Puhelimessa itsensä esittely (vaikea nimi) kiusallista

sdgsdgsdgsdgsdg

Sukunimeni on aika erikoinen ja sitä on jotenkin vaikea sanoa. Minua on koulussa kiusattukin nimestäni. On paljon helpompi sano vaan "no täs on maija moi" kuin virallisesti soittaa jonnekin. Tämän takia en oikein viitsi soittaa tuntemattomiin paikkoihin, mutta pakko näin työnhakutilanteessa soitella. Millä sanoin te muut esittelette itsenne soittaessanne? Sanokaa vaikka tarkat sanat.:)

2

616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hjhjhjhj

      Jos soitan vaikka johonkin virastoon, sanon: "Tässä on R.H. huomenta". Sanon siis kyllä koko nimen.

      Kannattaisiko sinunkin vain sanoa oma nimesi. Kun alkaa vältellä jotakin sanaa tai puheen sisältöä, voi antaa itsestään sellaisen kuvan, jota ei kuitenkaan ehkä haluaisi. Sinäkin voit antaa itsestäsi kuvan, että ihan kuin et ymmärtäisi soittavasi vähän virallisempaa puhelua tuntemattomalle ihmiselle,jos esittelet itsesi vain etunimellä.Varmasti osaat kuitenkin käyttäytyä ihan fiksusti ja ymmärrät eron, mikä on kun soittaa kaverille (silloin sopii "Maija tässä moi") tai virastoon.

      Olen itse "virallisessa" työssä ja otan siis puheluita vastaan. Yleensä ihmiset sanoo puhelun alussa nimensä aika nopeasti ja epäselvästi. Jos nimellä ei ole jatkon kannalta väliä, en kysy tarkennusta. Jos kuitenkin sovitaan jotakin jatkoa varmistan aina, että kuulin (saan muistiin itselleni) varmasti oikean nimen. Silloin on ihan ok, jos soittaja vaikka luettelee sukunimensä kirjain kirjaimelta. Tällaisessa tilanteessa voi vaikka sanoa: "minulla on vähän "hankala" sukunimi..se kirjoitetaan X-Y-Z-K-L." On tärkeää, että nimi tule oikein eikä muulla olisi ainakaan minulle mitään väliä.

      Et kerro, miten sukunimesi on hankala. Onko se jotenkin nolo, epäsuomalainen tai vaikea kuulijan hahmottaa (harvinainen)? Se on kuitenkin sinun nimesi. Toivottavasti joskus voisit olla siitä ylpeä!

    • aäojgaodjs

      Minulla on kans todella harvinainen sukunimi, ja kaiken lisäksi siinä on S-kirjain, ja minulla on lievä S-vika. Eli: aina kun kerron nimeni niin vastapuoli jankkaa vaikka kuinka kauan: niin mikä?

      SE on hel.vetin ärsyttävää, mutta onneksi se alkaa olemaan historiaa. Semmonen pikku vinkki että kotona ollessasi toistele sukunimeäsi selvästi, ja keskity siihen miten se lausutaan. Tietenkin jos asut kerrostalossa, niin naapurit saattaa vähän ihmetellä :)

      Mutta se oikeasti auttaa. Harjoittele ääntämään sukunimesi selvästi. Ja KESKITY siihen hommaan. Kyllä se siitä! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2860
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1850
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1522
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1290
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      973
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      784
    Aihe