Naapurini tupakoivat sen verran, että tupakanhajua tulee joskus ilmanvaihtokanavasta sisään. Poistavatko aktiivihiilisuodattimet tämän hajun täysin?
Ajattelin tällaisen ostaa:
http://www.huoltopalvelu.com/Vallox-Ilmava-100-/-120-suodatinpaketti-4
Miten usein täytyy suodatin vaihtaa että olisi tehokas?
aktiivihiilisuodatin
5
2777
Vastaukset
- yksivaan.
Tulee varmaan halvemmaksi ostaa tuota aktiivihiilisuodatinmattoa, ja leikata itse sopivat palat?
Tuossa paksuus on 15 mm, mistä sellaista saa ostaa? Tai kannattaako vähän paksummaksi suodin laittaa että varmasti suodattaa hyvin? Esim. 20 mm. Entä voiko aktiivihiilisuodatinpalat pestä käsin? - yksivaan.
Nosto. Oletteko ihan tyhmiä tällä palstalla, vai?
- a.suodatin
Itse käytän karkeasuodattimien tilalla aktiivihiilisuodatinmattoa. N. 2 cm paksuista, jossa 5 mm aktiivihiilikerros. Hyvin suodattaa savuja ja etenkin naapurin sikalan tuoksuja. Mattopalat vaihdan kolmasti vuodessa. Tori.fi:stä tilasin keväällä. Maksoi vähän yli 20€ neliö.
- Hengittäjä
Jaha muillakin samoja ongelmia. Itsekin ajattelin jonkinlaista suodatinta ilmanvaihtoaukkoihin ja tuuletusikkunaan, että ei tarvitsisi naapurin käryttelyistä kotonaan sisälläkin kärsiä, parvekkeellekin tuleva savu on kirjaimellisesti enemmän kuin tarpeeksi. Jurppii kyllä, että ite joudun kustantamaan toisen kärytellessä mielensä mukaan.
- roope n.
Olen kokeillut sähkösuodatinta, mutta ei mitään hyötyä. Pölyt suodatti, muttei savuja. Aktiivihiilimatto on hyvä. Mutta ei poista kaikkea savua. Paras voisi olla savutunnistin, joka sulkisi puhaltimet sauhuttelun ajaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635608Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204237Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172916- 1552193
- 171926
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1281760- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171136Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77988