Paljonko teillä jää vuokran jälkeen rahaa?

fsfsdfdsfdfdsfds

Opintorahasta maksettuna? Itellä on vuokra 360e ja kun sen maksaa jää jäljelle kapiset 62 euroa josta menee 61 euroa koulumatkoihin ELI JÄLJELLE JÄÄ VAIN YKSI KAPINEN EURO eli kapitalistisikojen hehkuttamaa opintolainaa olen joutunut ottamaan.

7

728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä54264

90€ jää käteen vuokran jälkeen. auto mulla on kun on niin hyödyllinen kapine mutta tuolla rahalla ei paljoa kurvailla! On tää opiskelijoiden rahoitus kyllä perseestä. opintolainaa siis ottamaan.........

• ??

Olet käsittänyt väärin. Yhteiskunta ei rahoita opiskelijoiden opiskelua, vaan opiskelijat rahoittavat itse opintonsa ja elämisen opintojen aikana. Lisäksi yhteiskunta TUKEE opiskelua maksamalla kullekin kuuluvan määrän opintotukea (ja mahdollisesti muita tukia).

En tajua miksi ihmiset kuvittelevat, että opintotuen tarkoitus olisi riittää kattamaan kaikki kustannukset.

• dkfgperkgpåoeksgpoke

Kun asuin yksin, jäi 16 euroa. Nyt kun asun avoliitossa, jää 250 euroa, vaikka vuokrakin nousi hieman. (;

Eli jos jonkun vinkin voin antaa, älä ikinä muuta yksin, ellei ole pieni vuokra.

• rahaajokareiästä

Niin jotkut myy persettä yks käy töissä ja joku toinen pelaa pokeria.

Tai elä lainarahalla.

• 21

Mulla jäi rahaa vuokran jälkeen 1 euro 60 centtiä. En halunnut ottaa lainaa. Vähän aikaa sinnittelin kesätienesteillä, mutta sitten menin ilta- ja viikonlopputöihin. Itsellä ei työ haitannut opintoja vaan päinvastoin, Työ oli samaa alaa, mitä opiskelin eli kaupallista.

• rahaa tulloo

Koulutusrahastosta tulee verojen jälkeen 1600e, kiinteät kuten asuntolaina vastike, netit yms pois ja jää noin 700e käteen. Juuri ja juuri tällä pärjäilee kun ei autoile paljoa.

• andsss

jää käteen 170 euroa, kahestaan asutaan. toi on ihan sopiva summa, ite asiassa kaikilta kuukausilta en edes nosta tukea, kun on jäänyt edellisiltä kuukausilta säästöön. Pakko on tukikuukausia säästellä, että riittää kahteen korkeakoulututkintoon.. :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      218
      4972
    2. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      189
      2693
    3. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1572
    4. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      52
      1400
    5. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      1272
    6. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      99
      1268
    7. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      132
      1237
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      109
      1174
    9. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      151
      1166
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      78
      1153
    Aihe