käynnistys "pelottaa"...

viides <3

Eli viidettä odottelen, aikasemmista 3 syntynyt ihan omia aikojaan ja 1 käynnistetty, synnytykset olleet kaikki alle 12h. Nyt tässä raskaudessa todettu raskausajan diabetes ja tämän vuoksi juostu sairaalassa kontrolleissa. Homma pysynyt kuitenkin suht hallussa pelkällä ruokavaliolla. Nyt lääkäri alkoi kertoa käynnistyksen mahdollisuudesta, ettei vauva kasva liian isoksi.
Aiempi käynnistys sujui ongelmitta muutamassa tunnissa päätöksestä. Silti nyt joku hakkaa taukoamatta takaraivossa että en halua käynnistystä. En edes osaa sanoa, mikä ajatuksessa on itse ongelma, mutta jotenkin se tuntuu nyt todella luonnottomalta.
Kellään muulla ollut samanlaisia ajatuksia?

3

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkunen neiti

mulla oli samanlaisia ajatuksia ku esikoinen käynnistettiin.. en oisi halunnut, mutta oli vähän pakko.. mulla kans oli raskaus diabeettes sekä lisäksi pahoja raskausmyrkytyksen oireita sen takia ne käynnisti mulle.. käytiin mieheni kans viikko ennen käynnistämistä tutkimuksissa.. ja mähä koitin siinä viikon aikana vaikka millä keinolla saaha synnytystä itsestään käyntiin.. mut ei lähteny.. vaikka oli jo hyvät lähtö kohdat siihen että oisi voinut käynnistyä koska olin 3cm auki ja täysin kypsä sillon ja viikkoja oli 37 5.. mut ymmärrän miltä susta tuntuu..

• akupunktioon

pikkuinen neiti: siis jos sä olit auki, niin miksi lääkäri ei puhkaissut kalvoja?
      Mulla niin tehtiin, heti kun oli hiukan auki. Siitä taas voin kiittää akupunktiota:
      jonka avulla lähti ensimmäiset (vahvemmat mutta vielä harvakseltaan) supistukset käyntiin n. 1 vrk ennen sairaalaan käynnistyksekseen menoa. Olen varma, että sen ansiosta ei tarvinnut oksitosiinia yms. ja kalvojen puhkaisun jälkeen synnytys käynnistyi "itsestään", eli kunnon supistukset alkoi. En myöskään olisi halunnut käynnistystä, mutta se oli aloitettava lapsen terveyden takia.

• pikkunen neiti

kyllä multa puhkaistiin kalvot ja pistettii oksitosiini tippa käteen.. unohtu tuosa vaa kertoo, ku on tuo neiti aina tosa vieresä tai sylisä kiusaamassa mua ku oon koneella :D

mut kerroin vaa et yritin kaikilla keinoilla saaha normaalisti synnytystä käyntiin, mut eipä se lähtenyt.. ja sillon viikon päästä en ees tiennyt varmaksi että käynnistetäänkö mulle.. eka kahtelivät niitä tutkimuksia, verenpainetta ja niitä valkuaisia pissassa, valkuaiset oli 2 ja verenpaine sillä hetkellä 168/106, ultrasivat sitte mut vielä ja sit se lääkäri/kätilö vaa sano et sä et mee tännää enää kotiin soitan synnärille että alkavat valmistautumaan mun käynnistykseen.. meinas siinä pissat mennä housuu :D mut ihana oli synnytys ja helppo.. kokonais kesto kalvojen puhkaisusta vauvan syntymään 7tuntia.. eli äkkiä meni synnytys :) tsemppiä teille muillekki käynnistämiseen :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      21
      3849
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      89
      1900
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      89
      1316
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      168
      1271
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      56
      1129
    6. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      54
      1031
    7. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      188
      1007
    8. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      932
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      896
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      143
      849
    Aihe