Paljonko teillä jää vuokran jälkeen rahaa?

fsfsdfdsfdfdsfds

Opintorahasta maksettuna? Itellä on vuokra 360e ja kun sen maksaa jää jäljelle kapiset 62 euroa josta menee 61 euroa koulumatkoihin ELI JÄLJELLE JÄÄ VAIN YKSI KAPINEN EURO eli kapitalistisikojen hehkuttamaa opintolainaa olen joutunut ottamaan.

7

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä54264

90€ jää käteen vuokran jälkeen. auto mulla on kun on niin hyödyllinen kapine mutta tuolla rahalla ei paljoa kurvailla! On tää opiskelijoiden rahoitus kyllä perseestä. opintolainaa siis ottamaan.........

• ??

Olet käsittänyt väärin. Yhteiskunta ei rahoita opiskelijoiden opiskelua, vaan opiskelijat rahoittavat itse opintonsa ja elämisen opintojen aikana. Lisäksi yhteiskunta TUKEE opiskelua maksamalla kullekin kuuluvan määrän opintotukea (ja mahdollisesti muita tukia).

En tajua miksi ihmiset kuvittelevat, että opintotuen tarkoitus olisi riittää kattamaan kaikki kustannukset.

• dkfgperkgpåoeksgpoke

Kun asuin yksin, jäi 16 euroa. Nyt kun asun avoliitossa, jää 250 euroa, vaikka vuokrakin nousi hieman. (;

Eli jos jonkun vinkin voin antaa, älä ikinä muuta yksin, ellei ole pieni vuokra.

• rahaajokareiästä

Niin jotkut myy persettä yks käy töissä ja joku toinen pelaa pokeria.

Tai elä lainarahalla.

• 21

Mulla jäi rahaa vuokran jälkeen 1 euro 60 centtiä. En halunnut ottaa lainaa. Vähän aikaa sinnittelin kesätienesteillä, mutta sitten menin ilta- ja viikonlopputöihin. Itsellä ei työ haitannut opintoja vaan päinvastoin, Työ oli samaa alaa, mitä opiskelin eli kaupallista.

• rahaa tulloo

Koulutusrahastosta tulee verojen jälkeen 1600e, kiinteät kuten asuntolaina vastike, netit yms pois ja jää noin 700e käteen. Juuri ja juuri tällä pärjäilee kun ei autoile paljoa.

• andsss

jää käteen 170 euroa, kahestaan asutaan. toi on ihan sopiva summa, ite asiassa kaikilta kuukausilta en edes nosta tukea, kun on jäänyt edellisiltä kuukausilta säästöön. Pakko on tukikuukausia säästellä, että riittää kahteen korkeakoulututkintoon.. :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      321
      7635
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2176
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1856
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1392
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1287
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1261
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1231
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      57
      1186
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1029
    Aihe