yökameran avulla saatua kuvausta, missä ei leijonia todella saatu lavastetuksi yöllisessä saalistuksessaan!
Koska se oli ensimmäinen kerta, kun onnistuttiin kuvaamaan uudella teknologialla silloin, oli se koko luonto-ohjelman anti tällä kertaa!
Toki dogumentit on ihan elävää kuvaa, mutta pakkoko sitä on koko ohjelman täyttävän teemana näyttää. Tekijöistä on kai hienoa kuulla saaliseläimen kuolinparkaisu.
- hienostelua.
Ai ihan dogumentit.
- dogumentti on
dogun testamentti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli612568Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.221972Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️131632- 1021387
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1241297- 841185
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411076Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241063Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141043Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest58947