Eli minulla on 13 vuotias tyttö. Tyttö haluaisi ruskeat hiukset ja huulilävistyksen. Hiukset ovat luonnostaan aika tumman blondit, jotka värjättiin viimevuonna ruskeiksi, ja nyt kesänaikana takaisin vaaleiksi teinin halusta. Nyt kuitenkin valittaa, että haluaa takaisin ruskeiksi, kun itse piti niistä paljon enemmän. En suostunut, koska kuluttaa hiuksia niin paljon, mutta tokaisi vain, että eikö hän muka saa tehdä hiuksilleen mitä haluaa. Ovathan ne kuitenkin hänen. Ja tämä "huuliläväri". Saako sellaista edes 13 vuotias ottaa? Voiko se tulehtua helposti? Mitä mieltä?
Saako teini tehdä mitä haluaa?
17
868
Vastaukset
- kaikki tietävä
kyllä teiniä kohti on ymmärrettävä.
lävistykset nykypäivää,eikä se pieni tulehdus maata kaada .ottaa vähäksi aikaa pois.
tukan värjäys on totutella,ei liian nopeaa aikataulua saa olla.
kaikki muoti-ja kaverien kanssa pukeutuminen on teinien elämää,totuttelevat siirtyväksi naisen kuosiin.
jutella aina kannattaa asiallisesti.- dmbcmcbx
"lävistykset nykypäivää"
Valitettavasti. Ennen vanhaan naiset olivat sentään kauniita, pehmeitä ja naisellisia. - ljffiniwnwfianwf90n
dmbcmcbx kirjoitti:
"lävistykset nykypäivää"
Valitettavasti. Ennen vanhaan naiset olivat sentään kauniita, pehmeitä ja naisellisia.vastaan voisin sanoa että NAISELLINEN on yhtä tyhmä termi kuin MIEHEKÄSkin, että eh... olisiko "oma itsensä" mitään?
luonnollinen olisi kiva :o
mutta oman itsensä visuaalinen ilmaisukin on tärkeää. - ..................
dmbcmcbx kirjoitti:
"lävistykset nykypäivää"
Valitettavasti. Ennen vanhaan naiset olivat sentään kauniita, pehmeitä ja naisellisia.No en mä aiankaan aio ottaa ikinä mittään lävistyksiä.
Korvikset riittää mulle. - anteeksi nyt vain
dmbcmcbx kirjoitti:
"lävistykset nykypäivää"
Valitettavasti. Ennen vanhaan naiset olivat sentään kauniita, pehmeitä ja naisellisia.mmitä tapahtui ajatukselle, että kauneus on katsojan silmässä?
.................. kirjoitti:
No en mä aiankaan aio ottaa ikinä mittään lävistyksiä.
Korvikset riittää mulle.Ha! Korviksethan ovat lävistykset! Miksi ne korvalehdissä ovat niin paljon hyväksyttävämmät kuin poskessa tai tississä?
- jkadiopå¨dada
Noo tota mulla oli kaveri jolla oli blondit hiukset , se ei käyttäny meikkii ja oli kiltti tyttö. Mut sit sen äiti anto sen värjää punasiks hiukset, sit ruskeiks ja tällee. Sit se sai napakorun ja huulikorun ja kohta tatuoinnin ja kielikorun (JA IKÄÄ SILLÄ ON 13) polttaa tupakkaa , juo alkoholia ... Meikkiä liiiikaaa..
Ei oo kyllä enää mun kaveri ! Muuttu ihan liikaa :(
Eli jos et haluu tytöstäs tommosta niin ei kannata suostua kaikkeen ! MUTTA hiusten värjäys ei ole paha. Mutta huulikoru. YÖK.. lissu - 16v.tyttö
Mää en nyt ite tiiä tuosta hiusten värjäämisestä koska mun mielestä näyttää vähän siltä että tyttö ei osaa ite päättää mitä haluaa. Ensin värjää sitte katuu, sitte poistaa värin ja kaduttaa uuelleen. Ja tummat hiusvärit voi olla terveysriski jos on allerginen hiusväreille. Nimenomaan tummemmilla hiustenvärjäysaineiden käytöllä on isompi riski siihen että sais jonkulaisen allergisen kohtauksen. Ja toisekseen hiusvärit kuluttaa luonnollisia hiuksia, kuivattaa hiuspohjaa ja harventaa hiuksia. Kaverille kävi näin; kun värjäsi blondiksi niin hiukset lyheni puolellatoista sentillä. Eli sillä on riskinsä.
Huulilävistyksestä tai lävistyksistä yleensäkkin voi kyllä tulla tulehdus, mutta jos sitä hoitaa ohjeiden mukaan ja oikein niin sitten hyvä. Mutta tässä on taas tämä kääntöpuoli että se saattaa alkaa kaduttamaan. Itse meinasin parivuotta sitten hankkia huulilävistyksen itsekkin, nykyään ei kävisi mielessäkään ja olen ihan iloinen että oma äitini kielsi sitä ottamasta. - tervekaikkihemulit
Olen itsekkin 13-vuotias tyttö ja kaverini on myös. Mun frendi OLI enne hyvä tyyppi ja mun paras kaveri. Kunnes kaikki romahti. Se alko polttamaan tupakkaa,meni vääriin porukoihin,feidas mut ja teki itse itsellensä huulikorun! Nyt se huulikoru on tulehtunut ja hahasti ja siinä on punanen reikä joka näkyy kilometrien päähän!!!! Että älä missään nimessä tee tytöstäs semmosta. Ehkä sen kaveriporukassa muilla on huulikoru ja haluaa kuulua porukkaan. Niin kuin mun frendi halus kuulua siihen toiseen. Joten ÄLÄ anna huulikorua mutta värjäys ei ole niinkään paha asia :)
- tattooed96
Huulikoru asiassa ei oo hätää, alle 16vuotias ei saa liikkeessä korua, ilman huoltajaa mukana! Tietenki joku tytön kaveri saattaa sen tehä, vaa suuri riski et menee vinoon yms. Tulehtuessaan lävistyksestähä ei korua missään nimessä saa ottaa pois, koska koru peittää reiän ja estää bakteerien pääsyn reikään..
Mutta nuo aikaisemmat kommentit huijjaavat. Ei se huulikoru ja hiusten värjäys nuorta pilaa.. Ei kaikki jotka omistavat lävistyksiä ja värjäävät hiuksia, ryyppää ja ime röökiä.. - ................
siis yritätkö nyt ihan tosissas väittää että huulikorun ottaminen on menolippu rappioon..?
- Äippä+12
En suosittele lävistyksen ottoa huuleen. En varsinkaan vasta13 vuotiaalle tytölle. Sillä tyttäreni otti lävärin huuleen ja katui sitä jälkeen päin paljon. :(
- dercfvgtbhy
No hiukset antaisin värjätä mutta sanoisin että ei saisi enää usein värjätä kun saa nyt tän väriset kerran.Huuliläväristä keskustelisin hänen kanssa ja voisin vaikka suostua siihen.
joo siis itekkin oon ottanu 12 vuotiaana huulilävärin, sain porukoilta luvan ja se on siinä kohta 5 vuotta ollu eikä oo yhtäää mitään tulehtunu jos sitä putsailee alussa hyvin.. :D ja kyllä itekki oon siin 12 weenä alottanu hiuste värjäyksen ja joka kuukausi värjänny hyvässä kunnossa hiukset on
- eräs aikuinen
Musta kyse ei ole siitä, saako tehdä vaan mikä on vanhempana vastuullista käytöstä. Kun kyse on alaikäisestä, toki sulla huoltajana on _oikeus_ käyttää mielivaltaa lapseesi, mutta on aivan eri asia onko oikein vaatia lapselta jotain, jota ei ole mitään järkeä vaatia, mutta vaadit vain oman esteettisten mieltymystesi takia.
Ulkonäkökokeilut kuuluvat monen nuoren teini-ikään eikä siinä ole mitään pahaa tai väärää. Musta olisi hirveän arvokasta, jos voisit olla niissä asioissa nuoren tukena ja nuorta ymmärtävänä aikuisena mukana. Musta, jos teini pystyy perustelemaan, miksi haluaa jotain, on moraalisesti väärin kieltää se vain siksi, että se näyttää rumalta tai oikeastaan siksikään että se rasittaa hiuksia. Hiukset ovat kuitenkin kuollutta ainetta eikä niiden huono kunto ole terveydelle vaarallista. Oppiipahan nuori, miltä paljon rasitetut hiukset tuntevat.
Sama pätee tuoon lävistykseen. Musta sun kannattaa vanhempana olla varmistunut siitä, että nuori tietää mitä tekee. Joka tapauksessa niin nuori tarvitsee vanhemmalta luvan, jotta mikään lävistysliike sitä suostuu tekemään. Sun kannattaa jutella siitä lävistysliikkeen ja teinisi kanssa. Voit vaikka sopia, että teini saa ottaa lävistyksen, jos hoitaa sitä asianmukaisesti ja jos ei hoida, se otetaan pois.
Kaikkein tärkeintä on ettet tee tästä mitään arvovaltakiistaa. Totta kai se käy vanhemman ylpeydelle, kun nuori haluaakin tehdä jotain, mikä susta tuntuu esim. rumalta eikä kuuntele mielipidettäsi. Nuori-vanhempi -suhteessa musta on tärkeää, että luottamus ja molemminpuolinen kunnioitus säilyy, ja että tehdyt ratkaisut ovat perusteltuja. On tärkeää, että vanhempi katsoo, ettei nuori hölmöile turhaan (ja jos hölmöilee, tekee sen turvallisesti), mutta antaa nuoren ottaa vastuuta ulkonäöstään ja käytöksestään, jos pystyy itse päätökset perustelemaan ja osoittamaan, että osaa kantaa vastuun. - tyttönen1990
Hiusten värjäämisessä ei oo mitään pahaa jos on 13-vuotias, eikä tuossa huulilävistyksessä, ei oo iso juttu, se kuitenkin kyllästyy siihen jossai vaiheessa ja ottaa pois:) antasin sinuna luvan, haluat varmaan pitää tyttösi suosittuna koulun piireissä :)
- Oma pää
No voi jestas sentään!
Sehä riippuu vanhemmista
mutta ei kai lävistysten puute ja hiusten
värjäämättä jättämiset ihmisestä
epäsuosittua tee. Vanhempanaki kerkiää
jos nii tahtoo ja suosio toisten nuorten parissa
on ihan nuoren omasta asenteesta
ja käytöksestä kiinni ja jos
ihmiset on tosiaa nii pellejä ettei
suvaitse erilaisuutta nii voi voi!
Iteltä löytyy kyllä kans usiampia
korviksia (mutta ei venytyskoruja
sentään) ja otin aikuisempana ne ihan oman
halun takia, en siksi että joku tyhmä ois mua
siihen painostanu. Ja hiuksia en värjää
vieläkkään koska mun ei tarvi. Jos joku ei
välitä musta normaalina ihmisenä nii
muute nii se on sitte ihan
sen oma häpiä. Ja anteeksi
reaktioni mutta kyllä vanhempien pitäs
vielä säätää alaikästen nuorten rajat
eikä suostua kaikkii juttuihin liian aikasin.
Kaverit ei sanele nuoren tyyliä vaan
nuori kehittää sen ihan ite ja siitäki
neuvotellaan tarpeen mukkaan
vanhempien kans.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275