Nukunko vai enkö?

.............

Mä en tiiä mitä mä tekisin. Muo kiusataan lievästi. Mä nukun yössä noin pari tuntia, ja syön kerran päivässä. Mä oon väsyny koulussa, ja mä en jaksa enää mitään. Koulusta lintsailen usein.
PS:Sori jos on kirjoitusvirheitä, en jaksa tarkistaa.

11

204

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nuku ja syö

      Sun pitäis syödä ja nukkua paremmin. Kiusaamisesta kannattaa kertoa opettajalle. Lintsailu ei ole hyväjuttu, koska asioita jää oppimatta.

    • 456456

      voi eiiii, kamalaa! tollanen elämänrytmi yhistettynä kiusaamiseen tekee varmasti elämästäsi helvettiä. sun pitää kertoa jollekkin ehottomasti, kenenkään ei pitäs mennä tollasen läpi yksin (tai ollenkaan). terapiaan, puhu jollekkin, voimia :(

    • willing:

      Ikävä kuulla. Sua lähellä on toivottavasti luotettavia aikuisia (vanhemmat, opettajat, sukulaiset), joille voisit kertoo tilanteestasi. Puhuminen auttaa ja se, että joku jakaa ongelman.

      Lievään kiusaamiseen voi ehkäpä vaikuttaa myös omalla reagoinnilla: jos osoitat ettet hätkähdä kiusaamisyrityksistä ja pidät itsestäsi huolta niin kuisaajat luovuttavat. Vahva ei tarvii olla, muttei myöskään kynnysmatto.

      Jatka sä itsesi rakastamista, vaikka muut ei teoillaan osoittais sua kohtaan rakkautta. Toista sun kaltaista ei oo koskaan ollut olemassa, eikä tuu olemaan. Sä oot ainutlaatuinen. Osoita se itsellesi.

      Uniongelmis osaa neuvoo joku terkkari paremmin ja syömisen osaat sä itekin. Tsemii, oot rakastettava mut maailmassa sitä on joskus vaikee tuntea. Mutta aina oot tärkee sellaisena kuin oot.

    • Hei Nukunko vai enkö?

      Hieno juttu, että rohkeasti kerrot elämäntilanteestasi. Kuulostaa raskaalta, koska unen ja ruuan puute ovat kuitenkin jaksamisen perusjuttuja. Mainitset sinua kiusattavan lievästi, mutta mielestäni kaikki kiusaaminen on väärin, eikä sitä tarvitse koskaan hyväksyä.

      Kiusaamisesta kertominen luotettavalle aikuiselle, voisi olla kohdallasi avuksi. Tuleeko mieleesi sellaista henkilöä, jolle voisit kertoa tilanteestasi asuinpaikkakunnallasi? Tämän henkilön kautta voisit saada apua myös muuhun jaksamiseen.

      Olet jo astunut ison askeleen, kun uskalsit kertoa asiastasi täällä. Toivon, että jaksat tsempata itseäsi ottamaan yhteyttä siihen aikuiseen johon luotat.

      Tsemiä ja rohkeutta elämääsi :)

      Mallu
      Nuorisotyönohjaaja
      NettiSaapas

    • .............

      Terkkari haluaa puhua vain mun painosta, ja kiusaajille on sanottu siitä, eikä ne meinannu mitää. Se on poliisiasia, koska he ovat uhanneet hakata mut. Tönimisiä on ollut käytävillä. En haluu koulukuraattorille, koska se on noloo.

      • Moi,
        ovatko vanhempasi tietoisia kiusaamisestasi? Jos sinua tönitään koulussa ja kiusaajat ovat uhanneet hakata sinut, tulisi asiaan kiireesti puuttua ennen kuin jotain vakavaa sattuu. Ole rohkeasti yhteydessä koulukuraattoriin, hän on vaitiolovelvollinen ja jos on helpompi, laita aluksi vaikka tekstiviestiä.

        Juttele rohkeasti asiasta eteen päin, vain silloin asioihin voi saada muutosta.

        Maikki
        Nuorisotyönohjaaja
        NettiSaapas


      • kuraattori= :(

        Kyllähän se aika noloks muuttuukin kun sinne kuraattorille menee, varsinkin kun mullakin kiusaamistapaukset oli sen mun kuraattorin mielest niin hauskoi, et sen mielest niil piti oikeen nauraa kyyneleet silmissä, että kehtaskin! ja se naurokin vaikkei muo yhtään ne naurattanut, päinvastoin mä halusin et se tekee jotain, vaikka selvittäis ne tai auttais et ne kiusaajat lopettais.
        Kuraattorillahan on vaitiolovelvollisuus, mutta ei näyttänyt olevan mitään kieltoo sitäkohtaan, että oppilaan kiusaamisasioille ei saa nauraa, ja jos on niin, se teki vastoin sitä sääntöä. :(
        ei siitä kuraattorista aikaisemmissakaan kiusaamistapauksissa ollut apua, siinä juuri edellisessä tapauksessa kiusaajani oli vain niin hyvä väittelemään ja perustelemaan hänen lyömisensä vattaan niin että tuli melkein itkut, se oli hänen mukaansa leikkimielistä, ja väitti minun suostuneen siihen, minut todettiin liian herkäksi ja tavallaan turhaan valittajaksi. Syylliseksi! :(
        Lopetin kuraattorilla käynnit näiden kahden tapauksen perusteella.


      • kuraattori= :(
        kuraattori= :( kirjoitti:

        Kyllähän se aika noloks muuttuukin kun sinne kuraattorille menee, varsinkin kun mullakin kiusaamistapaukset oli sen mun kuraattorin mielest niin hauskoi, et sen mielest niil piti oikeen nauraa kyyneleet silmissä, että kehtaskin! ja se naurokin vaikkei muo yhtään ne naurattanut, päinvastoin mä halusin et se tekee jotain, vaikka selvittäis ne tai auttais et ne kiusaajat lopettais.
        Kuraattorillahan on vaitiolovelvollisuus, mutta ei näyttänyt olevan mitään kieltoo sitäkohtaan, että oppilaan kiusaamisasioille ei saa nauraa, ja jos on niin, se teki vastoin sitä sääntöä. :(
        ei siitä kuraattorista aikaisemmissakaan kiusaamistapauksissa ollut apua, siinä juuri edellisessä tapauksessa kiusaajani oli vain niin hyvä väittelemään ja perustelemaan hänen lyömisensä vattaan niin että tuli melkein itkut, se oli hänen mukaansa leikkimielistä, ja väitti minun suostuneen siihen, minut todettiin liian herkäksi ja tavallaan turhaan valittajaksi. Syylliseksi! :(
        Lopetin kuraattorilla käynnit näiden kahden tapauksen perusteella.

        Nukun usein huonosti ja usein alle 8 tuntia yössä, kuraattori ei tietenkään asialle mitään saanut tehtyä, sanos että yritä löytää hyvä nukkumisasento ja lukea itsellesi iltasatu, yritin niitä mitä se suositteli kokeilemaan, ja sen ideat ei juurikaan toiminut, ei olikein muissakaan ongelmissa. Nykyään yöuni jää usein jopa 6 tuntiin, ei vaan nukuta. Olen liikkunut jonkunverran yleensä, ja noussut aikaisin jotta väsyttäis illalla, mut ei tunnu auttavan. :(


      • KukkaTäti
        kuraattori= :( kirjoitti:

        Nukun usein huonosti ja usein alle 8 tuntia yössä, kuraattori ei tietenkään asialle mitään saanut tehtyä, sanos että yritä löytää hyvä nukkumisasento ja lukea itsellesi iltasatu, yritin niitä mitä se suositteli kokeilemaan, ja sen ideat ei juurikaan toiminut, ei olikein muissakaan ongelmissa. Nykyään yöuni jää usein jopa 6 tuntiin, ei vaan nukuta. Olen liikkunut jonkunverran yleensä, ja noussut aikaisin jotta väsyttäis illalla, mut ei tunnu auttavan. :(

        Sulla on aikas paha ongelma.
        Muakin kiusattiin koulus, mutta unta kyllä sain. Usein silti valvon yöllä johonkin 23.30-0.00, ja mä meen yleensä sänkyyn 21.30. En halua vain nukkua, ja aamulla se sitten kostautuukin. Kiusaamisesta on kuitenkin jäänyt minulle jonkinlaiset traumat, ja siksi luokassa pelkään koko ajan, että alettaisiin taas kiusaa. Siks en uskalla sanoo mitään :( On uus luokka ja koulu, eikä mua olla kiusattu ku vaan yhen kerran, mutta silti oon hiljaa, ettei ne ala vaan mitään haukkuu.

        Viime koulussa kerroin opettajalle kiusaamisesta, ja se auttoi. Kiusaajat lopettivat kiusaamisen saman tien, eikä minun tarvinnut enää siitä kärsiä. Tosin kiusaaaminen voi pahentua tai helpottaa, ehkä jopa kokonaan loppua kuten mulla.
        Mutta kannattaa kokeilla, se voi hyvinkin auttaa ;) Jos tilanne pahenee, niin silloin voit silti olla ylpeä siitä, että uskalsit kertoa. Jos helpottaa, niin hyvä sitten.
        Mutta pointtini on, että joko yrität lopettaa kiusaamisen tai jätä tilanteen tuohon malliin. Ehkä unenlaatu paranee, ja ruokahalu palaa.

        Tsemppiä ja halit minulta!

        P.S Sori mahdolliset kirjotusvirheet, en jaksa tarkistaa ;o


    • kuraattori= :(

      kiitos tuesta :), olen päässyt eroon osittain uniongelmasta ja syön niinkuin normaalisti mielestäni pitäisi syödä.
      kiusaaminen on vähentynyt huimasti, satunnaista kiusaamista esiintyy vielä.
      kukaan ei varmaan ikinä ole kirjoittanut minulle noin ihanasti,
      "Tsemppiä ja halit minulta!" kiitos siitä sinulle.

    • kokenut96

      Heips! Mua on kiusattu kuule monta vuotta koulussa, ja siitä kehkeyty koulupeleko. No, sain apua psykolta ja kävin vähä jokasilla tutkimuksilla. No masennus paljastu, epäilty paniikkihäiriö, lääkitys meni... Kannattaa oikeesti kertoo jollekki, ja jutella asiasta. Tiiän kokemuksesta miltä susta tuntuu (oon nyt välivuojella koulusta) ja sun kannattaa ehottomasti kertoo jollekki!! Ei oo hyväksi elää noin kuin sä (ja mä aikoinaan). Nyt mulla menee ihan OK, ku sain asiat juteltua, ja kiusaaminen loppu osittain ainaki yläasteen aikana. TSEMPPIÄ!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe